زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی هانس کرانکل

بیوگرافی هانس کرانکل

هانس کرانکل اتریشی در زندگی حرفه ای خود پنج بار عنوان آقای گلی را از آن خود کرد.
نام و نام خانوادگی پوهان کرانکل (Johann Krankl) 
لقب هانس (Hans)
تاریخ تولد 14 فوریهٔ 1953
محل تولد وین - اتریش
حرفه بازیکن فوتبال
پست مهاجم

اطلاعات جدول از ویکی‌پدیا

روز 21 ژوئن 1978، روزی باشکوه برای فوتبال اتریش بود. اتریشی ها که مرحله نخست جام جهانی را با صدرنشینی در گروه برزیل، اسپانیا و سوئد به پایان رسانده بودند. در مرحله دوم- که باز هم به شکل گروهی برگزار می‌شد- اتریشی‌ها در برابر هلند (5-1) و مقابل ایتالیا (1-0) شکست خوردند تا عملاً از رقابت‌ها حذف شوند. با این حال، مسابقه روز پایانی آن‌ها مقابل آلمان غربی یک مسابقه مرگ و زندگی بود. اتریشی‌ها می‌توانستند با متوقف ساختن آلمان، مانع از صعود دشمنان تاریخی خود به نیمه‌نهایی رقابت‌ها شوند. در این مسابقه ستاره بازی هانس كرانكل بود، بازیکنی متولد 14 فوریه 1953 در وین. او یک بار اتریش را (2-1) پیش انداخت و پس از آن که آلمان بازی را به تساوی کشاند، یک بار دیگر در دقیقه 88 گل سوم تیم خود را وارد دروازه آلمان کرد تا اتریش مسابقه را به سود خود خاتمه داده و آلمان را نیز از رقابت‌ها حذف کند.

درباره هانس کرانکل

یوهان كرانكل (Johann Krankl) ملقب به هانس (Hans) در روزهایی متولد شد كه ایامی درخشان در تاریخ فوتبال اتریش بود و این تیم به عنوان سوم جام‌جهانی دست یافته بود. با این حال، دوران كودكی و نوجوانی هانس کرانکل با روزهای افت فوتبال اتریش همزمان شد.

كرانكل فوتبال حرفه ای را در سال 1970 با راپیدوین آغاز كرد و به جز فصل 72-71 که به صورت قرضی به وینر.آ.س واگذار شد، تا 1978 در این تیم درخشید. با درخشش در این تیم بود که هانس کرانکل در 1973 به تیم ملی دعوت شد و تا 1985 در 69 بازی ملی به میدان رفت. او در تساوی (1-1) مقابل هلند در 1974 نخستین گل ملی خود را به ثمر رساند و یک بار در برد (9-0) اتریش مقابل مالت در انتخابی جام جهانی 1978 به تنهایی شش گل به ثمر رساند.

عنوان آقای گل برای هانس کرانکل

كسب عنوان آقای گلی برای هانس كرانكل در فوتبال اتریش امری كاملاً عادی به شمار می‌آمد. اوج زندگی ورزشی او در سال 1978 رقم خورد. جایی كه 41 گل برای راپیدوین به ثمر رساند و علاوه بر عنوان آقای گلی، كفش طلای اروپا را نیز تصاحب كرد.

به لطف همین درخشش، هانس كرانكل در جام جهانی آرژانتین نیز برای اتریش به میدان رفت و چهار گل هم به ثمر رساند. درخشش خیره‌كننده او سبب شد كه مورد توجه بارسلونا قرار گرفته و پس از جام‌ جهانی راهی اسپانیا شود. در پایان همان سال، او جایزه دومین بازیکن برتر فوتبال اروپا را نیز به خود اختصاص داد.

Hans Krankl: il formidabile bomber dell'Austria - Sportreview
هانس کرانکل

 پایان دوران درخشان هانس کرانکل

هانس كرانكل در سال 1979 با بارسلونا نیز قهرمان جام برندگان جام اروپا شد. به نظر می‌رسید كه روزهای درخشان زندگی ورزشی او ادامه داشته باشد اما یك مصدومیت شدید ـ كه در اثر تصادف با اتومبیل به آن دچار شد ـ به دوران درخشان زندگی ورزشی كرانكل در اسپانیا پایان داد. پس از آن، عمده اوقات كرانكل در اتریش گذشت. تیم اف.ث.وین، حضوری مجدد در بارسلونا، راپیدوین و سرانجام باشگاه ورزشی وین.

كرانكل مجموعاً 69 بار برای اتریش به میدان رفت و 34 گل نیز به ثمر رساند که آخرین آنها در برد (2-0) مقابل الجزایر بود که در جام جهانی 1982 به ثمر رسید.

هانس کرانکل همچنین چهار بار بهترین گلزن لیگ اتریش و چهار بار بهترین بازیکن سال اتریش شد و یک بار هم عنوان پی.چی.چی لیگ اسپانیا را به دست آورد. او پس از بازنشستگی به عنوان مدیر باشگاه راپیدوین به فعالیت پرداخت.

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی هانس کرانکل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی هانس کرانکل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.