زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش دوم)

تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش دوم)

با پایان فصل 22-2021 لیگ قهرمانان اروپا، تصاویر ماندگار دیگری به هزاران لحظه ماندگار این مسابقات اضافه شد.

مهدی زارعی- لیگ قهرمانان اروپا که اکنون به صورت گروهی و با حضور 32 تیم برگزار می شود، زمانی به صورت تک حذفی و با شرکت تنها یک نماینده از هر کشور انجام می گرفت. با هم مروری داریم بر ادوار قبل این رقابت ها و فینال هایی که قبل از فینال رئال مادرید و لیورپول و قهرمانی رئال مادرید برگزار شد.

 

جشن قهرمانی بازیکنان بنفیکا. پرتغالی پس از 5 قهرمانی رئال، دو بار فاتح این رقابت ها شدند که یک بار با برتری مقابل بارسلونا و بار دوم با برتری در برابر رئال به قهرمانی دست یافتند.

در هشتمین دوره جام باشگاه ها شاگردان نرئو رکو برای اولین بار به قهرمانی اروپا رسیدند. این نخستین باری بود که میلانی ها در فینال مسابقات اروپایی از پیراهن یکدست سپید استفاده می کردند. مساله ای که پس از آن به عادت میلانی ها تبدیل شد و آنها در تمام فینال های خود، از پیراهن سفید استفاده  کردند. 

پوستر طراحی شده برای فینال سال 1964. در این دیدار اینتر و رئال به مصاف هم رفتند و رئال با شکست(3-1) از اینتر از رسیدن به ششمسن قهرمانی خود باز ماند.

 

بلا گوتمن.مربی بزرگی که دو قهرمانی بنفیکا را در این مسابقات به دست آورد. پس از آن که گوتمن از این تیم اخراج شد، بنفیکا را نفرین کرد که تا 100 سال هیچ جام اروپایی را نبرد. نفرینی که تحقق یافت.

ستارگان فینال ومبلی در سال 1968. اوزه بیو( پیراهن سپید) و جورج بست( مرکز تصویر) و هم تیمی او بابی چارلتون. در این فینال هر دو تیم پیراهن دوم خود را به تن کردند تا منچشتر با پیراهن آبی و رئال با پیراهن سپید وارد میدان نهایی شوند.

مت بازبی سرانجام قهرمان اروپا شد. بابی چارلتون( راست) یکی از بازماندگان سانحه هوایی مونیخ بود که با یونایتد فاتح اروپا می شد. در فینال سال 1968 یونایتد در وقت اضافی(4-1) بنفیکا را شکست داد.

چیدمان دو تیم آژاکس و میلان در فینال 1969. هر دو تیم در این بازی با روش 4-2-4 به میدان رفتند که حالا جایگزین سیستم های 5 مهاجمه دهه 50 شده بود. در این مسابقه میلان با نتیجه(4-1) پیروز شد.

ورود دو کاپیتان بزرگ به میدان. آژاکس با ستاره ای چون یوهان کرویف( پیراهن روشن) در آن سال ها آقای فوتبال اروپا بود و سه سال پیاپی قهرمان اروپا شد. پیراهن تیره فرانتس بکن باوئر است. کاپیتان بایرن. در این مسابقه آژاکس با 4 گل بایرن را در هم کوبید.

بازیکنان بایرن مونیخ در اولین فینال خود در جام باشگاه ها در حال گرم کردن خود هستند تا با آمادگی راهی 30 دقیقه وقت اضافی شوند. بایرنی ها در فینال 1974 در وقت قانونی با اتلتیکو کادرید به تساوی(1-1) دست یافتند و در وقت اضافی نیز تغییری در نتیجه ایجاد نشد.

گرد مولر جام قهرمانی باشگاه ها را بالای سر برده است. بایرن در دیدار تکراری موفق شد اتلتیکو مادرید را(4-0) در هم کوبید.

نظر خود را درباره «تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.