زمان مطالعه: 2 دقیقه
مانوئل نویر؛ رکوردشکن ترین دروازه بان بوندس لیگا

مانوئل نویر؛ رکوردشکن ترین دروازه بان بوندس لیگا

اگر تا سال آینده اتفاق خاصی رخ ندهد، مانوئل نویر به زودی رکوردی منحصربفرد در بین دروازه بانان آلمانی به دست خواهد آورد؛ حضور در چهارمین جام جهانی زندگی خود!

تا قبل از ظهر مانوئل نویر، کمتر دروازه بان ژرمن این فرصت را پیدا می کرد که دوره ای طولانی درون دروازه آلمان قرار گیرد. کثرت دروازه بانهای کم اشتباه و درخشان در فوتبال آلمان سبب شده تا کمتر دروازه بانی فرصت داشته باشد چند دوره متوالی درون دروازه تیم ملی کشورش قرار گیرد. پس از سپ مایر که سه دوره در جام جهانی از 1970 تا 1978 دروازه بان اصلی مانشافت بود، هارولد شوماخر (در جامهای 1982 و 9186)، بودو ایلگنر (1990 و 1994) ، آندراس کوپکه (1998)، اولیور کان (2002)، ینس لمان (2006) هیچ یک به افتخار حضور در سه جام جهانی دست پیدا نکردند تا این مانوئل نویر ظهور کرد و تمامی رکوردها را به خود اختصاص داد.

روز 27 مارس 1986 ، روز تولد یکی از بهترین دروازه بانان فوتبال جهان است. مانوئل پیتر نویر در گلزنکرشن آلمان غربی به دنیا آمد و تنها پنج سال داشت که کار خود را از تیم خردسالان شالکه آغاز کرد. او به مدت 14 سال در تیم های پایه شالکه دروازه بانی کرد تا این که سرانجام در سال 2004 راهی تیم ب شالکه شد.

نویر چهار سال در تیم ب شالکه بود و از سال 2006 به صورت همزمان علاوه بر دروازه بانی این تیم، در تیم اصلی شالکه نیز درون دروازه ایستاد. دروازه بان 193 سانتی متری شالکه تا سال 2011 در 156 بازی برای این تیم به میدان رفت و فاتح جام حذفی آلمان شد و در لیگ قهرمانان اروپا حضور در نیمه نهایی را تجربه کرد. به واسطه درخشش در این تیم بود که او در سال 2009 اولین بازی ملی خود را برای آلمان انجام داد و یک سال بعد نقشی تاثیرگذار در کسب عنوان سومی آلمان در جام جهانی ایفا کرد.

وی در سال 2011 به عضویت بایرن مونیخ درآمد و با این تیم دو بار قهرمان بوندس لیگا، دو بار فاتح جام حذفی، یک بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. آخرین افتخار ملی نویر قهرمانی جام جهانی 2014 با آلمان و کسب دستکش طلایی این مسابقات بود. کسب رتبه سوم بهترین بازیکنان سال 2014 فیفا، حداقل لیاقت دروازه بانی بود که به لطف مهارهای کم نظیر و بازی با پای استثنائی خود از دید بسیاری این حق را داشت که توپ طلای فیفا را از آن خود کند. امری که تحقق نیافت.

با این حال روند افتخارآفرینی های او با بایرن ادامه یافت و او از سال 2013 تا 2021 تمامی قهرمانی های بوندس لیگا را با بایرن به دست آورد. در طول این سالها نویر و بایرن 3 بار در سالهای 2014، 2016 و 2019 جام حذفی را هم فتح کرده و سال را با دبل به پایان رساندند. اما اوج کار بایرن در سالهای 2013 و 2020 رقم خورد. جایی که لیگ قهرمانان اروپا نیز توسط باواریایی ها فتح شد و این تیم فصل را با سه گانه به پایان رساند. در ادامه این دو سال، بایرن سوپرکاپ آلمان، سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاهها را نیز فتح کرد تا عملکرد حیرت انگیز این تیم در هر دو سال با کسل 6 جام به پایان برسد. نویر عضوی انکار ناپذیر در تمامی این افتخارات بوده است.

در 35 سالگی نویر در بیش از 700 بازی رسمی درون دروازه ایستاده است. او همچنین تاکنون در هشت فصل فوتبالی خود حداقل 50 بازی انجام داده است.

کسب عنوان بهترین دروازه بان جهان در سالهای 2013، 2014، 2015، 2016و 2020، پنج بار کسب عنوان بهترین دروازه بان اروپا، کسب عنوان بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان اروپا در فصل 20-2019، شش بار قرار گرفتن در تیم منتخب فصل بوندس لیگا، عنوان بهترین بازیکن فوتبال آلمان در سالهای 2011 و 2014 و کسب عنوان بهترین دروازه بان دهه دوم قرن 21 جهان، تنها بخشی از افتخارات فردی مانوئل تا امروز است. افتخاراتی که قطعا تا پایان دوران فوتبال او، بیش از این نیز خواهد شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مانوئل نویر؛ رکوردشکن ترین دروازه بان بوندس لیگا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مانوئل نویر؛ رکوردشکن ترین دروازه بان بوندس لیگا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.