زمان مطالعه: 3 دقیقه
معروف‌‌ترین بانک‌های آمریکا

معروف‌‌ترین بانک‌های آمریکا

کشور آمریکا، بانک‌های بسیار معتبر و بزرگی دارد که به معرفی 7 مورد از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بانک‌های آمریکا می‌پردازیم.

معروف‌ترین بانک‌های آمریکا، به واسطه چندین معیار مختلف رتبه بندی می‌شوند. از میزان استقبال و محبوبیت بین افراد گرفته، تا خدمات و تسهیلاتی که ارائه می‌دهند و باعث رشد اقتصادی کشور آمریکا می‌شوند را می‌توان به عنوان علت معروفیت این بانک‌ها در نظر گرفت. کشور آمریکا به عنوان قطب اقتصاد دنیا، بانک‌های بسیار بزرگی را در خود جای داده است که در آسمونی به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا

برای آن که یک بانک به معروفیت دست پیدا کند، باید خدماتی که ارائه می‌دهد نسبت به سایر بانک‌ها برتری داشته باشد تا میزان استقبال مردم نسبت به آن افزایش یابد. هرچه مقبولیت یک بانک در بین افراد ساکن در یک کشور افزایش پیدا کند، میزان تقاضا برای افتتاح حساب بیشتر شده و در نتیجه الزام وجود شعبات بیشتر حس می‌گردد. در نتیجه معروفیت یک بانک، رابطه‌ای مستقیم با وسعت و بزرگی آن خواهد داشت. 7 بانک برتر کشور آمریکا عبارت‌اند از:

بانک چیس

بانک چیس
بانک چیس

بانک جی پی مورگان چیس یا به اختصار چیس (JPMorgan Chase)، یکی از بانک‌های ملی آمریکا می‌باشد که مقر اصلی آن شهر نیویورک است. این بانک در سال 1799 تاسیس شده است و تا قبل از ادغام با گروه جی پی مورگان چیس در سال 2000، با نام بانک بانک منهتن چیس شناخته می‌شد. بانک چیس در حال حاضر با حدود 4 تریلیون دلار دارایی، به عنوان بزرگترین بانک کشور آمریکا شناخته می‌شود.

بانک آمریکا

بانک آمریکا (Bank of America)، دومین بانک بزرگ کشور آمریکا به حساب می‌آید. این بانک در شارلوت کارولینای شمالی واقع است و یک بانک بین المللی به حساب می‌آید. این بانک در سال 1998 با ادغام دو بانک آمریکا و بانک ملل ایجاد شد. بانک آمریکا بعد از بانک جی پی مورگان چیس، دومین موسسه بانکداری بزرگ کشور آمریکا به حساب می‌آید و در سال 2021 میزان دارایی 3.085 تریلیون دلار را به ثبت رسانده است.

سیتی بانک

سیتی بانک
سیتی بانک

سیتی بانک (Citibank)، بخش مربوط به مشتریان خدمات مالی چند ملیتی سیتی گروپ است. این بانک در سال 1912 میلادی با نام بانک شهر نیویورک شروع به کار کرد و به اولین بانک ملی شهر نیویورک تبدیل شد. سیتی بانک، یک بانک بین المللی است که در بیش از 19 کشور جهان، شعبه‌های مختلف دارد. این بانک در معاهدات جنگی نیز حضور داشته است و نقشی اساسی را در یورش به هایتی ایفا کرده است. شرکت خدمات مالی سیتی گروپ که شرکت مادر سیتی بانک است، میزان دارایی بالغ بر 2.291 تریلیون دلار دارد که آنرا در رتبه سوم قرار می‌دهد.

ولز فارگو

آخرین عضو چهار بانک بزرگ کشور آمریکا، بانک ولز فارگو (Wells Fargo) است که در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا واقع است. این بانک در 35 کشور دنیا شعبات مختلف دارد و بیش از 70 میلیون مشترک در سراسر دنیا دارد. این بانک از منظر هیئت ثبات مالی، یک موسسه مالی بسیار مهم برای کشور آمریکا و همچنین جهان به حساب می‌آید.

بانک ولز فارگو فعلی، از ادغام دو بانک ولز فارگو و مجموعه نوروست شهر مینیاپولیس در سال 1998 میلادی ایجاد شده است. این دو شرکت بزرگ بعد از ادغام، نام ولز فارگو را برای این شرکت تازه تاسیس برگزیدند و مقر اصلی به شهر سانفرانسیسکو منتقل شد. این بانک در رتبه بندی فورچون 500، در رتبه سی و هفتم از بین تمامی شرکت‌های بزرگ کشور آمریکا قرار گرفته است و با مجموع 2 تریلیون دلار دارایی در رتبه چهارم قرار می‌گیرد.

گلدمن ساکس

گلدمن ساکس
گلدمن ساکس

بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، یکی دیگر از بانک‌های سرمایه گذاری و خدمات مالی است که در شهر نیویورک واقع شده است. این بانک در سال 1869 تاسیس شده است و از لحاظ درآمد در بین بانک‌های سرمایه گذاری در رتبه دوم قرار می‌گیرد. بانک گلدمن ساکس در رتبه بندی فورچون 500، در رتبه پنجاه و هفتم قرار می‌گیرد و از منظر هیئت ثبات مالی، یک موسسه مالی بسیار مهم برای کشور آمریکا به حساب می‌آید.

اگرچه این بانک، یکی از بانک‌های بزرگ کشور آمریکا به حساب می‌آید، اما به دلیل فقدان استاندارد‌های اخلاقی و همکاری با رژیم‌های دیکتاتوری، مورد انتقادات گسترده قرار گرفته است.

مورگان استنلی

بانک مورگان استنلی (Morgan Stanley)، در سال 1935 افتتاح شده است و اصالت این بانک به مجموعه جی پی مورگان و کو. بر می‌گردد. مقر اصلی این بانک در شهر نیویورک سیتی واقع است و در بیش از 41 کشور در سراسر دنیا شعبات و دفاتر مختلف دارد. بانک نوین مورگان استنلی، حاصل ادغام بانک مورگان استنلی و دین ویتر دیسکاور است که در سال 1997 رخ داده است.

بانک یو.اس. 

بانک یو.اس.
بانک یو.اس.

یو.اس. بانکورپ (U.S. Bancorp)، یکی دیگر از هلدینگ‌های خدمات مالی کشور آمریکا است که در سال 1836 تاسیس شد. این شرکت، شرکت مادر بانک یو.اس. است که پنجمین بانک بزرگ کشور آمریکا به حساب می‌آید. مقر اصلی این بانک در شهر مینیاپولیس ایالت مینسوتا واقع است و با 573 میلیارد دلار دارایی، در رتبه هفتم بانک بزرگ و معروف کشور آمریکا قرار می‌گیرد. بانک یو.اس. در رتبه بندی فورچون 500، در رتبه 117 قرار گرفته است.

نظر خود را درباره «معروف‌‌ترین بانک‌های آمریکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معروف‌‌ترین بانک‌های آمریکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.