زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی محمدعلی کریمخانی

بیوگرافی محمدعلی کریمخانی

محمدعلی کریمخانی مداح معروف بود. وی 30 خرداد ماه 1401 در سن 72 سالگی درگذشت. وی در مدح امام رضا (ع) و امام حسین (ع) مداحی میکرد.
نام و نام خانوادگی محمدعلی کریمخانی
تاریخ تولد 1329
سن 72 سال
محل تولد نرجه-ایران
محل زندگی تهران-ایران
ملیت ایرانی
حرفه مداح، مناجات خوان

 

محمدعلی کریمخانی خواننده قطعه معروف «آمدم ای شاه پناهم بده» می باشد. وی این قطعه ی ماندگار را برای امام رضا (ع) خوانده بود. استاد کریمخانی 30 خرداد ماه 1401 در سن 72 سالگی درگذشت. آسمونی بیوگرافی این هنرمند را برای شما گردآوری کرده که در ادامه می بینید.

محمدعلی کریمخانی

درباره محمدعلی کریمخانی

محمدعلی کریمخانی مداح و مناجات خوان بود. وی سال 1329 در شهر نرجه از توابع شهرستان تاکستان، استان قزوین به دنیا آمد. او از کودکی به مداحی علاقمند بود و در مجالس مذهبی نوحه می خواند. کریمخانی برای اینکه در کارش بیشتر مورد توجه بگیرد در سن 20 سالگی به تهران رفت. وی بازنشسته شرکت چیت‌ سازی‌‌ در تهران بود اما تمام سال ها به مداحی و نوحه خوانی هم مشغول بود.

زندگی هنری محمدعلی کریمخانی

محمدعلی کریمخانی پس از اینکه توانایی خود را در مداحی و مناجات خوانی دید به تهران رفت. او مدتی به مداحی سنتی مشغول بود تا اینکه سال 1364 با محمد اصفهانی خواننده و آهنگساز پاپ آشنا شد و توسط این خواننده به آریا عظیمی نژاد موسیقیدان و آهنگساز معرفی شد.

محمدعلی کریمخانی تصنیف معروف «آمدم ای شاه پناهم بده» را با آهنگسازی آریا عظیمی نژاد در سال 1386 اجرا کرد و سال 1389 پس از پخش از صداوسیما معروف شد. شعر این قطعه توسط حبیب‌ الله چایچیان سروده شده‌ است.

یکی دیگر از کارهای معروف محمدعلی کریمخانی مداحی «مستان همه افتاده و ساقی نمانده/ یک گل برای باغبان باقی نمانده» بود که به یکی از مداحی‌ های ماندگار شام‌ غریبان امام‌حسین (ع) معروف شد.

محمدعلی کریمخانی تا سالها مناجات خوانی سحرهای ماه رمضان سیما و رادیو ایران را برعهده داشت. وی آلبومی به نام ساقی سرمست را هم با آهنگسازی آریا عظیمی‌ نژاد درباره واقعه کربلا منتشر کرد.

همایون شجریان قطعه «من کجا، باران کجا» از آلبوم «ایران من» را که بر اساس نحوه خواندن محمدعلی کریمخانی تهیه شده را به او تقدیم کرده است.

آلبوم محمدعلی کریمخانی

نام آلبوم سال آهنگساز
ساقی سرمست 1391 آریا عظیمی نژاد

 

تصاویر محمدعلی کریمخانی

محمدعلی کریمخانی در کنار آریا عظیمی نژاد و محمد اصفهانی در رونمایی از آلبوم ساقی سرمست
نوحه خوانی محمدعلی کریمخانی

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی محمدعلی کریمخانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی محمدعلی کریمخانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.