زمان مطالعه: 4 دقیقه
معروف ترین پیست های اسکی جهان

معروف ترین پیست های اسکی جهان

در این پست با رمانتیک ترین، شیک ترین، لوکس ترین و بهترین پیست های اسکی در جهان آشنا می شوید.

اسکی روی برف یکی از زیباترین و بهترین ورزش‌های زمستانی است که دارای طرفداران بسیاری می باشد. در دنیا پیست‌های اسکی وجود دارند که جاذبه های طبیعی زیادی داشته و تجربه بسیار جالبی از اسکی برای شما فراهم می‌آورند. این پیست‌ها در کشورهای مختلفی قرار دارند و هر یک دارای ویژگی خاصی می باشند. در این مقاله با آسمونی همراه باشید تا با بهترین پیست‌های اسکی در دنیا آشنا شوید.

پیست اسکی ویسلر بلک کمب (Whistler Blackcomb)

پیست ویسلر بلک کمب یکی از بهترین پیست های اسکی واقع در کشور کانادا است که با ترکیب زمین دو کوه به برترین پیست اسکی و بزرگ ترین محوطه ورزش های زمستانی آمریکای شمالی تبدیل شده است. این زمین ترکیبی اسکی دارای بیش از 200 پیست می باشد که با 37 بالابر می توان به آن دسترسی پیدا کرد. یکی از آن‌ها، تله کابین 3 کیلومتری Peak 2 Peak Gondola است که دو قله را به هم متصل می‌کند.

پیست اسکی دبی (Ski Dubai)

پیست اسکی دبی
پیست اسکی در دبی

 این پیست واقع در کشور دبی بوده و سومین پیست اسکی سرپوشیده جهان و اولین پیست اسکی داخل سالن در خاورمیانه می باشد. پیست اسکی دبی مجهز به تله کابین و تی-بار است. دامنه منطقه اسکی دبی طوری طراحی شده است که از دور مثل کوه های دیدنی گرجستان می باشد.

پیست اسکی کورشول (Courchevel)

این پیست واقع در کورشول بوده و در این جا علاوه بر روستاهای کاملا مجلل دارای پیستی برای اسکی باز هایی جدی، که به دنبال هیجان هستند نیز وجود دارد. کورشول بخشی از منطقه سه‌ دره، بزرگترین ناحیه اسکی در دنیا می باشد.

پیست اسکی رول استوک کانادا (Revelstoke)

این پیست واقع در کشور کانادا بوده و دارای زمین های کوهستانی متنوع است و بیشتر مناسب اسکی کردن های انفرادی بوده و تعداد اتاق ها و امکانات استراحت پس از اسکی محدود می باشد.

پیست زرمات (Zermatt)

پیست اسکی در سوئیس
پیست اسکی زرمات در سوئیس

زرمات یکی از پیست های اسکی واقع در سوئیس بوده و درآمد اکثر مردم این شهر، وابسته به همین کوه و پیست اسکی می باشد.این پیست دارای پیشرفته ترین و بهترین امکانات و وسایل برای اسکی کردن و اسکی سواران می باشد و به همین دليل این منطقه به یکی از مناطق مهم سوئیس، در زمستان تبدیل شده است.

پیست اسکی سه دره فرانسه (Les 3 Vallées)

 بیشتر از 10 منطقه بزرگ اسکی در جهان، واقع در فرانسه می باشند. منطقه سه دره با بیش از 600 کیلومتر مسیر برای اسکی مرکز چندین مکان تفریحی مشهور در جهان است.

پیست اسکی کوهستان وایل (Vail)

وایل بزرگ‌ ترین پیست اسکی کلرادو بوده و یکی از وسیع‌ ترین پیست‌ های اسکی جهان می باشد. وایل مجهز به 31 بالابر بوده و به همین دلیل شناخته شده است. استفاده از تمام امکانات تفریحی در این فصل با رزرو قبلی و بدون فروش بلیط و با کارت اعتباری در محل انجام می شود.

پیست اسکی دیزین (Dizin ski resort)

پیست اسکی دیزین
پیست اسکی دیزین

دیزین دارای 23 پیست اسکی و بهترین و بزرگ ترین پیست اسکی ایران می باشد. این پیست اولین مکانی است که به خاطر قابلیت برگزاری مسابقات رسمی، در فدراسیون بین المللی اسکی شناخته شده است. پیست اسکی دیزین یکی از پیست های محبوب ورزشکاران در ایران است.

پیست اسکی هینترتاکس (Hintertux)

 یکی از یخچال ‌های طبیعی باقی‌ مانده‌ ای که 365 روز سال می ‌توان از آن استفاده کرد هینترتاکس می باشد. این منطقه، تنها منطقه ‌ای در اتریش است که در تمام طول سال می ‌توانید در آنجا اسکی ‌بازی کنید و دارای 60 کیلومتر مسیر اسکی برای بازی در تابستان می باشد.

پیست اسکی شمشک (Shemshak)

این پیست اسکی واقع در روستای شمشک بوده و جزء قدیمی ترین پیست‌ های اسکی ایران می باشد. این پیست شامل دو تله سیژ، سه تله اسکی و دو تله اسکی چکشی می باشد.

پیست اسکی لچ (Lech)

این پیست واقع در کشور اتریش می باشد. در پیس لچ هتل‌ های زنجیره‌ ای بزرگ پنج ستاره پیدا نمی شود و دهکده آن هنوز یک منطقه کشاورزی قدیمی است. لچ جایی است که خانواده سلطنتی به این جا‌می آیند تا از زندگی خود کمی دور شوند.

پیست اسکی لاپلان (La Plagne)

پیست اسکی لاپلان فرانسه
پیست اسکی لاپلان فرانسه

این پیست واقع در فرانسه می باشد. در لاپلان از 132 پیست، 10 تا از آنها سبز و 73 عدد نیز آبی هستند. یعنی افراد مبتدی می توانند شیب های مختلف اسکی را با یکدیگر ترکیب کنند و سپس به مراحل حرفه ای تر بروند.

پیست اسکی لنزرهاید (Lenzerheide)

یکی از پیست‌ های لاکچری سوئیس لنزرهاید است که راجر فدرر این جا را برای ساختن ویلای خود انتخاب کرده است. از جمله امکانات این پیست وجود تله کابین و رستوران های مجلل می باشد.

پیست اسکی سنت موریتز (St. Maurice)

یکی از لوکس ترین پیست های اسکی در جهان، این پیست می باشد که واقع در کشور سوئیس است. افراد معروف و سرشناس زیادی در این جا دیده می شوند و این پیست هر سال میزبان جام جهانی اسکی را بر عهده دارد.

پیست اسکی سیبلند فیروز کوه (seebland)

یکی از پیست های اسکی در کشور ایران و 90 کیلومتری تهران که برای تمام سنین از جمله کودکان طراحی شده است پیست سیبلند می باشد. این پیست دارای امکانات فراوانی از جمله تله کابین، تله سیژ، رستوران، کافی شاپ، فروشگاه تجهیزات اسکی و برف نوردی است.

پیست اسکی آلوارس (Alvares)

پیست اسکی آلوارس در اردبیل ایران
پیست اسکی آلوارس در اردبیل ایران

یکی از بهترین پیست های اسکی دنیا که در کشور زیبای ایران قرار دارد پیست الوارس است. از آنجایی که ایران نیز منطقه ای کوهستانی است، پیست های مناسبی برای اسکی بازی در ارتفاعات آن قرار دارند. این پیست که واقع در سرعین اردبیل است با داشتن امکانات رفاهی فراوان که برای علاقه مندان ارائه می کند، مکان مناسبی برای تفریحات اسکی بازی می باشد.

پیست اسکی لخ زورس (lech zurs)

یکی از رمانتیک ترین پیست های اسکی در جهان واقع در کشور اتریش است. در این شهر 20 هتل و 20 رستوران وجود دارد. اسکی بازان در این محل می توانند با آسانسور به بالای کوه بروند. پیست لخ زورس اتریش یکی از مکان های مناسب برای اسکی بازان مبتدی است زیرا در هر قسمت دارای حلقه سفید برای کمک به آن ها می باشد.

پیست اسکی اسپن (Aspen)

این پیست واقع در کشور آمریکا و مشهورترین پیست اسکی دنیا است. هر کریسمس و سال جدید، در مجله ها نوشته می شود که کدام فرد مشهور هالیوودی تعطیلات خود را در این شهر سپری کرده است. از‌جمله امکانات این پیست وجود هتل‌ های پنج ستاره "اسکی‌این-اسکی‌اوت" می باشد.

پیست های اسکی اسلوونی

 ارزان ترین پیست های اسکی در جهان در کشور اسلوونی است. این کشور کوچک که مساحتش نصف سوئیس است به خاطر تنوع در چشم‌ اندازهای زیبا، با نام مستعار اروپای مینیاتوری شناخته می‌ شود. بنابراین دارای پیست های پرطرفدار در سرتاسر دنیاست.

نظر خود را درباره «معروف ترین پیست های اسکی جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معروف ترین پیست های اسکی جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.