زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله سهروردی

محله سهروردی

نام محله : سهروردیموقعیت جغرافیایی : مرکز تهرانمنطقه شهرداری : منطقه 7 شهرداری تهران ، ناحیه 4بافت :...

نام محله : سهروردی موقعیت جغرافیایی : مرکز تهران منطقه شهرداری : منطقه 7 شهرداری تهران ، ناحیه 4 بافت : تقریبا نوساز محدودیت ترافیکی : دارد (طرح ترافیک ) محله های همسایه : بهار ، سنایی ، عباس آباد ، کاج ایستگاه های مترو : ایستگاه های شهید مفتح و شهدا هفتم تیر ایستگاه های بی ار تی : ندارد قیمت هر متر مربع : 18 تا 30 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله سهروردی

بافت محله : تراکم جمعیتی : حدود 18 هزار نفر در این محله زندگی می کنند . قیمت ملک : قیمت ملک در محله سهروردی از 18 میلیون تومان شروع شده و به 30 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ) .

اطلاعات جغرافیایی محله سهروردی

همسایه های سهروردی : محله سهروردی از شمال به محله عباس آباد و خیابان شهدا ناجا راه دارد ، از جنوب به محله بهار و خیابان بهار شیراز می رسد ، در غرب محله ، محله سنایی قرار دارد و شرق این محله کاج است . میادین و خیابان های اصلی : خیابان های شریعتی ، شهید مطهری، سهروردی و بهار شیراز  از خیابان های مهم این محله اند میدان ولیعصر نیز تنها و مهم ترین میدان این محله به شمار می آید.

اماکن مهم محله سهروردی

بوستان ها و فضای سبز : پارک شهید آوینی واقع در خیابان مطهری تنها و مهم ترین بوستان این محله است. حمل و نقل عمومی : ایستگاه های مترو شهید مفتح و شهدا هفتم تیر نیاز ساکنین را به وسایل حمل و نقل عمومی بر اورده می کند. پمپ بنزین ها : جایگاه اختصاصی 155 واقع در خیابان بهار شیراز و پمپ بنزین مفتح واقع در خیابان مفتح از پمپ بنزین های این محله به شمار می روند. مراکز خرید و تجاری : سینما : سنما پایتخت واقع در خیابان مفتح و سینما ایران در خیابان کاج از سینما های مطرح این محله به شمار می آیند. اماکن اداری : سازمان تامین اجتماعی شماره 22 و 29 هر دو در خیابان ملک و دو دفتر پیشخوان دولت یکی در خیابان پلیس و دیگری در خیابان سهروردی از اماکن اداری مهم این محله محسوب می شوند. مراکز درمانی : بیمارستان چشم نور در خیابان یوسفیان و بیمارستان جم واقع در خیابان جم از مهمترین مراکز بهداشتی و درمانی محله سهروردی به شمار می آیند. مساجد : مسجد جواد و مسجد نوریان واقع در خیابان شریعتی از مراکز مذهبی مهم این محله به شمار می آیند.

تاریخچه و نامگذاری

محله سهروردی قدمتی نزدیک به 50 سال دارد ، زمین های این محله در ابتدا میان نظامیان پادگان عباس آباد که نزدیک به آن بود تقسیم شد ، اولین قشر ساکن در این محله همان نظامیان بودند که به دلیل آب و هوای خوب این محله برای تفریح به آن جا می رفتند . رفته رفته زمین های بیشتری در این محله به فروش رفت که باعث شد به منطقه ای مسکونی تبدیل شود و به همین علت بود که در سال 1350 کوچه های این محله آسفالت شدند. از اشخاص معروفی که در این محله زندگی می کردند می توان به خانواده موسیقی دان چشم آذر ها (ناصر و منوچهر) و حسین خواجه امیری (استاد ایرج) اشاره کرد.

نظر خود را درباره «محله سهروردی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محله سهروردی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.