زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی کتاب سندرم زن شتابزده در جهان پر مشغله امروز

معرفی کتاب سندرم زن شتابزده در جهان پر مشغله امروز

کتاب «سندرم زن شتابزده: در جهان پر مشغله امروز» کتابی است که گوشه‌هایی از زندگی زنان در عصر جدید و مدرن را به نمایش می‌گذارد

سه شنبه ٨ شهريور ١٤٠١

کتاب سندرم زن شتابزده در جهان پر مشغله امروز

نوشته: لی بی ویور / ترجمه: عفت حیدری
نویسنده: نجیبه نعمتی
کتاب «سندرم زن شتابزده: در جهان پر مشغله امروز» کتابی است که به تازگی توسط انتشارات بهار سبز چاپ و به سرعت به چاپ دوم رسیده است. این کتاب گوشه‌هایی از زندگی زنان در عصر جدید و مدرن را به نمایش می‌گذارد. زنانی که بدون اینکه خود بدانند در چرخه و لابیرنت زندگی بیش از توان خودشان گرفتار شده‌اند. تا جایی که به انواع بیمارهای مزمن مبتلا می‌شوند؛ اما دلیل آن را نمی‌دانند. دلیلی که ریشه در نقش‌های متفاوتی که زنان در طول زمان مجبور به پذیرش آن شده‌اند.
مسئولیت‌های سنگینی همچون خانه‌داری و تربیت کودکان، کار در ادارات و مشاغل متفاوت و...
این مسئولیت‌ها فشار مضاعفی را به زنان وارد می‌کند. فشارهایی که به شکل بیماری خودشان را به ما نشان می‌دهند.
نویسنده این کتاب خانم «لی بی ویور» بیوشیمیدان، نویسنده و سخنران در زمینه علوم بهداشتی و تغذیه است او همچنین بنیانگذار مکمل‌های غذایی نیز محسوب می‌شود. خانم ویور یکی از نویسندگان فعال در حوزه سلامتی و بهداشت و همچنین ارتقا دانش سلامت است. فهرست کتاب‌های او به شرح زیر می‌باشد:
به طور تصادفی اضافه وزن، سرآشپز غذای واقعی، زیبایی از درون به بیرون، آشپزخانه واقعی غذا، استدلال در مورد کالری، خسته تا پرانرژی، راهنمای انرژی، حکمت سلامتی زنان، من باید چی بخورم؟، راهنمای زیبایی، بار نامرئی و همچنین کتاب سندرم زنان شتابزده را تالیف نموده است.
کتاب فوق به تشریح اتفاقاتی که از لحاظ هورمونی در بدن زنان و همچنین آسیب‌هایی که شتابزدگی بر بدن و روان زنان دارد، می‌پردازد.

کتاب سندرم زن شتابزده در جهان پر مشغله امروز
کتاب سندرم زن شتابزده در جهان پر مشغله امروز


در بخش‌هایی از کتاب آمده است:

 

زندگی بشر در طول سه دهه گذشته سرعت چشم گیری داشته است. تکنولوژی‌های زیادی وارد زندگی ما شده و شاهد اختراعات فراوانی هستیم. تلفن همراه ما بی وقفه در تمام شبانه روز به صدا در می‌آید و دسترسی به ما و دیگران را راحت‌تر کرده است.
بسیاری از مردم از تک تک لحظات فراغت، برای چک کردن پیام‌ها و ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند. همچنین ما شاهد تغییرات شگرفی در شیوه‌های تغدیه بوده‌ایم.

ما امروزه بی آنکه خود آگاه باشیم در بسیاری از موارد همچون خوکچه‌های آزمایشگاهی هستیم. جهان پیرامون ما به سرعت متحول شده است در حالی که بدن ما از منظر سلولی درست همانند بدن پیشینیانمان باقی مانده است.
تمام این مسایل سبب شده است تا زنان امروزی با سندرمی به نام سندرم زن شتابزده Rushing Womans syndrome و به اختصار (RWS) روبرو شوند.
سندرم زن شتابزده اثرات بیوشیمیایی ناشی از همواره در شتاب بودن و تبعات این نوع شتابزدگی را بر سلامتی بدن توصیف می‌کند.
یک زن شتابزده چه یک کار داشته باشد چه بیشمار، همواره خود را در فشار تعجیل برای انجام آنها احساس می‌کند. او خود را طی نبردی روزانه فرسوده می‌کند. همیشه باید کارهای بسیاری انجام دهد و به ندرت احساسی نظیر پیروزی یا تسلط بر اوضاع را تجربه می‌کند. در حقیقت تمایل عمیق وی برای کنترل جزئیات کوچک زندگی، می‌تواند احساسات و حتی خود او را از کنترل خارج کند.
به دلیل خستگی و تحت فشار بودن، بارها احساس می‌کند که قادر نیست از عهده شرایط برآید و چه این مسئله را صراحتا اعتراف کند و چه آن را در درون خود پنهان نماید، این امر نهایتا به افزایش گرفتگی و درد در بدن او می‌شود.
شماری از سیستم‌های بدن در طول فرآیند شتابزدگی درگیر می‌شوند که از این جمله می‌توان به سیستم عصبی، سیستم غدد درون ریز( شامل غدد فوق کلیه، تخمدان ها، غده تیروئید و غده هیپوفیز) و سیستم گوارشی اشاره کرد.
مفهوم زن شتابزده بودن، چیزی فراتر از این است که صرفا هورمون‌هایتان در تعادل نباشند. شما از ابتدا این گونه نبوده‌اید و قطعا به این شکل به دنیا نیامده‌اید بلکه شتابزدگی امری آموختنی است.
سندرم زن شتابزده ناشی از تلاش مستمر و بی امان ما است برای اینکه هرگز احساس طرد شدن نداشته باشیم.
بخش اعظم شیوه‌ای کتاب بر دوش ترجمه سلیس و روان «خانم عفت حیدری» است. مترجم نام آشنایی که سال‌هاست در زمینه روانشناسی و همچنین به صورت تخصصی در حوزه تاب آوری کار ترجمه نویسندگان و مشاهیر این حوزه را انجام داده اند.
خواندن کتاب فوق را به همه زنان و کسانی که به دنبال سلامتی بدن و روان خود هستند پیشنهاد می‌کنیم.

نظر خود را درباره «معرفی کتاب سندرم زن شتابزده در جهان پر مشغله امروز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی کتاب سندرم زن شتابزده در جهان پر مشغله امروز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.