زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی مایکل لادروپ

بیوگرافی مایکل لادروپ

بازیکنان بزرگ با افتخاراتشان به یاد آورده می شوند. اما یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دانمارک، بزرگ ترین افتخار تاریخ فوتبال این کشور را از دست داد

روز15 ژوئن 1964 سالروز تولد یکی از بزرگان تاریخ فوتبال اروپاست. مردی که سال ها در لالیگا و تیم ملی دانمارک درخشید. مایکل لادروپ در فردریگسبرگ دانمارک به دنیا آمد. وی که از سال 1982 تا 1998 در تیم ملی دانمارک 104 بار به میدان رفت، به عنوان یک هافبک سال ها در تیم هایی چون یوونتوس، بارسلونا، رئال مادرید و آژاکس حضوری کلیدی داشت.

 او پس از یک فصل بازی در بروندبی راهی لاتزیو شد و از 1985 به مدت 4 سال در یوونتوس بازی کرد. وی 102 بار پیراهن یووه را به تن کرد و 16 گل برای این تیم به ثمر رساند. وی با یووه فاتح سری آ در فصل 86-85 شد و همچنین در سال 1985 جام بین قاره ای را فتح کرد.مقصد بعدی او بارسلونا بود. وی طی 5 سال در 157 بازی برای این تیم 49 گل به ثمر رساند. لادروپ با آبی اناری ها 4 بار قهرمان لالیگا، یک بار فاتح کوپا دل ری و در فصل 92-91 قهرمان اروپا شد. او در برد(5-0) بارسا مقابل رئال در فصل 94-93 در میدان حضور داشت تا با بارسا صاحب یک برد تاریخی در ال کلاسیکو شود. در همین فصل بارسا برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لالیگا شد. در حالی که به شکلی معجزه آسا سه قهرمانی این تیم در سالهای 92،93 و 94 دقیقا در آخرین هفته لالیگا و بر اثر لغزش نزدیک ترین رقبای این تیم رقم خورد. در سالهای 92 و 93 با شکست رئال مادرید در هفته پایانی و در سال 94 با تساوی دپورتیوو لاکرونیا.

لادروپ به ناگاه از بارسلونا راهی رئال مادرید شد و  افتخارات را نیز از بارسلونا به رئال منتقل کرد. مایکل طی دو سال در 62 بازی برای این تیم به میدان رفت. وی با رئال هم لالیگا را در فصل 95-94 فتح کرد تا برای پنجمین بار پیاپی فاتح لالیگا شود. در این تیم هم یک برد(5-0) مقابل بارسلونا به دست آورد تا با احتساب برد قبلی در ال کلاسیکو، صاحب دو برد(5-0) در ال کلاسیکو شود. به گفته خودش

 

او تنها بازیکنی است که یک(10-0) در ال کلاسیکو به دست آورده است!

 

 

 

وی پس از یک فصل حضور در ویسل کوبه ژاپن، آخرین فصل بازی خود را در آژاکس سپری کرد. در این فصل نیز وی موفق شد با تیم خود قهرمان لیگ و جام حذفی هلند شود. لادروپ از سال 2000 مربیگری را با حضور در کادر فنی تیم ملی دانمارک به عنوان کمک مربی آغاز کرد و بعد از دو سال راهی بروندبی دانمارک شد. ختافه اسپانیا، اسپارتاک مسکو، مایورکا اسپانیا، سوانزی انگلیس، لخویا و الریان قطر تیمهای بعدی او بودند و لادروپ تا سال 2018 به عنوان مربی عناوین فراوانی به دست آورد که مهمترین آنها فتح لیگ کاپ 2013 انگلیس با سوانزی، قهرمانی لیگ ستارگان قطر و جام امیر قطر در سال 2015 و یک قهرمانی لیگ دانمارک و دو جام حذفی این کشور با بروندبی بوده است.

لادروپ با تیم ملی دانمارک قهرمان جام کنفدراسیون های 1995 شد و با این تیم به یک هشتم نهایی جام جهانی 1986 و یک چهارم نهایی جام جهانی 1998 صعود کرد تا یکی از پرافتخارترین بازیکنان تیم ملی دانمارک لقب گیرد. با این حال او در اوج آمادگی در یورو 92 غایب بود. در آن رقابتها دانمارک در فاصله چند هفته مانده به شروع مسابقات، جانشین یوگسلاوی شد و لادروپ با وجود دعوت از سوی پیتر مولر نیلسن مربی وقت دانمارک، از حضور در اردوی تیم ملی امتناع کرد. چندی بعد دانمارک به شکلی غیرمنتظره قهرمان یورو 92 شد و به بزرگ ترین افتخار تاریخ فوتبال خود دست یافت. در حالی که لادروپ به همین سادگی این افتخار بزرگ را از دست داد!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مایکل لادروپ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مایکل لادروپ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.