زمان مطالعه: 6 دقیقه
مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا

مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا

مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا که دو کشور پرطرفدار برای ویزای تحصیلی هستند همواره موضوع مورد توجه دانشجویان بوده است.

مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا که دو کشور پرطرفدار برای ویزای تحصیلی هستند همواره موضوع مورد توجه دانشجویان بوده است چراکه سطح علمی دانشگاه های این دو کشور و همچنین بالاتر بودن سطح کیفی زندگی باعث شده تا سالانه افراد زیادی را جدب نمایند با این حال برای انتخاب کشور مورد نظر و مهاجرت، ویژگی های بسیاری وجود دارد که افراد به آن ها توجه نمی کنند، به عنوان مثال؛ شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی، فرصت های شغلی، زبان کشور مقصد و غیره.

با وجود همه ی مطالب گفته شده، در نهایت شما باید با توجه به فاکتورهایی که بر روی مهاجرت تاثیر می گذارند، تصمیم خود را برای انتخاب کشور مقصد بگیرید، موسسه مهاجرتی رجبی در این مقاله مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا را مورد بررسی قرار داده تا شما بتوانید درباره ی مهاجرت و آینده ی خود تصمیم هرچه بهتری را اتخاذ کنید؛ پس با ما همراه باشید.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی آلمان، دارای مقررات زیر است :

  • برای اقامت بیش از 90 روز به عنوان دانشجو در کشور آلمان ، باید مجوز اقامت گرفته شود.
  • ارائه مبلغ 10236 یورو به عنوان تمکن مالی.
  • ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی.
  • اقامت حداکثر 2ساله برای دانشجویان و در صورتیکه مدت دوره بیش از دو سال اعلام شده باشد ، باید تمدید شود.
  • اجازه کار دانشجویی در یک سال تحصیلی 240 روز نیمه وقت ( 120 روز تمام وقت ) میباشد.

ویزای دانشجویی کانادا، دارای مقررات زیر است :

  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی نسبت به ایالت مدنظر برای تحصیل.
  • افراد باید ظرف 90 روز پس از اتمام تحصیل ، برای مجوز کار اقدام نمایند.
  • یکی از مراحل اجباری هنگام درخواست ویزا به کانادا برای متقاضیان ایرانی ، آزمایش پزشکی است.
  • اگر اقامت دانشجو برای یک سال یا بیشتر باشد ، همسر فرد نیز می‌توانند اجازه کار تمام وقت بگیرد.
  • اجازه کار دانشجویی در طول ترم ، 20 ساعت در هفته و در طول تعطیلات و جلسات تابستانی ، حداکثر 40 ساعت در هفته خواهد بود.

رتبه بندی دانشگاه ها

از نظر رتبه بندی جهانی ، هر دو کشور آلمان و کانادا دارای رتبه های علمی بالایی هستند بطور مثال جایگاه بیست و پنجم جهانی که دانشگاه شماره یک کانادا نیز محسوب میشود دانشگاه تورنتو میباشد از سمت دیگر ، دانشگاه مونیخ آلمان در رتبه پنجاه جهانی قرار دارد ؛ در مجموع میتوان نتیجه گرفت که دانشگاه‌های کانادا و آلمان با توجه به رتبه بندی جهانی تقریبا همتراز هستند.

شرایط تحصیل و پذیرش

اگر بخواهیم مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا را از نظر شرایط تحصیل و پذیرش این دو کشور انجام دهیم لازم است بدانیم که از اصلی ترین شروط برای تحصیل در آلمان ، ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی در مقطع لیسانس و مدرک معتبر زبان آلمانی یا انگلیسی در مقطع ارشد و دکترا میباشد ، شرط دیگر گرفتن دیپلم کشور آلمان به حساب می آید چراکه سیستم تحصیل قبل از ورود به دانشگاه آلمان 13 ساله میباشد و متقاضیان ایرانی مقطع لیسانس بدلیل 12 ساله بودن مدرک دیپلم باید یک سال درکالج مربوطه تحصیل کنند تا مدرک دیپلمشان همتراز با قوانین آلمان باشد ، همچنین ارائه تمکن مالی باتوجه به مقطع تحصیلی اجباریست و معمولا تا پایان تحصیلات مبلغ مشخص شده باید در حساب دانشجو باقی بماند.

اما در مقابل در کشور کانادا بر کیفیت آموزش و خروجی دانشگاه‌ها توجه بسیاری شده است و برای ورود به دانشگاه باتوجه به رشته ، فرد باید در آزمون ورودی شرکت کند البته در این کشور نیز ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی و نشان دادن تمکن مالی در تمامی مقاطع ضروریست هرچند که شرایط نامه تمکن مالی با آلمان متفاوت میباشد و نیازی به نگه داشتن مبلغ مشخص شده در حساب نیست.

شهریه دانشگاه‌ها

بیشتر دانشجویان شهریه را از اصلیترین معیارهای خود قرار می‌دهند ؛ اگر توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیلات عالی را دارید ، کانادا گزینه مناسبیست چرا که متوسط هزینه تحصیل در کانادا معمولا بین 12000 الی 30000 دلار کانادا است البته ممکن است بتوان در کانادا بورسیه تحصیلی گرفت اما بسیار زمان بر و دشوار است همچنین در مقطع لیسانس تعداد بورسیه های ارائه شده محدود میباشد.

در مقابل ، دانشگاه‌های دولتی آلمان هیچ شهریه‌ای ندارند و صرفا مقدار اندکی کمک هزینه‌ ترم باید سالانه پرداخت شود ، متوسط هزینه تحصیل برای تحصیل در آلمان معمولا 500 یورو در سال است که بسیار مقرون به صرفه است پس اگر هزینه‌ها برای شما اهمیت دارند ، آلمان انتخاب بهتری است.

شهریه دانشگاه های آلمان و کانادا
شهریه دانشگاه های آلمان و کانادا

تفاوت دانشگاه ها

در مقایسه وسعت دانشگاه ها، مساحت مراکز تحصیلی آلمان نسبت به کانادا کوچکتر است و غالبا دانشگاه ها و خوابگاه ها در نقاط مختلف شهر قرار دارند از نظر آموزشی در کشور آلمان  بر روی آموزش کاربردی و عملی تمرکز ویژه ای وجود دارد ، این در صورتی است که در کانادا بیشتر تحقیق و کارهای پژوهشی ملاک آموزش است همچنین دانشگاه های کانادا دانشجویانی را که بهترین ایده های پژوهشی را داشته باشند مورد حمایت قرار میدهند.

زبان تحصیل

همانطور که پیش تر در مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا اشاره کردیم  برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان ارائه مدرک B2 زبان آلمانی الزامیست همچنین مدرک زبان انگلیسی مورد قبول برای بیشتر رشته ها آیلتس  5/6  و یا تافل 85 می باشد البته درنظر داشته باشید که امکان تحصیل در تمامی رشته های تحصیلی  دانشگاه های  آلمان به زبان انگلیسی وجود ندارد.

در کشور کانادا ، تحصیل به دو زبان  انگلیسی و فرانسوی امکان پذیراست اما زبان تحصیل در بیشتر دانشگاه ها انگلیسی می باشد که در هر مقطع ارائه مدرک زبان معتبر ضروری می باشد ( مقطع کارشناسی حداقل آیلتس 6 و مقطع کارشناسی ارشد حداقل آیلتس 6.5 ) ، اما در ایالت کبک افراد فرانسوی زبان  هستند و به دنبال آن آموزش به زبان فرانسوی صورت می‌گیرد.

هزینه های زندگی

به طور کلی ، میانگین هزینه زندگی برای هر نفر در کشور آلمان 750 یورو و در کشور کانادا 1100 دلار در ماه میباشد این اختلاف نرخ به این دلیل است که در کشور آلمان اجاره بها محل زندگی مقرون به صرفه تر است و مواد غذایی با توجه به استانداردهای دقیق آلمان ارزان تر و با سطح کیفی بالاتری وارد بازار می شوند پس میتوان گفت هزینه های زندگی در آلمان در مقایسه با کانادا کمتر میباشد همچنین درکشور کانادا هزینه های بیمه اتومبیل و بیمه مسکن سنگین تر هستند و مالیات و رهن املاک هر ساله در حال افزایش است.

محل اقامت

قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت باید شرایط محل اقامت را مقایسه کنید ؛ رزرو هتل در کانادا بسیار گران است پس پیشنهاد میشود یک خانه مشترک با دیگر دانشجویان یا زیرزمین اجاره شود که هزینه کمتری نسبت به محل اقامت در دانشگاه داشته باشد ؛ برعکس ، آلمان خوابگاه دانشجویی ارزان دارد اما رزرو خوابگاه دانشجویی در آلمان کمی دشوار است. انتخاب اینکه کدام یک برای شما بهتر است کاملاً منطبق بر شرایط مالی شماست.

زبان ارتباطی

دانشجویان ساکن در کانادا به راحتی میتوانند با زبان انگلیسی با افراد ارتباط بگیرند ، زیرا یکی از زبان‌های رسمی کانادا انگلیسی است البته ایالت های فرانسوی زبان نیز وجود دارند که اقلیت محسوب میشوند ؛ درمقابل زبان رسمی در کشور آلمان ، آلمانی میباشد.

مجوز کار پس از تحصیل

در کشور آلمان دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیلات ، ملزم به درخواست مجوز اقامت می‌شوند در همین خصوص قوانین مهاجرت به دانشجویانی که دوره خود را به پایان رسانده‌اند اجازه می‌دهد برای اقامت 18 ماهه درخواست دهند تا در جستجوی شغل مرتبط با رشته خود باشند همچنین در صورت داشتن پیشنهاد شغلی مرتبط تحصیلات حتی قبل از اتمام تحصیل هم می‌توانند مستقیما برای اجازه اقامت یا کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهند ؛ در کشور کانادا ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی این امکان را به دانشجویان میدهد که بسته به مدت دوره خود حداکثر تا سه سال ، برای دوره بعد تحصیل کنند ، توجه داشته باشید که طبق این مجوز کار، دانشجو می‌تواند در هر زمینه یا صنعتی کار کند.

مزایا کانادا و آلمان

در مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا پی خواهید برد که هرکدام از این کشورها مزایا و برتری خاص خود را نسبت دیگری دارند اما اگر بخواهیم به تفکیک نام ببریم شامل موارد زیر میشوند ، البته می توانید به طور خاص در مقاله مهاجرت به کانادا به روش های قانونی مهاجرت به این کشور مهاجرت پذیر پرداخته ایم.

  1. کانادا :

  • مراقبت های بهداشتی رایگان
  • جامعه ای بدون هیچ گونه نژاد پرستی
  • اخذ شهروندی راحت تر نسبت به آلمان ( سیستم تابعیتی کانادا خاک و آلمان خون میباشد )
  • سطح آموزش بسیار بالا
  • مجاز بودن تابعیت دو گانه ( در آلمان جنین امکانی وجود ندارد )
  • کشوری دو زبانه با زبان انگلیسی و فرانسوی
  1. آلمان :

  • چهارمین اقتصاد بزرگ جهان
  • هزینه پایین زندگی
  • حمل و نقل عمومی ارزان و پیشرفته
  • آموزش رایگان ( در کانادا تحصیل شامل هزینه میشود )
  • آب و هوای معتدل و ملایم ( کانادا کشوری با آب و هوای سرد است )
  • سفر به مناطق حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا ( از کانادا برای رفتن به کشورهای دیگر نیاز به ویزا است )

با تجزیه‌ وتحلیل مطالب گفته شده در خصوص مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا پی بردید که هر کشوری مزایا و معایب خود را دارد پس دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند باید کاملا درباره آن کشور تحقیق کنند و سپس تصمیم بگیرند ؛ موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز با سال‌ها تجربه موفق در زمینه امور مهاجرت، برای تعیین و ادامه مسیر همراه و راهنمای شما خواهد بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.