زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش اول)

تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش اول)

با پایان فصل 22-2021 لیگ قهرمانان اروپا، تصاویر ماندگار دیگری به هزاران لحظه ماندگار این مسابقات اضافه شد.

مهدی زارعی- لیگ قهرمانان اروپا که اکنون به صورت گروهی و با حضور 32 تیم برگزار می شود، زمانی به صورت تک حذفی و با شرکت تنها یک نماینده از هر کشور انجام می گرفت. با هم مروری داریم بر ادوار قبل این رقابت ها و فینال هایی که قبل از فینال رئال مادرید و لیورپول و قهرمانی رئال مادرید برگزار شد.

  • لحظاتی دیگر، اولین فینال جام باشگاه های اروپا آغاز می شود. رئال مادرید و رمس در استاد دو فرنس پاریس در حضور 38239 تماشاگر رو در روی هم قرار گرفتند. آن ها بعدها در فینال 1959 هم مقابل هم قرار گرفتند که رئال(2-0) برنده شد.

  • سال 1956 و فتح اولین جام باشگاه های اروپا( که بعدها به لیگ قهرمانان اروپا معروف شد) توسط رئال مادرید. رئال مادرید با برتری مقابل سروت سوییس(7-0)، پارتیزان یوگسلاوی(4-3)، میلان ایتالیا(5-4) به فینال رسید و در برابر استاد دو رمس فرانسه(4-3) برنده شد تا اولین فاتح این رقابت ها لقب گیرد.

  • آلفردو دی استفانو ضربه پنالتی را به سوی دروازه جیولیانو سارتی شلیک می کند. دقیقه 69 است و رئال با این گل فینالی را می برد که در حضور 124 هزار نفر در سانتیاگو برنابئو برگزار شد.

  • تیم فیورنتینا به رهبری فولویو برناردینی دومین تیمی بود که در فینال جام باشگاه ها از رئال شکست خورد. فیورنتینا در آن زمان از بزرگانی چون جولینیو برزیلی و میوگوئل مونتوری آرژانتینی در ترکیب خود استفاده می کرد.

  • رئالی ها همچنان شکست ناپذیر بودند. آن ها در سال 1958 هم میلان را در فینال را شکست داده و باز هم قهرمان اروپا شدند. دی استفانو هم یک بار دیگر در فینال گلزنی کرد.

  • فوریه 1958 و تلخ ترین اتفاق آن روزها. هواپیمای باشگاه منچستریونایتد در بازگشت از بلگراد در فرودگاه مونیخ دچار سانحه شد و بسیاری از بازیکنان یونایتد در آن از بین رفتند.

  • پسران بازبی. این ها هشت نفر از مردانی بودند که می توانستند منچستر را قهرمان اروپا کنند. اما آن ها در سانحه مونیخ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب 10 سال در روند درخشش منچستریوایتد وقفه ایجاد شد.

  • چیدمان بازیکنان دو تیم آینتراخت فرانکفورت و رئال مادرید در فینل سال 1960. هنوز تعویض وارد قوانین مسابقات نشده بود و نفرات دو تیم در تام 90 دقیقه همین ها بودند. آن روزها اوج سیستم های 5 مهاجمه بود.

  • پوستر تبلیغاتی دیدر فینال جام باشگاه ها بین رئال و فرانکفورت. این مسابقه در ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو برگزار شد.

  • دی استفانو در پنجمین فینال پیاپی خود گلزنی کرد و رکوردی دست نیافتنی برجای نهاد. در برابر فرانکفورت، وی 3 گل زد و پوشکاش 4 گل تا بازی(7-3) شود.

 

نظر خود را درباره «تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش اول)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه تصاویر (بخش اول) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.