زمان مطالعه: 1 دقیقه
24 گل در یک مسابقه توسط بانوان!

24 گل در یک مسابقه توسط بانوان!

در بخش اول مطلب پرگل ترین رقابتهای فوتبال زنان آسیا، یکطرفه ترین رقابتهای زنان آسیا در قرن بیستم را بررسی کردیم. اما در قرن21 رکوردی جدید در فوتبال آسیا ثبت شد

در رقابتهای فوتبال زنان آسیا که در سال 2001 در چین تایپه برگزار شد، تماشاگران هر روز شاهد یک جشنواره گل به تمام معنا بودند. روز چهارم دسامبر چین تایپه (14-0) مالزی را شکست داد، در همان روز در گروه دوم کره جنوبی زد؛ دیداری که البته در مقایسه با سایر رقابتهای آن سال چندان پرگل از آب در نیامد!

دو سال بعد و در مسابقات 2003 مالزی، در شش مسابقه گلها دو رقمی شدند. این مسابقات عبارت بودند از:

  • 9 ژوئن: ژاپن (15-0) فیلیپین
  • 10 ژوئن: کره شمالی (13-0) هنگ کنگ
  • 11 ژوئن: چین (12-0) هند
  • 12 ژوئن: کره شمالی(14-0) تایلند
  • 13 ژوئن: چین (11-0) ازبکستان
  • 14 ژوئن: کره شمالی (16-0) سنگاپور

هرچند با این نتایج، میانگین گل بازیها به 6.13 برای هر بازی رسید، اما کاهش دیدارهایی با گلهای دو رقمی نشان می داد که کم کم فوتبال زنان در حال تغییر است. در سال 2006 با کاهش میانگین گلهای مسابقات به 3.85 برای هر مسابقه، این امر کاملا نمایان شد. در این رقابتها که در استرالیا برگزار شد، ژاپن (11-1) در برابر چین تایپه و کره جنوبی (11-0) مقابل تایلند پیروز شدند. برد (9-0) کره شمالی برابر تایلند، دیگر مسابقه یک طرفه این تورنمنت محسوب می شد.

در سال 2008 ژاپن 11 گل به چین تایپه زد و میانگین گل بازیها هم به 3.56 تنزل یافت. عددی که در سال 2010 تا 2.81 برای هر بازی نیز رسید. پرگل ترین مسابقه این دوره از مسابقات برد (8-0) ژاپن در برابر میانمار به شمار می آمد.

در رقابتهای 2014 کره جنوبی در مصاف با میانمار موفق به زدن 12 گل شد. به جز این بازی، یک طرفه ترین نتایج، برتری 7 گله چین مقابل تایلند و ژاپن در برابر اردن محسوب می شد.

سرانجام در رقابتهای سال 2018 که به میزبانی اردن برگزار شد، بیشترین گلی که یک تیم در یک مسابقه زد، 8 گل بود. چینی ها در برابر میزبان (8-1) پیروز شدند و استرالیا هم 8 گل به ویتنام زد.

تعداد بازیهای یک طرفه در فوتبال زنان آسیا روز به روز کمتر می شود و با نزدیک تر شدن سطح کیفی تیمها به یکدیگر، تکرار نتایج اتفاق افتاده در ادوار گذشته مسابقات، روز به روز غیرممکن تر خواهد شد.

نظر خود را درباره «24 گل در یک مسابقه توسط بانوان!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 24 گل در یک مسابقه توسط بانوان! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.