زمان مطالعه: 2 دقیقه
لیورپول و پنجگانه سال 2001

لیورپول و پنجگانه سال 2001

تیم لیورپول تا پایان سال 2001 فاتح جام حذفی، اتحادیه،جام یوفا، سوپر کاپ اروپا و جام خیریه انگلیس شد.

از ساعت 15 روز 12 می 2001 دو تیم فوتبال لیورپول و آرسنال در حالی مسابقه فینال جام حذفی را آغاز کردند که ترکیب توپچی ها مجموعه همگنی بود از انگلیسی ها و فرانسوی ها؛ هر پنج مهره دفاعی این تیم( دروازه بان و چهار مدافع) انگلیسی بودند و پنج نفر از بازیکنان هجومی این تیم( سه هافبک و دو مهاجم) هم فرانسوی. تنها فردی لیونبرگ هافبک این تیم سوئدی بود. دو تیم پیش از این 13 بار در جام حذفی مسابقه داده بودند؛ از جمله چهار مسابقه تکراری. در این دیدارها آرسنال با 5 برد در برابر 4 شکست وضعیت بهتری داشت. اما آخرین تقابل دو تیم در 23 دسامبر 2000 د ر لیگ برتر با برتری(4-0) لیورپول خاتمه یافته بود.

هرچقدر مسیر آرسنال- تیم دوم آن فصل لیگ برتر- برای صعود به فینال جام حذفی ۰۱-۲۰۰۰ دشوار بود و این تیم ناچار شد تیمهای چلسی، بلکبرن و تاتنهام را از پیش رو بردارد، کار لیورپول- تیم سوم لیگ- آسان بود و برای رسیدن به فینال مقابل روترهام یونایتد، لیدز یونایتد، منچسترسیتی، ترانمر راورز، وایکومب واندررز به برتری دست پیدا کرد. استادیوم ومبلی آماده تخریب و نوسازی بود و در اکتبر 2000 درهای آن به روی همگان بسته شد تا استادیوم هایی چون ویلاپارک، ماری فیلد و توییکنهام به عنوان کاندیداهای برگزاری فینال جام حذفی معرفی شوند. اما سرانجام در ژانویه 2001 اعلام شد که سه فینال بعدی در ورزشگاه میلنیوم (هزاره) کاردیف ولز برگزار خواهد شد.این یعنی برای اولین بار فینال جام حذفی در خارج از انگلیس انجام می گرفت. البته مسوولان اتحادیه نگران مسائلی چون کیفیت زمین و شرایط انتقال تماشاگران به ولز بودند. آدام کروزیر از اعضای هیات رئیسه اتحادیه فوتبال پیشاپیش اعلام کرد « ما کار زیادی در کاردیف داریم و امیدواریم به بهترین شکل این فینال برگزار شود. اما بعد از آن باید کار کنیم تا ورزشگاه برای مسابقات بعدی حفظ شود.» سرانجام این زمین جدید تا ماه می آماده و پلیس نیز توانست ترافیک را مدیریت کند. بالاخره همه چیز برای روز دوازدهم می و مسابقه زردپوشان لیورپولی و سرخپوشان آرسنالی آماده شد؛ نبردی بین تفکرات دو مرد فرانسوی. آرسن ونگر برای آرسنال و ژرارد هولیه برای لیورپول.

Matchdetails from Liverpool - Arsenal played on Saturday 12 May 2001 -  LFChistory - Stats galore for Liverpool FC!

برای فینال به هواداران دو تیم فینالیست 52 هزار بلیت اختصاص داده شد؛ آماری که 10 درصد بیشتر از فینالهای قبلی در ومبلی داشت. قیمت بلیت ها 70 پوند اعلام شدند اما برخی از کسانی که بلیت خریده بودند، بلیت های خود را در بیرون ورزشگاه به فروش رساندند و قیمت بلیت ها در بازار سیاه از 1000 پوند هم فراتر رفت. با این حال قیمت عمده بلیت ها 40 تا 55 پوند بود و ارزان ترین آنها حتی به 20 پوند هم می رسید.

فینال در حضور ۷۲۵۰۰ تماشاگر برگزار شد. لیونبرگ(۷۲) آرسنال را پیش انداخت و وقتی آرسنالی ها از موقعیت های بعدی خود استفاده نکردند، نوبت به مایکل اوون(۸۳ و ۸۸) رسید که دو گل زده و لیورپول را برنده مسابقه سازد. پنجگانه آن فصل لیورپول آغاز شده بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لیورپول و پنجگانه سال 2001» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لیورپول و پنجگانه سال 2001 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.