زمان مطالعه: 3 دقیقه
مس کرمان؛ در انتظار دومین فینال جام حذفی

مس کرمان؛ در انتظار دومین فینال جام حذفی

تیم فوتبال مس کرمان تنها یک گام دیگر با رسیدن به فینال جام حذفی پس از هشت سال فاصله دارد.

مهدی زارعی- فصل 85-84 پایانی بود بر انتظار یک دهه ای تیم فوتبال مس کرمان. باشگاه مس که در  روز 11 اسفند 1376 تاسیس شده بود به مدت یک دهه در آرزوی صعود بالاترین سطح فوتبال ایران باقی مانده بود تا اینکه رقابت‌های فصل 85-84 لیگ آزادگان فرا رسید. در آن سال رقابت ها در دو گروه 12 تیمی برگزار می‌شد و تیم مس به رهبری نادر دست نشان موفق شد پس از انجام 22 مسابقه صاحب 12 برد، 7 مساوی و سه باخت شده و با 31 امتیاز در صدر گروه خود قرار گیرد. به این ترتیب مس برای صعود به دسته بالاتر در دیدار پلی آف مقابل همای تهران به میدان رفت. تیم مس با یک برد 3 بر یک و یک تساوی یک بر یک جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد رقابت های فصل بعد را در لیگ برتر سپری کرد.

مسی ها فصل بعد را با هدایت فرهاد کاظمی سپری کردند و با کسب عنوان نهمی در جدول 16 تیمه لیگ، نتیجه ای قابل قبول کسب کردند. آنها در دو دیدار کلیدی آخر فصل مقابل تیمهای استقلال اهواز و سایپا قرار گرفتند و با تساوی که مقابل استقلال اهواز به دست آوردند، قهرمانی را از اهواز به کرج و تیم سایپا منتقل ساختند.

یک سال بعد لیگ فوتبال 18 تیمه شده بود و این بار مس کرمان پس از شروعی ضعیف، کار را به امیرقلعه نویی سپرد که به تازگی از تیم ملی اخراج شده بود. قلعه نویی مس را به میانه جدول رساند و در پایان فصل این تیم را ترک کرد.

در فصل 88-87 پرویز مظلومی هدایت مس را برعهده گرفت و درخشان ترین فصل این تیم در لیگ برتر را رقم زد. 17 برد، 10 مساوی و 7 شکست، مس را با 61 امتیاز به رده سوم لیگ رساند و این تیم جواز حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب کرد.

از جمله نتایج درخشان مس در این فصل می توان به برتری مقابل استقلال(1-0)، استقلال اهواز(4-0)، پیکان(4-0)، سپاهان(2-1)، فولاد(3-2) اشاره کرد که همه در خانه به دست آمد و بردهای خارج از خانه مقابل پرسپولیس(1-0)، صبا(3-1) و پیام(2-1). اگر مسی ها در خارج از خانه نیز می توانند همچون بازیهای خانگی عمل کنند، حتی قهرمانی لیگ نیز دور از دسترس آنها نبود.

مسی ها فصل بعد را با مظلومی آغاز کردند اما دیگر خبری از نتایج درخشان فصل گذشته نبود. این تیم هفته های دوم و سوم را در قعر جدول سپری کرد و حتی در اواخر لیگ هم طی هفته های 26 تا 28 تا رده شانزدهم سقوط کرد که به معنای رفتن به دسته اول بود. اما سرانجام این تیم با مربیگری لوکا بوناچیچ لیگ را با رتبه نهم به پایان رساند. باز هم مس در خارج خانه حرفی برای گفتن نداشت و تنها مقابل صبا و فولاد صاحب برتری شد. در مقابل، بازیهای خانگی این تیم به شکل باشکوهی پرگل بود. بردهای (5-2) مقابل ابومسلم و ذوب آهن، تساوی(3-3) با پرسپولیس و پیکان، باخت(2-6) از استیل آذین، برد(3-2) از پاس همدان و تراکتورسازی تبریز و برد(4-2)از ملوان به همراه شکست(2-3) از سپاهان و تساوی(2-2) با راه آهن، همه در ورزشگاه شهید باهنر رقم خوردند.

در آسیا هم شاگردان لوکا بوناچیچ درخشان ظاهر شدند.  مسی ها در خارج از خانه هر سه مسابقه خود را مقابل الهلال(3-1)، السد(4-1) و الاهلی امارات(2-1) باختند اما در خانه درخشیدند و مقابل السد(3-1)، الاهلی(4-2) و سرانجام الهلال (3-1) پیروز شدند و به یک هشتم نهایی رسیدند. جایی که تنها در وقت اضافی با یک گل از ذوب آهن ایران باختند و از رسیدن به مراحل بالا بازماندند.

مس در فصلهای بعد عناوین هفتم، نهم و ششم لیگ را از آن خود کرد اما دیگر موفق به کسب سهمیه آسیا نشد. سرانجام در فصل 93-92 بود که مس با سقوط به رده شانزدهم لیگ برتر، به دسته پایین تر سقوط کرد. این در حالی بود که باز هم لوکا بوناچیچ افتخار دیگری برای مس کسب کرد و این تیم را تا فینال جام حذفی رساند. مسی ها مقابل شهرداری دزفول(3-1)، نفت امیدیه(2-1)، صنعت نفت آبادان(3-1) پیروز شدند و آن گاه در روزی برفی استقلال را در تهران(2-1) شکست دادند.

شکست خانگی(1-0) مقابل تراکتورسازی، مس را در رتبه دوم جام حذفی قرار داد و حالا این تیم یک قدم دیگر برای صعود به فینال جام حذفی فاصله دارد.

 

نظر خود را درباره «مس کرمان؛ در انتظار دومین فینال جام حذفی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مس کرمان؛ در انتظار دومین فینال جام حذفی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.