زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی نیسان مورانو مشخصات آن

معرفی نیسان مورانو مشخصات آن

همه خودروهای ژاپنی در جهان، به یک شاخصه مهم، یعنی کیفیت خوب ساخت معروف هستند و با آن شناخته می‌شوند. مورانو نیز از این قاعده مستثنا نیست.

نسل اول

تاکنون 3 نسل از مورانو وارد بازار شده است. از نسل اول این خودرو در سال 2002 در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک پرده‌برداری شد. موتور 3500 سی‌سی خورجینی 6 سیلندر این خودرو 256 تا 260 اسب‌ بخار قدرت دارد که در نمونه‌های دیگر نیسان مثل آلتیما و ماکسیما هم مورداستفاده قرار گرفته است. این مدل مورانو که در حالت استاندارد خودرویی محور جلوست، می‌تواند به انتخاب خریدار خودرویی تمام‌محور شود. مورانو یکی از بزرگ‌ترین خودروهایی است که جعبه‌دنده‌ متغیر پیوسته دارد.

نسل دوم

نسل دوم مورانو که بین سال‌های 2009 تا 2014 تولید شد، با طراحی‌های جدیدی در داخل و خارج، به بازارهای جهانی عرضه شد. این نسل مورانو 3 سطح تودوزی را به خریدارهای خود ارائه می‌کرد: سطح اولیه S، سطح متوسط SL و سطح بالای LE. ساخت مدل SE چندان با استقبال نشد و خیلی زود تولیدش متوقف شد. تیپ‌های S و SL در حالت استاندارد، خودرویی محور جلو است و به‌شکل انتخابی می‌توانند خودروی تمام‌محور هوشمند باشند. تیپ LE مورانو فقط در حالت خودروی تمام‌محور هوشمند عرضه می‌شود.

نسل سوم

در سال 2014، نسل سوم مورانو با موتور 6 سیلندر خورجینی  3500سی‌سی در می‌سی‌سی‌پی روانه بازار شد. نیسان برای این نسل مورانو، به‌خاطر تشدید قوانین ابعاد خودروها و افزایش مالیات سالانه جاده‌ها در ژاپن هیچ بازاریابی‌ای نکرد. درنهایت، در سال 2016 نیسان نسخه هیبرید خودروی مورانو را در تیپ‌های SL و پلاتینیوم تولید کرد. مورانو هیبرید موتوری الکتریکی با حجم 2500 سی‌سی و 4 سیلندر، سیستم جعبه‌دنده دوکلاچه و باتری لیتیوم‌یون دارد. برای مطالعه کامل مشخصات و ویژگی‌های هر 3 نسل به  مورانو دیوار مراجعه کنید.

مشخصات کلی و مشترک بین سه نسل

همه خودروهای ژاپنی در جهان، به یک شاخصه مهم، یعنی کیفیت خوب ساخت معروف هستند و با آن شناخته می‌شوند. مورانو نیز از این قاعده مستثنا نیست. نیسان در تمامی نسل‌های مورانو نهایت خلاقیت، کیفیت و بازده را به نمایش گذاشته است. این خودرو دارای تعلیقی بسیار نرم و درنتیجه سواری لذت‌بخشی است. در نسخه‌های 2 دیفرانسیل شاهد کیفیت خوب عملکرد جعبه‌دنده CVT هستیم که به زیبایی قدرت موتور را به 2 محور عقب و جلو منتقل می‌کند.

این خودرو کابینی جادار و ایزوله دارد و در هیچ‌کدام از نسخه‌های آن شاهد نفوذ صدای موتور به داخل اتاق نیستیم. نیسان شاید در طراحی مانند دیگر هم‌وطنش یعنی لکسوس جسور نباشد و به سبک تویوتا کمی محتاطانه پیش رود، اما همین طراحی محتاطانه چنان اصولی و دقیق انجام می‌شود که حتی پس از بیش از 15 سال، نسخه‌های نسل اول آن جذاب به‌ نظر می‌رسند. ضمن اینکه در تمامی نسل‌های این خودرو و فیس‌لیفت‌های میان نسلی آن، هماهنگی خوبی بین طراحی داخلی و بیرونی آن دیده می‌شود. یکی دیگر از مزایای این خودرو کابین جادار آن است. فضای داخل مورانو در ردیف جلو و عقب به‌اندازه کافی بزرگ است و حتی برای افراد قد‌بلند نیز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. درضمن صندوق بار بزرگ این خودرو را کاملاً مناسب مسافرت‌های جاده‌ای و خانوادگی کرده است.

مورانو از شتاب‌گیری خوبی نیز بهره می‌برد. به این معنی که هیجان رانندگی را نیز می‌توان با آن تجربه کرد. همچنین این خودرو در شتاب‌گیری‌های ثانویه نیز به‌خوبی ظاهر شده است. شاید بزرگ‌ترین عیب مورانو را باید مصرف سوخت آن دانست. البته با نسخه‌های جدید پلاگین هیبرید که در ایران حضور ندارند، تا حدودی این مشکل رفع شده است. یکی دیگر از موارد مطرح‌شده درمورد مورانو، استفاده از پلاستیک در ساخت داشبورد و کنسول میانی است. هرچند تودری‌ها، روکش فرمان و صندلی‌ها و سردنده چرمی است، اما همچنان انتظار مشاهده پلاستیک در این خودرو نمی‌رود. باید اضافه کرد که پلاستیک به‌کاررفته در کابین مورانو از نوع باکیفیت است. بااین‌حال مورانو متأسفانه در حال حاضر با معضل خدمات‌پس‌ازفروش و تأمین قطعات مواجه است و با وجود تمامی مزایا، خرید آن با ریسک همراه خواهد بود. منبع:  مشخصات روز انواع خودرو

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی نیسان مورانو مشخصات آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی نیسان مورانو مشخصات آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.