زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی گرگوری لوگانیس: شیرجه‌های عجیب، زندگی عجیب‌تر

بیوگرافی گرگوری لوگانیس: شیرجه‌های عجیب، زندگی عجیب‌تر

اسطوره اسبق رقابتهای جهانی و المپیک شیرجه، زمانی معتاد به سیگار و ماری جوانا بود.
نام و نام خانوادگی گرگوری افتیمیوس لوگانیس
لقب گَرِگ لوگانیس
تاریخ تولد 29 ژانویه 1960
محل تولد سن دیه‌گو - ایالات متحده آمریکا
حرفه ورزشکار شیرجه

 

ورزش شیرجه از جمله رشته‌هایی است كه کمی سن و سال در آن هیچ اهمیتی ندارد و از كودک گرفته تا جوانان می‌توانند در آن افتخار آفرینی كنند. خواه در مسابقه شیرجه از سكو و یا شیرجه از تخته شیرجه. در این میان داستان زندگی یكی از اسطوره‌های شیرجه، حكایتی عجیب است.

کودکی سخت و اعتیاد گرگوری افتیمیوس لوگانیس

گرگوری افتیمیوس لوگانیس ملقب به گَرِگ لوگانیس در 29 ژانویه 1960 در سن دیه‌گو واقع در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. اجداد او اهل شمال اروپا بودند كه پس از مهاجرت به آمریكا، با نژاد ساموآیی وصلت كرده بودند. گَرِگ كودكی دشواری را پشت‌سر گذاشت. در كالیفرنیا به مدرسه رفت و در مدرسه مورد تمسخر قرار گرفت. زیرا همكلاسی‌هایش او را خرفت و کم هوش می‌دانستند. گَرِگ از نه سالگی به سیگار روی آورد. در 12 سالگی كشیدن ماری‌جوآنا را آغاز كرد و در ابتدای 13 سالگی چنان مادرخوانده‌اش را كتک زد كه سینه او مجروح شد. گَرِگ كه حالا به مشروبات الكلی هم معتاد شده بود، به پلیس سپرده شد. در همان دوران به شیرجه رفتن علاقه‌مند شد و این عشق چنان در وجود او گسترش یافت كه اعتیاد خود را كنار گذاشت.

تحول گرگوری افتیمیوس لوگانیس و عضویت در تیم ملی

تنها سه سال بعد، گَرِگ لوگانیس عضوی از تیم‌ملی شیرجه آمریكا شده بود و راهی المپیک مونترال (1976) شد. او در شیرجه از تخته فنری با امتیاز 96/528 در مكان ششم ایستاد. اما در شیرجه از سكو پس از كلاوس دیبیاوسی نابغه ایتالیایی، نایب قهرمان شد. دو سال بعد، برای اولین بار قهرمان مسابقات جهانی در شیرجه از سكو شد و با امید به قهرمانی المپیك مسكو (1980) به انتظار نشست. اما به علت اوج‌گیری جنگ سرد میان آمریكا و شوروی و تحریم المپیک از سوی كشور خود، شانس حضور در المپیک را از دست داد.

گرگوری افتیمیوس لوگانیس

لوگانیس جوان در مسابقات جهانی 1982 هر دو طلای شیرجه از سكو و شیرجه از تخته شیرجه را تصاحب كرد و باز هم به انتظار المپیك نشست. جایی كه رقبای اصلی او از چین نتوانستند مانع درخشش گرگ شوند و او برنده هر دو طلای شیرجه شد. نتیجه‌ای كه در مسابقات جهانی 1986 نیز تكرار شد. گرگ لوگانیس درحالی پای به المپیك سئول گذاشت كه از سال 1982 تا 1987 برنده 19 رقابت شیرجه شده بود. آنچه سبب اختلاف بسیار زیاد او با دیگر رقبا شده بود، مطالعات دقیق وی بود. او برای تعیین نحوه شیرجه خود، كتاب‌های فراوانی راجع به رقص‌های قدیمی و سنتی مطالعه می‌كرد و نحوه شیرجه زدن را با توجه به حركات قدیمی درون كتاب‌ها مبتكرانه خلق می‌كرد.

آخرین حضور گرگوری افتیمیوس لوگانیس در المپیک

امتیازهای لوگانیس آن قدر بالا بود كه در 28 سالگی نیز بخت شماره یک مدال طلای المپیک بود. او در شیرجه از سكو باز هم اول شد. اما حادثه‌ای غیرمترقبه در مرحله مقدماتی مسابقه شیرجه از تخته شیرجه در انتظارش بود. او در حركت دو نیم وارو به اندازه كافی از تخته فنر دور نشده بود. به همین دلیل سرش به تخته خورد و خونین شد. با این وجود، به فینال رسید و باز هم از قهرمانی خود دفاع كرد. این آخرین مسابقه گرگ لوگانیس در المپیک بود. وی قهرمانانه از مسابقات كنار رفت.

جراحت سر گرگ لوگانیس در حالی رخ داد که او شش ماه قبل از مسابقات می‌دانست که به ویروس اچ.آی.وی (HIV) آلوده شده است. لوگانیس بیان کرده است که پس از مصدومیت در المپیک سئول، از نگرانی اینکه رقیب دیگری یا پزشکی به ویروس ایدز آلوده شود، دچار حالت فلج شده بود. اما رقیق شدن خون در آب استخر و از بین رفتن ویروس توسط کلر سبب شد که کسی توسط او آلوده به این ویروس نشود.

نظر خود را درباره «بیوگرافی گرگوری لوگانیس: شیرجه‌های عجیب، زندگی عجیب‌تر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی گرگوری لوگانیس: شیرجه‌های عجیب، زندگی عجیب‌تر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.