زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاریخ اعتکاف 1402

تاریخ اعتکاف 1402

مراسم اعتکاف هر ساله در مساجد و بعضی از دانشگاه های کشور برگزار می شود.

مراسم اعتکاف هر ساله به مدت سه روز از تاریخ 13 تا 15 ماه رجب در ایران برگزار می شود. اما این مراسم در چه جاهایی صورت می گیرد. در ادامه با آسمونی باشید.

اعتکاف چیست؟

اعتکاف و عبادت خداوند
اعتکاف و عبادت خداوند

اعتکاف ‏به معنای توقف در جایی است که این مکان می تواند مسجد باشد تا به عبادت خداوند بپردازیم. اعتکاف عملی مستحب است که طی آن فرد به مدت حداقل سه روز در مسجد می‌ ماند و روزه می‌ گیرد و عبادت می کند. اعتکاف از جمله سنت‌ های پیامبر(ص) است. پیامبر برای اولین بار در شهر مدینه و در دهه اول ماه رمضان در مسجد اعتکاف کردند. سال بعد در دهه دوم و سال بعد از آن در دهه سوم این اعتکاف تکرار شد و پیامبر در این مدت چادری را در مسجد برای خودشان برپا می‌ کردند و به عبادت خداوند می پرداختند.

اعتکاف در کجا برگزار می شود؟

در ایران مراسم اعتکاف در ایام البیض ماه رجب (یعنی روزهای 13 تا 15 ماه رجب) انجام می‌ شود و در این زمان در بیشتر مساجد کشور و یا بعضی دانشگاه ها این مراسم برگزار می‌ شود. به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری ایام البیض (روزهای سفید) گفته می‌ شود و به عقیده مسلمانان ایام البیض ماه‌ های رجب، شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است. جاهایی که مراسم اعتکاف برگزار می شود در شهرهای ایران مشخص است و از قبل اطلاع رسانی می شود. به طور معمول، مساجد شهرها برای مراسم اعتکاف آماده می شوند.

تاریخ اعتکاف در تقویم قمری 1402

شنبه، 7 بهمن 1402

27 ژانویه 2024

15 رجب 1445

اعمال اعتکاف چیست؟

از جمله شرایط معتکف؛ ایمان ، عقل ، نیت قربت (وقت نیت قبل از اذان صبح) ، روزه دار باشد ، اعتکاف آن کمتر از سه روز نباشد ، محل اعتکاف آن در مسجد چهار گانه یا مسجد جامع باشد ، اجازه شوهر نسبت به زن و اجازه پدر نسبت به فرزند لازم بوده و از محل اعتکاف خارج نشود.

ثبت نام اعتکاف

جهت ثبت نام در اعتکاف به آدرس https://itikaf.ir مراجعه فرمایید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تاریخ اعتکاف 1402» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تاریخ اعتکاف 1402 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.