زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین مشعل المپیک زمستانی

اولین مشعل المپیک زمستانی

رقابتهای المپیک زمستانی 1952 با برف و بوران آستانه رقابتها و همچنین نخستین مشعل المپیک زمستانی به خاطر آورده می شود.

پایتخت نروژ در رقابت با کورتینا د آمپزو (ایتالیا) و لیک پلیسید (ایالات متحده) به میزبانی المپیک 1952 برگزیده شد. به این ترتیب كشور نروژ اولین کشور اسکاندیناوی بود که میزبان المپیک زمستانی می شد. این سرزمین، هميشه سرزميني پر از برف و يخ بوده است امّا درست در هنگام برگزاري المپيك 1952، بارش برف به قدري در پايتخت اين كشور كاهش يافت كه كمبود برف به مشكل بزرگ المپيك تبديل شد. درست در آستانه بازي‌ها برف و بوران شديدي سراسر اسلو را در بر گرفت و شرايط به شكلي ناگهاني چنان تغيير كرد كه برنامه مسابقات را نيز تحت تأثير قرار داد.

با این وجود تمامی استادیوم های اسلو برای میزبانی این مسابقات بازسازی شده و با استانداردهای المپیکی تطبیق یافته بودند. مسابقه كراس كانتري (صحرانوردي) زنان و اسلالوم بزرگ در بخش مردان و زنان براي اولين بار در برنامه بازي‌ها قرار گرفت، ژاپن و آلمان به خانواده بازیها بازگشتند و برای اولین بار حمل امدادی مشعل بازی ها توسط اسکی بازان کشور میزبان انجام شد.

نخستين مشعل المپيك زمستاني را «ايگيل نانسن»، فرزند دريانورد و سيّاح معروف نروژي «فريتيوف نانسن» روشن كرد و آن‌گاه، مسابقات در ميان شور و هيجان مردم آغاز شد.

تماشاگران نروژي چنان به مسابقه پرش با اسكي علاقه داشتند كه در طول برگزاري اين رقابت‌ها، حدود 150 هزار نفر از نزديك آن را تماشا كردند. جايي كه «آرنفين برگمن» نروژي با قهرماني در مسابقه، شمار مدال‌هاي طلاي خود را به 6 رساند. استین اریکسن اسکی باز نروژی هم به اولین اسکی باز قهرمان المپیک زمستانی لقب گرفت که اهل کشورهای حوزه رشته کوه آلپ نبود. در پاتیناژ هم ریچارد باتن ملقب به «دیک» نماینده امریکا در حرکتی ابداعی پرش خود را با سه بار چرخش انجام داد. باتن علاوه بر این در برنامه خود پیچ دوگانه در خلافه جهت عقربه های ساعت را نیز انجام داد و به لطف همین ابداعات قهرمان پاتیناژ شد.

جوان ترین قهرمانان این دوره همگی متعلق به امریکای شمالی بودند. کنت یاکیل آمریکایی با 19 سال جوان ترین مدال آور بود، رابرت دیکسون کانادایی هم در 20 سالگی طلای اسکی را تصاحب کرد. در قسمت زنان آندره آ مید- لاورنس 16 ساله جوان ترین قهرمان بود.

در مقابل، پیرترین فاتحان مدال همگی اروپایی بودند. آلبرت مادورین سوییسی در 46 سالگی برنده مدال شد و لیدیا ویدمن فنلاندی هم در 31 سالگی مدال طلا گرفت. ویدمن در مسابقه اسکی صحرانوردی 10 نوردی پیرترین شرکت کننده بود اما قهرمان شد!

مسابقات در 14 فوريه آغاز شد و در 25 فوريه به پايان رسيد. 22 طلا، 22 نقره و 23 برنز توزیع شد و در رده‌بندي مجموع مدال‌ها هم نروژ میزبان با 7 طلا، 3 نقره و 6 برنز در صدر ایستاد. امریکا با 4 طلا، 6 نقره و یک برنز دوم و فنلاند با 3 طلا، 4 نقره و 2 برنز سوم شدند. کاروان آلمان (3 طلا)، اتریش (2 طلا)، کانادا (سک طلا)، ایتالیا (یک طلا) و بریتانیا (یک طلا) در رده های چهارم تا هشتم ایستادند. هلند، سوئد، سوییس، فرانسه و مجارستان نیز از رسیدن به طلا بازماندند.

نظر خود را درباره «اولین مشعل المپیک زمستانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اولین مشعل المپیک زمستانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.