زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسابقه ای در المپیک زمستانی با سه نایب قهرمان و یک آرایشگر قهرمان!

مسابقه ای در المپیک زمستانی با سه نایب قهرمان و یک آرایشگر قهرمان!

در میان رقابتهای تاریخ بازیهای المپیک زمستانی، مسابقه اسکیت 500 متر سرعت المپیک زمستانی 1964 اینسبروک یک رقابت خاطره انگیز است.

44 ورزشکار از 9 کشور در مسابقه اسکیت 500 متر اینسبروک با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ در حالی که یِوگنی گریشین روس که در هر  دو المپیک زمستانی 1956 و 1960 با ثبت زمان 40.2 ثانیه هم رکورد المپیک را شکسته و هم قهرمان بازیها شده بود، مدعی جدی قهرمانی به شمار می رفت. گریشین یک سال قبل از المپیک با کسب زمان 39.5 ثانیه رکورد جهانی را نیز بهبود بخشیده بود و حالا می خواست تنها ورزشکار تاریخ باشد که سه بار متوالی این مسابقه را با مدال طلا به پایان می رساند.

با این حال در المپیک یک ورزشکار گمنام به جنگ مدعیان قهرمانی آمد. تری مک درموت آمریکایی متولد 20 سپتامبر 1940 در اسکس ویل واقع در میشیگان بود و زمانی که اسکیت را شروع کرد، اسکیتی نداشت و ناچار بود این وسیله را از دیگران قرض کند. مک درموت در بازیهای المپیک 1960 نیز موفقیتی کسب نکرد و در جایگاه هفتم قرار گرفت. اما چهار سال بعد مربی او در المپیک اینسبروک، لئو فریزینگر، برنده مدال برنز 500 متر بازی های المپیک زمستانی 1936 بود.

با شروع مسابقه ورزشکاران رکوردهایی نزدیک و فشرده به جای نهادند. گریشین رکورد40.6 ثانیه را برجای نهاد، هموطن او ولادیمیر اورلوف هم همین زمان را ثبت کرد و سرانجام آلو گی یستوانگ نروژی هم زمانی مشابه به دست آورد!

در این شرایط بود که ورزشکار آمریکایی و آندری کوپریانوف فرانسوی رقابت خود را شروع کردند. سرعت مک درموت در این مسابقه حیرت انگیز بود و او توانست زمان 40.1 ثانیه را برجای نهاد. در حالی که نماینده فرانسه زمانی بهتر از 42.5 به دست نیاورد. به این ترتیب آمریکا تنها طلای خود را در مسابقات اسکیت آن المپیک به دست آورد.

مک درموت پس از قهرمان و شکست رکورد المپیک گفت: من باید هر چه زودتر به خانه مان برگردم. زیرا همسرم در حال حاضر دست تنهاست و برای پرداخت قسط خانه مان باید هر دو، کار کنیم.

اندکی بعد از المپیک، قهرمان اسکیت در 9 فوریه 1964، مهمان برنامه The Ed Sullivan Show بود. اما حضور او تحت الشعاع اولین اجرای گروه موسیقی بیتلز در ایالات متحده قرار گرفت.

مک درموت از سال 1963 تا 1967 به عنوان آرایشگر و پس از آن به عنوان نماینده یک تولیدی در منطقه دیترویت کار می کرد. در همان حال، او از جمله مقامات رسمی اسکیت سرعت در آن منطقه بود.

او در سال 1968 در شرایط نامساعدی در مسابقه اسکیت شرکت کرد، در اواخر روز که خورشید یخ ها را آب می کرد؛ زمان او 0.2 ثانیه عقب بعد ارهادر کلر آلمانی و برنده مسابقه بود تا مک درموت برنده یک نقره المپیک از این مسابقات شود.

مک درموت در 4 ژوئن 1977 به تالار مشاهیر ملی اسکیت سرعت معرفی شد. اندکی بعد و در بازی های المپیک زمستانی 1980 در لیک پلاسید، او به نمایندگی از داوران سوگند المپیک را به جای آورد.

 

نظر خود را درباره «مسابقه ای در المپیک زمستانی با سه نایب قهرمان و یک آرایشگر قهرمان!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مسابقه ای در المپیک زمستانی با سه نایب قهرمان و یک آرایشگر قهرمان! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.