زمان مطالعه: 2 دقیقه
مروری بر دوومیدانی بازیهای المپیک توکیو ؛ ایتالیا پدیده رقابتها بود

مروری بر دوومیدانی بازیهای المپیک توکیو ؛ ایتالیا پدیده رقابتها بود

در المپیکی که سهم ایران از دوومیدانی ناکامی مطلق احسان حدادی و شکست قابل پیش بینی فرزانه فصیحی بود، بسیاری از رکوردها جابه جا شدند.

در بازیهای توکیو ، ایالات متحده با 7 طلا، 12 نقره و 7 برنز، برترین تیم دوومیدانی بازیها بود. اما ایتالیا با عملکردی درخشان و کسب 5 مدال- که همگی طلا بود- دست به کاری غیرمنتظره زد. کنیا، لهستان و جامائیکا همگی بیشتر از ایتالیا مدال گرفتند اما تنها 4 مدال آنها طلا بود و پایین تر از ایتالیا قرار گرفتند. در این بازیها 43 کشور در دوومیدانی مدال گرفتند که سهم 23 کشور طلا بود. از جمله هند که توسط « نیراج چوپرا» در پرتاب نیزه که با رکورد 87.58 متر قهرمان شد.

کسب طلای 100 متر توسط« مارسل یاکوبس» ایتالیایی- که رکورد 9.80 ثانیه را بر جای نهاد- شگفتی این مسابقه بود. یاکوبس با تیم 100×4 متر مردان ایتالیا یک طلای دیگر هم کسب کرد. « آندره دی گراسه» کانادایی که مدال برنز صدمتر را به دست آورد، در 200 متر با رکورد 19.62 قهرمان شد. در بخش مردان سه قهرمان موفق به شکستن رکورد المپیک شدند. دیمین وارنر کانادایی با ثبت رکورد 9018 امتیاز در دهگانه، رایان کروسی یر آمریکایی با پرتاب 23.30 متر در پرتاب وزنه و یاکوب اینگه بریگتسن نروژی با زمان 3:28:32 دقیقه در 1500 متر.  در 400 متر با مانع هم کارستن وارهولم نروژی با زمان 45.94 ثانیه رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد. در ماراتن، کنیایی ها سرآمد بودند. الیود کیپ چوگه رکورددار ماراتن جهان، این بار هم رکورد 2:0838 ساعت را برجای نهاد و قهرمان شد. ماراتن زنان را هم « پِرِس یِپ چیرچیر» کنیایی فتح کرد که زمان 2:27:20 ساعت را ثبت کرد. در بخش زنان دو بار رکورد جهان شکست. سیدنی مک لاگین آمریکایی با ثبت زمان 51.46 ثانیه در دوی 400 متر با مانع و یولیمار روخاس از ونزوئلا با پرش 15.67 متری در مسابقه پرش سه گام. سه رکورد المپیک هم شکسته شد.

در دوهای سرعت جامائیکایی ها دست نیافتنی بودند. الِین تامپسون هِرا در 100 متر رکورد 10.61 ثانیه را برجای نهاد و قهرمان شد. در همین مسابقه شلی آن فرِزر با زمان 10.71 ثانیه و شریکا جکسون با زمان 10.76 ثانیه دوم و سوم شدند و همین نفرات همراه با بریانا ویلیامز، ناتاشا موریسون و رِمونا بورچلی اعضای تیم 100×4 متر جامائیکا را تشکیل دادند و طلای دیگری برای کشور خود کسب کردند.

الین تامپسون در 200 متر هم زمان 21.53 را ثبت کرد و علاوه بر شکستن رکورد کشور خود، طلای دیگری در دوهای سرعت کسب کرد. دیگر ستاره این رقابتها « سیفان حسن» هلندی بود که با زمان 14:36:79 دقیقه در 5 هزار متر و 29:55:32 دقیقه در 10 هزار متر زنان برنده مدال طلا شد و در 1500 متر نیز مقام سوم را از آن خود کرد. در این مسابقه فِیث کیپ یه گون با 3:53:11 دقیقه رکورد المپیک را شکست و قهرمان شد.

تیم مختلط لهستان در مسابقه 400×4 متر نیز دیگر رکوردشکن این رقابتها لقب گرفت.

در دوومیدانی المپیک توکیو کشورهایی چون بریتانیا، ژاپن، فرانسه، برزیل، اسپانیا و اوکراین از رسیدن به مدال طلا بازماندند و در حالی در بین ناکامان قرار گرفتند که قطر نخستین طلای تاریخ المپیک خود را در این مسابقات کسب کرد؛ طلایی مشترک بین معتز عیسی پرنده اسطوره ای این کشور و جیان مارکو تامبری ایتالیایی در پرش ارتفاع که هر دو رکورد 2.37 متر را برجای نهادند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مروری بر دوومیدانی بازیهای المپیک توکیو ؛ ایتالیا پدیده رقابتها بود» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مروری بر دوومیدانی بازیهای المپیک توکیو ؛ ایتالیا پدیده رقابتها بود فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.