زمان مطالعه: 1 دقیقه
مهارتهای کلامی باهمسر

مهارتهای کلامی باهمسر

خانواده ازاساسی ترین بنیان های جامعه است پس برای داشتن جامعه ای سالم باید خانواده ای سالم داشته باشیم.

خانواده ازاساسی ترین بنیان های جامعه است پس برای داشتن جامعه ای سالم باید خانواده ای سالم داشته باشیم ویکی از مسائل اساسی برای سلامت خانواده نوع گفتار شما باهمسر تان می باشد. با آسمونی همراه باشید.
اولین اصل رعایت ادب وحفظ احترام می باشد .هیچ گاه سعی نکنید ازتعمیم استفاده کنید بطور مثال :همیشه کارهای تو شتابزده است .یا همه ی مردها مثل هم عجول هستند.
هیچ گاه از ضمیر تو در ابتدای جمله استفاده نکنید وضمیر من را جایگزین نمایید.بطور مثال :تو همیشه سرت تو گوشیه ومن را عصبانی می کنی

بهتر است بگوییم: من از کم توجهی ناراحت می شوم لطفا درخانه بیشتر به من توجه داشته باش ،وقتی ما جمله را با تو شروع می کنیم در واقع حس سرزنش کردن ومقصر دانستن را در همسرتان ایجاد می کنیدو به تبع این حس، همسرتان تمایلی به گوش دادن به مابقی صحبت هایتان را ندارد.

سعی کنید شنونده خوبی برای یکدیگر باشیدوذهن خوانی نکنید زیرا اشتباه است وموجب رنجش خاطر همسرتان می شوید. ومورد آخرزمان مناسب را برای گفتگو باهمسرتان انتخاب کنید .بطور مثال :زمانیکه آقا بعدازیک روزکاری پرمشغله وگذراندن ترافیک ومسائل کاری به خانه بازمی گردد درواقع با منطق وارد خانه شده ونیمکره راست مغز (احساسات)غیر فعال است اجازه بدهید تا حداقل بیست دقیقه از ورود ایشان بگذرد وخستگی روزانه راازتن به درکند وسپس صحبت را آغاز کنید .

نظر خود را درباره «مهارتهای کلامی باهمسر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مهارتهای کلامی باهمسر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.