زمان مطالعه: 4 دقیقه
کشور  اکوادور

کشور اکوادور

اکوادور کشوری بسیار زیبا و جذاب با جاذبه‌های گردشگری فراوان و دلنشین است.

اکوادور کشوری در آمریکای جنوبی است. . پایتخت این کشور کیتو و بزرگ‌ترین شهر آن گوایاکیول است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این کشور در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید.

اکوادور کجاست؟

اکوادور (Ecuador) در همسایگی پرو و کلمبیا قرار دارد. کشوری که مردمانش به زبان اسپانیولی صحبت کرده و سال‌ها قبل بخشی از امپراطوری بزرگ و قدرتمند اینکاها بوده است. این کشور بعدها به سیاق سرنوشت کشورهای همسایه‌اش سال‌ها مستعمره کشور اسپانیا بوده است. اقیانوس آرام در کشور اکوادور خطی ساحلی و طولانی را ایجاد و کوه‌های آند از شمال تا جنوب این کشور همچو دژی مستحکم قرار گرفته است. شرق اکوادور در پوششی از جنگل‌های آمازون است که نیمی از مساحت کشور را در بر گرفته‌اند.

اکوادور روی نقشه
اکوادور روی نقشه

آب و هوای اکوادور 

با توجه به قرارگیری کشور اکوادور در منطقه استوا، آب و هوای این کشور نیز استوایی است. در بسیاری از بخش‌های کوهستانی و جنگل‌های اکوادور بارش باران بسیار معمول و رایج است. باران چیزیست که این کشور را سرسبز و سرزنده نگه داشته است. بعضی اوقات چندین روز یا چند هفته پشت سر هم باران می‌بارد. باران باعث می‌شود که دمای هوا پایین آمده و هوا مقداری سرد شود.

آداب رسوم و فرهنگ کشور اکوادور 

از مهم‌ترین جشن‌های آکوادور می‌توان به جشنواره‌ خورشید، جشن صلیب‌ها، موسیقی اکوادوری، مونتوبیو ردئو و جشنواره یامور اشاره کرد. با این حال آداب و رسوم مردم اکوادور بسیار فراتر از این‌ها است مه در زیر محبوب‌ترین این آداب را نام برده‌ایم.

  • بازی‌های کودکانه 
  • تیله یا متراژ
  • هاپچاچ
  • جشن‌های سنتی اکوادوری
  • جشنواره‌ گل و میوه 
  • جشنواره‌ یامور 
  • جشنواره 12 اکتبر 

طبیعت اکوادور 

اکوادور دارای طبیعتd بسیار زیبا و دلنشین و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان است. برخی از این جاذبه‌های گردشگری عبارتند از:

  • کیتو پایتخت کشور آکوادور 
  • کلیسای سنت فرانسیس 
  • کلیسای جامع عیسی 
  • کوءنکا 
  • کوتوپاکسی
  • مجمع جزایر گالاپاگوس
  • چشمه‌های آب گرم 
  • سواحل Salinas، Bahía و Montañita
  • پارک ایگوانا (Iguana Park)
  • روستای میندو (Mindo village)
  • پارک ملی ال کاجز (El Cajas National Park)
  •  پارک ملی ال کاجز (El Cajas National Park)
طبیعت اکوادور
طبیعت اکوادور

اقتصاد اکوادور 

کشور اکوادور در سال 1973 به سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEC اوپک) اضافه شد و در سال 1992 از عضویت اوپک خارج شد. اکوادور دارای منابع نفتی غنی و زمین‌های کشاورزی پرمحصول است. از این رو که کشور اکوادور کالاهای اصلی مانند نفت، موز، میگو را صادر می‌کند نوسانات در بازارهای جهانی می‌تواند تأثیر بسیاری بر اوضاع داخلی این کشور داشته باشد. صنعت اکوادور در راستای ارائه خدمات در بازار‌های داخلی است. وخیم شدن شرایط اقتصادی اکوادور در سال‌های 98 _1997 باعث شد که این کشور دچار بحران مالی و اقتصادی شدیدی در سال 1999 شود. 

زندگی و کار در اکوادور چگونه است؟

جمعیت کشور اکوادور بیشتر از 16 میلیون نفر است. میانگین سنی افراد در این کشور 27 سال است. بیش از دو سوم جمعیت این کشور در شهرهای بزرگ این کشور مثل گوءیتو، گوایاکول و گوءنسا زندگی می‌کنند. 
ممکن است شما متوجه این موضوع نشوید که در اکوادور تعداد سگ‌ها از انسان بیشتر است. سگ‌ها در خیابان‌ها به صورت گروهی پرسه می‌زنند، کیسه زباله‌ها را پاره می‌کنند و هر چه در خیابان یا اطراف ببیند می‌خورند. دیدن وضعیت سگ‌ها در خیابان خوشایند نیست.
ممکن است آشپزی برای شما چالش برانگیز باشد. قیمت‌ها در این کشور در حال افزایش هستند. ممکن است مقداری زمان ببرد تا شما با قیمت‌ها آشنا شوید و از خارجی‌بودن شما سوء استفاده نکنند. یادمان باشد قیمت برخی از خانه‌ها بسیار بالا است. بنابراین اگر انتظار دارید با کمتر از 800 دلار، زندگی شاهانه‌ای داشته باشید، بدانید که این اتفاق شدنی نیست. 

هزینه ها در کشور اکوادور چقدر است؟

  • هزینه اقامت در اکوادور

در صورت مهاجرت به کشور اکوادور شما باید بدانید که هزینه اقامت در کشور اکوادور بسیار ناچیز است. زن و شوهر می‌توانند با کمتر از 18000 دلار در سال بازنشسته بشوند. این رقم بر اساس سبک یک زندگی راحت است. بسیاری از ساکنان خارجی از این هزینه‌های کم زندگی برای داشتن خانه‌های اصلی خود در شهر استفاده می‌کنند. 

هزینه های کشور اکوادور
هزینه های کشور اکوادور


شما هم بدون هزینه‌های متورم و مرتبط با زندگی در شهرهای بزرگ از امکانات شهرهای بزرگ بسیار بهره‌مند خواهید شد. شما هم می‌توانید یک آپارتمان لوکس سه خوابه اجاره کنید. حتی شما می‌توانید هزینه خرید ماشین را تأمین کنید و در یک رستوران شیک ماهانه 1700دلار غذا بخورید.

  • هزینه غذا در اکوادور

  1. هزینه یک وعده خوراک در رستوران ارزان قیمت سه دلار است.
  2. هزینه یک وعده خوراک در رستوران معمولی حدود برای دو نفر 25 دلار است.
  3. هزینه یک عدد مک دونالد شش دلار است.
  • هزینه حمل نقل در اکوادور

  1. قیمت بلیط مترو 25 دلار است.
  2. قیمت تاکسی 1.12 دلار است.
  3. قیمت تاکسی تا یک کیلومتر، یک دلار است.
  4.  قیمت تاکسی تا یک ساعت انتظار، هشت دلار است.
  • هزینه فعالیت های تفریحی در اکوادور

  1. هزینه ماهانه باشگاه بدنسازی حدود 43.20 دلار است.
  2.  قیمت بلیط سینما 5.5 دلار است.

سفر به اکوادور

ایرانی‌ها برای سفر به اکوادور نیاز به ویزا ندارند و در هر بار سفر می‌توانند تا 90 روز در اکوادور اقامت داشته باشند.

تور اکوادور
تور اکوادور

چیزهایی که در مورد کشور اکوادور باید بدانید

  1. هیچ جای دنیا کاملاً امن نیست. در کشور اکوادور نیز جرم جنایاتی انجام می‌شود. بنابراین بیشتر مواظب خود باشید.
  2. مردم اکوادور بسیار مهربان و خونگرم هستند اما رفتار آن‌ها با مهاجرین و افراد خارجی خیلی صمیمانه نیست.
  3. ویزای دریافت اقامت اکوادور زیاد هم آسان نیست و شرایط آن مدام در حال تغییر است.
  4. هنگام آماده کردن غذا باید بسیار مواظب باشید. تمیز کردن میوه و سبزیجات باید جزئی از روتین شما باشد.

  5. نوشیدن آب لوله‌کشی در بسیاری از مناطق پیشنهاد نمی‌شود. در اکوادور شما باید یا آب را بجوشانید یا آب تصفیه شده را خریداری کنید. 

نظر خود را درباره «کشور اکوادور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشور اکوادور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.