زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش چهارم)

تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش چهارم)

با پایان فصل 22-2021 لیگ قهرمانان اروپا، تصاویر ماندگار دیگری به هزاران لحظه ماندگار این مسابقات اضافه شد.

استادیوم هیسل بلژیک در فینال سال 1985. اغتشاش هواداران لیورپول در بازی با یوونتوس نه تنها موجب مرگ گروهی از هواداران یووه شد بلکه استادیوم را به این روز انداخت. ماحصل این فاجعه، پنج سال محرومیت تیم های انگلیسی از حضور در مسابقات اروپایی بود.

 

بازیکنان استوآ بخارست در دیدار رسمی با نیکولای چائوشسکو دیکتاتور رومانی. استوآ در سال 1986 با برتری(2-0) مقابل بارسلونا در ضربات پنالتی قهرمانی اروپا را کسب کرد.

رونالد کومان با ضربه کاشته خود، دروازه سامپدوریا را می گشاید. بارسلونا برای اولین بار در ومبلی و با این ضربه قهرمانی را از آن خود کرد...سال 1992 بود.

عجیب ترین مهار توپ در تاریخ رقابت ها. آندری شوچنکو در وقت اضافی مسابقه لیورپول و میلان نتوانست این ضربه را وارد دروازه کند و توپ تسط دودک دروازه بان لهستانی لیورپول ناباورانه مهار شد!

پائولو مالدینی در تمام افتخارات دهه 80 و 90 میلان حضور داشت و حتی در آغاز قرن 21 نیز همچنان در میلان حاضر بود. اما وی موفق نشد عناوین قهرمانی خود را به عدد 6 برساند. وی در فینال استانبول در اولین دقیقه یک گل زد اما تیمش برنده نشد.

صفحه اول روزنامه سان پس از قهرمانی لیورپول در سال 2005. لیورپول پس از شکست(3-0) در نیمه اول، در نیمه دوم سه گل زد و در ضربات پنالتی هم به پیروزی دست یافت تا کاپیتان جرارد جام قهرمانی اروپا را بالای سر برد.

کارلو آنچلوتی تنها دو سال پس از شکست استانبول، از لیورپول انتقام گرفت. کارلتو بعدها با رئال مادرید نیز قهرمان اروپا شد.

 فرانک ریکارد که پیش تر با میلان قهرمان اروپا شد بود، در سال 1995 با پاس گل خود، برتری آژاکس مقابل میلان را رقم زد و یک بار دیگر قهرمان اروپا شد.

جام باشگاه ها در دستان دیوید بکهام. منچستری ها در سال 1999 در شب تولد مت بازبی فقید، با دو گل در ثانیه های پایانی بایرن را شست دادند و قهرمان اروپا شدند.

 تقابل غم و شادی در ومبلی. این بار در فینالی سراسر آلمانی، بایرن قهرمان اروپا شده و دورتموند این عنوان را از دست داده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش چهارم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش چهارم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.