زمان مطالعه: 11 دقیقه
بهترین مرکزخریدهای قشم و درگهان برای خرید

بهترین مرکزخریدهای قشم و درگهان برای خرید

عا با سفر به قشم می توانید هم به هدف بازدید از طبیعت دیدنی قشم و هم خرید از مراکز خرید قشم در طول سفر خود برسید و از خریدی متفاوت لذت ببرید.

قشم و درگهان روزگاری پر از بازارهای سنتی بود، اما این روزها در گوشه و کنار شهرمراکز خرید و بازارهای ارزان قشم و درگهان وجود دارد،  مراکز خرید قشم، از بازارهای سنتی گرفته تا انواع مراکز تجاری تازه تاسیس، مسافران را برای خرید هیجان زده کرده است.

اغلب شنیدن نام بازار چین در قشم و بازار استانبول در قشم این تصور را ایجاد می کند که باید به دنبال بازار بزرگی در قشم با چنین نام هایی باشید. در حالی که مثلاً در مورد بازار چین، بخشی از بازار بزرگ درگهان به بازار چین معروف است.

قطعا با سفر به قشم می توانید هم به هدف بازدید از طبیعت دیدنی قشم و هم خرید از مراکز خرید قشم در طول سفر خود برسید و از خریدی متفاوت لذت ببرید.

بازار های قشم و درگهان 

لیست بلند بالایی برای معرفی بازارهای قش  وجود دارد. در این مقاله ما قصد داریم شما را با مهم ترین و بهترین مراکزخرید بازار قشم امروز آشنا کنیم. کسانی که برای خرید به قشم می آیند اغلب متفق النظرهستند قشم چی ارزونه!

بازار قدیمی قشم

این بازار یکی از قدیمی ترین بازار قشم باز است و بهترین مکان برای خرید در قشم است که در سال 1310 تاسیس شده و به قدیمی ترین بازار قشم معروف است.

این بازار در نزدیکی اسکله شهر قرار دارد و به همین دلیل از دیرباز فعالیت داشته و یکی از قطب های تاثیرگذار در تجارت قشم به شمار می رود. بیش از 1000 واحد تجاری محصولات را به صورت عمده و خرده فروشی از سوغاتی های اختصاص داده شده به شهر و پارچه های سنتی به فروش می رسانند، در این بازار اگر می خواهید برای یک کالا قیمت بهتری داشته باشید، چانه زدن را فراموش نکنید.

مردم محلی با لباس های محلی آگاهی از فرهنگ و عادات منطقه را افزایش می دهند، خواهید فهمید که مردم چه می پوشند. چه می خورند و وقت خود را چگونه می گذرانند. اگر برای مقاصد گردشگری به قشم سفر می کنید و قصد خرید کالای خاصی را ندارید، حداقل قبل از ادامه مسیر از این بازار دیدن کنید. این بازار دقیقا روبروی بندر قشم قرار دارد. برای اطلاع از بلیط هواپیما تهران قشم می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

مرکز خرید ستاره قشم

این مرکز خرید مقصد بسیاری از مسافرانی است که به قصد خرید به جزیره زیبای قشم آمده اند، قیمت اجناس در این مرکز خرید مناسب و کیفیت محصولات بالاست. این مکان ایده آلی برای خرید لوازم آرایشی، عطر، ادکلن، بدلیجات، کیف و کفش است. البته هر نوع محصولی که بخواهید در این مرکز خرید پیدا می شود. مرکز خرید ستاره قشم دارای 3 طبقه می باشد و علاوه بر مراکز خرید، مراکز تفریحی، کافه ها و رستوران ها نیز وجود دارد.

مرکز خرید نسبتا بزرگ ستاره قشم با 3 هزار متر زیربنا و حدود 700 واحد تجاری فعال در سه طبقه یکی از قدیمی ترین مجموعه های ساخته شده در جزیره قشم است. این مجموعه با 5 درب در قسمت های مختلف دسترسی به تمامی فضاهای مجاور را فراهم کرده و ورود به بازار را آسان کرده است.

بازار فردوسی قشم
بازار فردوسی قشم

بازار فردوسی قشم

بازار فردوسی قشم با هدف توسعه و ارتقای کیفیت خرید و فروش در کنار بازار ستاره احداث شده است. این مجموعه دارای سه طبقه است که در طبقات اول و دوم حدود 450 مغازه و در طبقه سوم 180 واحد اداری و مسکونی وجود دارد.

در این مجموعه کالاهایی مانند دوچرخه و ماشین شارژی، انواع پوشاک، صندل، دمپایی عرضه می شود. در طبقه همکف این مجموعه، یک فروشگاه بزرگ انواع دکور و دکوراسیون منزل را مستقیماً از چین ارائه می دهد.

در ورودی مؤسسه بخشی از واحدهای مسکونی آن خوابگاه دانشجویی بوده که پس از مدتی به وضعیت مسکونی و اداری بازگشت. اما به همین دلیل همچنان بخشی از بازار به عنوان خدمات ویژه دانشجویان مانند چاپ، تکثیر و کافی نت اختصاص دارد.

بازار بزرگ خلیج فارس قشم

در سمت چپ مرکز خرید ستاره قشم قرار دارد و بر خلاف نامی که به آن داده شده، وسعت چندانی ندارد و در مجموع 80 مغازه در طبقات اول و دوم مجموعه وجود دارد. طبقه سوم شامل 30 واحد اداری و مسکونی و در طبقه چهارم رستوران خلیج فارس میزبان مسافران و جزیره نشینان است. این مرکز خرید مکان مناسبی برای خرید ظروف آشپزخانه، اقلام کوچک و لباس های ارزان قیمت است.

بازار پردیس قشم

بازار پردیس قشم یکی از مکان های نسبتا جدید و بهترین مکان برای خرید در قشم است که درست روبروی مرکز خرید ستاره قشم ساخته شده است. طبقات اول و دوم حدود 148 واحد تجاری و در طبقات سوم و چهارم هتل پردیس و رستوران جزیره پذیرای مسافران است.

بیشتر غرفه های بیرونی این مرکز خرید به بانک ها و موسسات اعتباری اختصاص دارد اما در غرفه های سرپوشیده انواع کیف و کفش، پوشاک و اقلام تزیینی را می توانید پیدا کنید. به طور کلی لباس های مجلسی این مجموعه زیباتر از سایر مراکز خرید قشم هستند. علاوه بر این، یک کافی شاپ در طبقه همکف برای استراحت شما پس از خرید وجود دارد.

مجتمع تفریحی و تجاری سیتی سنتر 1 و 2

اگر به دنبال کالاها و برندهای لوکس در بازارهای قشم هستید، سیتی سنترها یکی از بهترین مکان ها برای خرید در قشم هستند. انواع برندهای لوکس و کاربردی در این بازار وجود دارد. انواع وسایل مورد نظر اعم از دوربین، عطر، ادکلن، لوازم برقی و ... را می توانید تهیه کنید و تنوع اقلام بسیار بالاست، قیمت ها پایین نیست اما اجناس بسیار باکیفیتی در این بازار پیدا می شود و ارزش دیدن را دارد.

این دو مجتمع تفریحی تجاری از جدید ترین مراکز خرید قشم هستند که در دو ساختمان کاملاً مقابل هم قرار گرفته اند و از طریق یک مسیر هوایی به یکدیگر متصل می شوند. به طور کلی این مجموعه در حال حاضر یکی از مدرن ترین و شیک ترین بازارهای قشم است که نسبتا نزدیک به مرکز خرید ستاره قشم و در مجاورت سینما دریا و پارک زیتون واقع شده است. با تاکسی 5 دقیقه و پیاده 20 دقیقه می توان به این فاصله از مرکز خرید ستاره تا مرکز شهر رسید.

بازار درگهان قشم پوشاک

اگر شما از مراکز خرید قشم راضی نیستید و دوست دارید اجناس بیشتری ببینید و قیمت مناسب تری پیدا کنید، می توانید به درگهان بروید. برای رفتن به درگهان می توانید با هتل خود هماهنگ کنید و از خدمات آن ها استفاده کنید و یا اگر به هر دلیلی خواستید خودتان به آنجا بروید می توانید از میدان برگ سبز بازار قدیم با تاکسی بروید و به درگهان برسید.

بازار دلفین قشم

این بازار دو طبقه دارد که تقریبا یکی از بهترین مکان ها برای خرید در جزیره قشم درگهان است. در طبقه اول انواع اجناس از قبیل کیف و کفش، بدلیجات، لباس، روسری و شال و ... را می توانید به صورت عمده و خرده خریداری کنید. در طبقه دوم، می توانید اکثر فروشگاه های لباس را پیدا کنید. در این مجموعه امکاناتی از قبیل پله برقی، تهویه مطبوع، رستوران، فست فود و نیمکت برای نشستن و استراحت وجود دارد.

بازار نخل بهترین مکان برای خرید در قشم

بازار نخل یکی از زیبا ترین بازارهایی است که در سال های اخیر در درگهان ایجاد شده است. این بازار با طراحی کاملا سنتی و با الهام از سبک معماری جزیره قشم مانند نگینی در این سرزمین زیبا می درخشد. طراحی داخلی و خارجی این بازار واقعا چشمگیر است و از طرفی مجاورت با دریا باعث جذب گردشگران زیادی به این بازار شده است. عمده فعالیت بازار نخل در حوزه پوشاک و عمده فروشی است، بنابراین نسبت به سایر بازارها از نظم خاصی برخوردار است.

بازار اطلس قشم

بازار اطلس یکی از معدود مراکز خرید قشم است که در آن فقط می توان کیف، کفش و چمدان را دید. تا چندی پیش تمامی اجناس در این بازار به صورت عمده به فروش می رسید، اما اکنون به دلیل عدم رونق بازار عمده فروشی و بازدید گردشگران از بازار، به صورت خرده فروشی نیز باز شده است. تنوع مواد و رنگ های موجود در این بازار، گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید هر سوغاتی که تمایل دارید از قشم خریداری کنید.

مراکز خرید نور مارکت در قشم

بازار نور درگهان درست روبروی بازار دلفین ها قرار دارد، تفاوت این بازار با سایر بازارها این است که شما می توانید حضور بومیان جزیره را در این بازار ببینید و خریدهای محلی و سنتی بیشتری انجام دهید. این مجتمع تجاری در طبقه دوم توسط یک پل هوایی به مرکز خرید دلفین متصل می شود. برای خرید بلیط هواپیما چارتر ارزان از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

بازارهای قدیمی درگهان

اگر قصد خرید عمده کالا را دارید بد نیست سری به بازار قدیمی درگهان بزنید. این بازار انواع کالاهای محلی و قدیمی را عرضه می کند.

اگر باز هم از گشت و گذار و خرید خسته نشده اید، می توانید از دیگر بازارهای این منطقه مانند بازار زمرد، بازار صدف و... دیدن کنید و از وسعت و طیف اجناس عرضه شده لذت ببرید.

جاهای دیدنی قشم و مراکز خرید

اگر تا به حال به قشم نرفته اید، دیگر وقت خود را تلف نکنید، این جزیره مکان های گردشگری و طبیعی زیادی دارد. جاذبه های گردشگری قشم مانند طبیعت بکر، آثار تاریخی، امکانات تفریحی و مراکز خرید در این سفر منتظر شما هستند. اما قبل از شروع سفر به قشم، بهتر است با جاذبه های جزیره قشم آشنا شوید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با برترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم و جزایر اطراف آن مانند هرمز و هنگام آشنا کنیم.

جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران است. از این رو در قشم فضاهای وسیع و دشت های وسیع را می بینید. این وسعت زیاد باعث شده فاصله مناطق دیدنی قشم زیاد باشد.

دره ستارگان قشم

فرسایش زمین توسط طوفان ها، باران های فصلی و آب های سطحی طی سالیان متمادی، جلوه ای فوق العاده زیبا و منحصر به فرد را در جزیره قشم ایجاد کرده است که هر ساله بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند. دره ستاره ها در واقع تنها عارضه زمین شناسی در آسیا است که در ژئوپارک قشم، تنها ژئوپارک خاورمیانه قرار دارد. به همین دلیل است که نه تنها یکی از برترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم بلکه یکی از مکان های اسرارآمیز ایران است.

تنگه چاهکوه قشم
تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه قشم

یکی از برترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم تنگه چاهکوه است و به دلیل شکل و شمایل عجیب و منحصربفردش نه تنها در ایران بلکه در جهان شهرت زیادی دارد. تنگه چاهکوه حاصل میلیون ها سال فعالیت پدیده های طبیعی و عوامل طبیعی است و وقتی به آن نگاه می کنید انگار به سیاره دیگری سفر کرده اید. عمق این دره حدود 100 متر است و دنیای جدیدی را به روی شما می گشاید که انگار فکر می کنید وارد سرزمین دیگری شده اید.

در تابلوی اطلاع رسانی سازمان منطقه آزاد قشم از این تنگه به عنوان تنگ چاهکوه یاد شده است زیرا آب در گذشته های دور نزد نیاکان ایرانی از قداست خاصی برخوردار بوده و این تنگه محل ذخیره آب بوده است.

جزایر ناز

منطقه ‌ای در جنوب ایران و در کرانه‌ های خلیج فارس وجود دارد که می ‌توان روی آب راه رفت و در هنگام جزر یک کیلومتر در دریا قدم زد و بدون خیس شدن، ارتفاعات جزایر ناز را تماشا کرد.

جزیره ناز یکی از زیبا ترین نقاط قشم و همچنین یکی از برترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم است. این جزایر در واقع دارای سه صخره است که در وسط دریا قرار دارند. با پایین آمدن سطح دریا مسیری از ساحل به سمت این صخره ها باز می شود و می توانید با پای پیاده به سمت این صخره ها بروید.

جنگل های حرا قشم

جنگل حرا که به طلای سبز قشم نیز معروف است، زیستگاه درختان آبی است. جنگل های حرا به وسعت 22 هزار کیلومتر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان قرار دارند، این جنگل ها یکی از پدیده های نادر طبیعی در جهان هستند.

درختان این جنگل ها در تمام طول سال سبز بوده و طول آنها به 3 تا 6 متر می رسد. ویژگی جالب این درختان این است که طی میلیون ها سال به خوبی با آب شور سازگار شده اند، بنابراین از آب شور تغذیه می کنند و با حذف نمک آن به طور طبیعی آن را نمک زدایی می کنند.

ساحل نقره ای جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی از جزایر کوچک ایران است که در ساحل جنوبی جزیره قشم واقع شده و دارای مواد معدنی مانند نمک، خاک و سرب است. در میان ماسه‌ های سواحل جزیره، ذرات براقی وجود دارد که کانی‌ های براق هستند و به همین دلیل به آن ساحل شنی نقره ‌ای می ‌گویند. با برخورد نور خورشید به این ذرات، نور زیبایی منعکس می شود که بسیار خیره کننده است و یکی از زیبایی های جزیره به حساب می آید.

اما جالب است بدانید که ساحل نقره ای جزیره هنگام به قدری زیباست که هم در روز و هم در شب می تواند بسیار دلپذیر و خیره کننده باشد. هنگامی که امواج به ساحل می رسند و با ذرات نور مخلوط می شوند، درخشش خاصی دارند که بسیار خیره کننده است. این درخشش مدتی روی شن ها باقی می ماند و به تدریج از بین می رود.

مطالعات دانشمندان دریایی نشان داده است که این درخشش ناشی از فیتوپلانکتون های دریایی است، فیتوپلانکتون ها موجودات ریزی هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند و بر اساس ویژگی های اکولوژیکی آنها طبقه بندی می شوند. اگر این موجودات در آب تجمع کنند، آب را سبز می کنند.

فرش خاک هرمز

فرش رنگی هرمز ترکیبی از 18 رنگ مختلف است که توانسته 10 نماد فرهنگی جزیره را در خود جای دهد. جزیره هرمز دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است.

یکی از جاذبه های این مناطق کوه های رنگارنگ است، که خاک های خوراکی و رنگارنگ دارد. در سال های اخیر هنرمندان از خاک این منطقه برای تولید فرش رنگی استفاده کرده اند که مسافران زیادی را به این منطقه کشانده است.

بازار محلی جزیره هنگام

اگرچه جزیره هنگام به خاطر سواحل شگفت انگیزش معروف است، اما نمی توان از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری این منطقه و نقش عمده ای که در خرید اط بازارهای محلی قشم و تجربه های شگفت انگیز گردشگران ایفا می کنند چشم پوشی کرد.

در این بازار محلی می توانید زیباترین انواع صنایع دستی را از آنجا خریداری کنید. بهتر است صنایع دستی آنها را از بومیان کل جزیره خریداری کنید. کالاهایی که هم سوغات اصیل سفر شما باشد و هم به شرایط اقتصادی مردم محلی کمک کند.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما اصفهان قشم مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ چارتر بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

نظر خود را درباره «بهترین مرکزخریدهای قشم و درگهان برای خرید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین مرکزخریدهای قشم و درگهان برای خرید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.