زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی؛ معجزه برن( بخش دوم)

دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی؛ معجزه برن( بخش دوم)

برد(3-2) آلمان مقابل مجارستان در جام جهانی 1954 اولین قهرمانی این کشور را در جام جهانی رقم زد.

بدترین شروع برای آلمان در فینال

مهدی زارعی- هرچند سانتر فریتز والتر برای مورلوک در همان آغاز کار می توانست شروعی رویایی را برای آلمان ها رقم بزند، اما این مجارستان بود که به لطف پاس اشتباه لیبریش و شوت پوشکاش- که پس از دو بازی غیبت به ترکیب اصلی بازگشته بود- در دقیقه 6 به گل برتری دست یافت. تنها دو دقیقه بعد، تونی تورک، تنها اشتباه خود را در طول تورنمنت مرتکب شد. او برای این که از کرنر شدن توپ هم تیمی خود( ورنر کوهل مایر) جلوگیری کند، شیرجه رفت اما توپ از زیر بغل او بیرون آمد و ناگهان زولتان ژیبور از راه رسید و دروازه آلمان را باز کرد: دقیقه 8: مجارستان 2 آلمان صفر!

 

بازگشت طی ده دقیقه
برای کشوری که تنها یک دهه بعد از جنگ جهانی، آثار شکست را زدوده بود، خوردن دو گل نمی توانست پایان کار باشد. چند پاس کوتاه و سرانجام شوت هلموت ران با تکل مدافع مجار رو به رو شد. اما توپ هرگز به دروازه بان مجار نرسید و ماکس مورلوک با یک نوک پا، مسیر توپ را تغییر داد: دقیقه 10: مجارستان2 آلمان یک. هشت دقیه بعد، فریتز والتر کاپیتان آلمان تصمیم گرفت کرنر را مستقیما وارد دروازه کند. اما مدافع مجار مجددا توپ را به خارج فرستاد. فریتز این بار توپ را بلند به روی دروازه فرستاد؛ توپ از همگان عبور کرد و بغل پای هلموت ران نتیجه را 2-2 کرد.

 

سنگین ترین حملات و بهترین واکنش ها

عکس العمل مجارها پس از خوردن گل، هولناک بود: دقیقه 23 هیده کوتی از فاصله 10 متری به صورت سرضرب شوت زد؛ اما عکس العمل حیرت انگیز تونی تورک توپ را به کرنر فرستاد. کمی بعد شوت هیده کوتی به تیر عمودی دروازه آلمان خورد. ژرمن ها هم می توانستند در دقیقه 4 به گل برسند اما ضربات  سنگین و پیاپی مهاجمان آلمان توسط دروازه بان و مدافعان مجار دفع شد.  در نیمه دوم مهاجمان مجار مرتبا تک به تک می شدند و این تورک بود که توپ ها را مهار می کرد. حتی وقتی او دریبل خورد، کوهل مایر توپ را از روی خط بازگرداند. یک ضربه سر به تیر افقی خورد و تورک علاوه بر مهار چند شوت، در دقیقه 78 چنان در موقعیت تک به تک، توپ ژیبور را گرفت که زانوی مهاجم مجار به پیشانی اش برخورد کرد و او مصدوم شد.

اما سرنوشت بازی در دقیقه 84 معین شد: یک دریبل با پای راست هلموت ران، با شوت او توسط پای چپ همراه شد و ژرمن ها سرانجام به گل سوم رسیدند. در اندک دقایق باقیمانده مجارستان به یک گل دست یافت. اما پوشکاش در موقعیت آفساید گل زده بود و به این ترتیب، آلمان در حالی قهرمان شد که در مرحله گروهی از تیم شکست ناپذیر مجارستان(8-3) شکست خورده بود.

عصر درخشش مجارها به پایان رسید و جهان فوتبال قدرتی تازه به خود دید که هرگز از قدرت نیفتاد. آلمان ها نشان دادند که فوتبال جزئی از فرهنگ یک کشور است و اگر تمام مردم یک کشور، برای تحول کشور خود تلاش کنند، می توانند از کشوری شکست خورده، یک غول اقتصادی و از فوتبالی گمنام، یک قهرمان جهان بسازند. این معجزه ها تنها طی یک دهه اتفاق افتاد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی؛ معجزه برن( بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی؛ معجزه برن( بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.