زمان مطالعه: 4 دقیقه
مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت

مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت

به طور کلی به نوعی کولر گازی که جهت مصارف مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی گفته می‌شود.

به طور کلی به نوعی کولر گازی که جهت مصارف مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی گفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با معرفی کامل مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت در ادامه با ما همراه باشید. سیستم داکت اسپلیت همچون اسپلیت‌های دیواری از دو یونیت داخلی (اواپراتور) و خارجی (کندانسور) ساخته شده است. کاربرد یونیت داخلی انتقال هوای مطبوع سرد یا گرم به وسیله کانال‌های تهویه به محیط مورد نظر می‌باشد. محل قرارگیری این یونیت‌ها نیز زیر سقف کاذب است. اگر قصد خرید دستگاه داکت اسپلیت را دارید، می‌توانید برای دریافت اطلاع از ویژگی‌ها و قیمت این محصول به سایت تهویه سان مراجعه کنید.

مزایای دریچه بازدید داکت اسپلیت

داکت اسپلیت دارای مزایای بسیاری می‌باشد، که در ادامه هر یک از مزایای آن را به طور کامل شرح می‌دهیم. مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت شامل موارد زیر هستند:

  1. توزیع متوازن هوا

جریان هوای سرد یا هوای گرم کاملا به طور متوازن به وسیله کانال‌های انتقال هوا در محیط‌های تهویه شونده پخش می‌شود. این امر باعث می‌شود تمامی فضای واحد مسکونی یا تجاری به طور کامل تحت پوشش هوای مطبوع داکت اسپلیت‌ها قرار بگیرند.

  1. فیلتر هوا

یکی از مزیت‌های مهم یک سیستم تهویه مطبوع، داشتن هوای تمیز و پاک است. پشت دستگاه داکت اسپلیت یک فیلتر هوا تعبیه شده است. هوای برگشتی نیز از این فیلتر عبور کرده و تمیز خواهد شد. یک مزیت دیگر این است که نیازی به پرداخت هزینه برای این فیلترها ندارید، زیرا به سادگی قابل شستشو هستند.

  1. تامین هوای تازه

دریچه داکت اسپلیت دارای قابلیت تامین هوای تازه می‌باشد. به هوایی که از محیط بیرون به داخل محیط تهویه شونده وارد می‌شود، هوای تازه می‌گویند. این امر باعث می‌شود که سیستم داکت اسپلیت در محیط‌هایی مانند کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

  1. قیمت مناسب

قیمت انواع مختلف داکت اسپلیت‌ها بر اساس ظرفیت و برند آن‌ها متفاوت است. به طور مثال برای یک واحد مسکونی، خرید یک داکت اسپلیت بسیار کم هزینه‌تر از چند اسپلیت دیواری خواهد بود.

  1. بازگرداندن هوای محیط به اواپراتور

دمای محیط در این کولرها نیز همچون کولرهای دیگر با گردش هوا بین محیط و اواپراتور قابل تنظیم است. این امر به صورتی است که از قسمت مکش دستگاه، هوای محیط تهویه شونده دریافت شده و پس از خنک کردن آن، به همان محیط باز گردانده می‌شود. از مزیت این کار می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی و سریع‌تر خنک شدن هوا اشاره کرد‌.

  1. قابلیت نصب یونیت خارجی

یکی از مزایای قابل توجه در این دستگاه‌ها، قابلیت نصب یونیت خارجی با اختلاف ارتفاع 30 متر می‌باشد. با این وجود می‌توان  گفت یونیت خارجی را می‌توان در پشت بام نصب کرده تا فضای بالکن اشغال نشود.

  1. محاسبه هزینه مصرف برق به طور مجزا

در صورت استفاده از داکت اسپلیت می‌توان برای هر واحد مسکونی هزینه مصرف انرژی را به طور جدا حساب کرد. این مزیت بیشتر برای آپارتمان‌های مسکونی قابلیت بسیار مهمی محسوب می‌شود. با این حال هر‌ واحد می‌تواند هزینه مصرف برق خود را کاملا متناسب با نیازهای خود کنترل کند. در نتیجه اطلاع دقیق از مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌تواند به انتخاب شما در هنگام خرید کمک کند.

مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت
مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت

نحوه عملکرد سیستم داکت اسپلیت

پس از بررسی مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توانید با خیال راحت برای واحد مسکونی، تجاری یا اداری خود یک خرید مطمئن داشته باشید. در سیستم داکت اسپلیت، سرمایش و گرمایش با مکش هوای داخلی به وسیله هواساز انجام می‌شود. این سیستم در حالت سرمایش دقیقا شبیه به کولر گازی عمل می‌کند. قبل از هر چیز بهتر است تجهیزات کندانسور یا همان یونیت خارجی را به خوبی بشناسید، این تجهیزات شامل کمپرسور و گاز مبرد هستند. سیستم داکت اسپلیت در حالت سرمایش به صورتی عمل می‌کند که موجب خنک شدن گاز مبرد در کندانسور می‌شود.

سپس گاز مبرد توسط یک لوله مسی که موجب اتصال دو یونیت داخلی و خارجی شده است، به شیر انبساطی و در نهایت به کویل موجود درون یونیت داخلی منتقل می‌شود. این امر باعث خنک شدن لوله‌های کویل خواهد شد. در واقع هوای گرم توسط مکش هوای محیط، به درون یونیت داخلی مکیده شده و پس از عبور از کویل، هوا خنک شده و آن را به محیط انتقال می‌دهد. نحوه انتقال هوا نیز به وسیله‌ی فن و توسط کانال صورت می‌گیرد.

خرید دریچه بازدید فن کویل

با توجه به این موضوع که دریچه فن کویل در خنک‌سازی، افزایش راندمان کاری سیستم تهویه و سیستم گرمایشی از اهمیت به سزایی برخوردار است، بنابراین باید آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنیم. بهتر است بدانید که مجموعه تهویه سان دارای خصوصیات منحصر به فردی همچون تعهد کاری پرسنل، مشاوره تلفنی، سابقه و تجربه کاری بسیار بالا و در نهایت پشتیبانی آنلاین می‌باشد.

نمای ظاهری دریچه‌های داکت اسپلیت

از رنگ کوره‌ای پودری استاتیک، در ساخت دریچه داکت اسپلیت جهت جلوه زیباتر و افزایش قابلیت دکوراتیو بودن نمای دریچه استفاده شده است. این پوشش رنگی علاوه بر این که موجب حفظ تناسب بین نمای دریچه و محیط می‌شود، می‌تواند از بدنه آن در مقابل هرگونه ضربه و خط و خش محافظت کند. خریداران می‌توانند با توجه به کد رنگ‌های گوناگون آن و با در نظر داشتن محیط، انتخاب‌های مختلفی نسبت به سلیقه خود داشته باشند. مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌تواند امری مهم در خرید و استفاده صحیح از این محصول به حساب بیاید.

دریچه داکت اسپلیت
دریچه داکت اسپلیت

جمع‌بندی

یک نکته قابل توجه این است که؛ بهتر است یونیت داخلی سیستم داکت اسپلیت نزدیک به اتاق خواب‌ها تعبیه نشود، زیرا همان طور که به آن اشاره شد؛ امکان دارد صدای کارکرد دستگاه مخصوصا در زمان استراحت، تا حدودی شما را  اذیت کند. در نهایت شما برای اجرا و نصب دریچه داکت اسپلیت در هر پروژه‌ای، می‌توانید از کارشناسان متخصص ما کمک گرفته و با آن‌ها در تماس باشید. سعی کنید با توجه به مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت، جهت خرید این دستگاه اقدام کرده و انتخابی دقیق و درست داشته باشید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.