زمان مطالعه: 1 دقیقه
لکنت زبان کودکان

لکنت زبان کودکان

‍ بسیاری از والدین سوالات بسیاری درمورد لکنت زبان و چگونگی برخورد با لکنت زبان در کودکان دارند.

لکنت زبان در کودکان

بنام یگانه عالم

لکنت در کودکان به واسطه عوامل مختلفی بوجود می اید در مواجهه با لکنت کودک، اضطراب و ناراحتی خود را کاهش دهید و سعی کنید این شیوه حرف زدن او را نادیده بگیرید. به خصوص مادران عزیز کودکان نباید اضطراب و ناراحتی خود را از این مشکل در چهره و رفتار و گفتار خود نشان دهند. این قسمت سخت ترین و مهم ترین بخش رفتار با کودک است.

خود کودک از این شیوه صحبت کردن بسیار مضطرب و ناراحت است و آنچه که بیشتر باعث ناراحتی و آزارش می شود، واکنش والدین و اطرافیان است. که بیشتر به اضطراب و ناراحتی او دامن میزند. و حتی لکنت او را بیشتر خواهد کرد و گاهی اوقات ترجیح میدهد سکوت کند.

ولی شما میتوانید بدون توجه به لکنت فرزندتان با او صبورانه و ارام وشمرده صحبت کنید تا او نیز به همین ترتیب در گفتار عمل کند دائما درمورد گفتارش به او تذکر ندهید و سعی دراصلاح یا کامل کردن کلامش نداشته باشید.

برای فرزندتان کتاب بخوانید و گاهی اوقات به او بگویید تا مطلبی از کتابش را برایتان بخواند.

در اصلاح گفتاری فرزندتان باید صبور باشید و از یک روانشناس کمک بگیرید.

سارافلاحی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لکنت زبان کودکان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لکنت زبان کودکان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.