زمان مطالعه: 2 دقیقه
لسترسیتی تنها جام حذفی خود را چگونه فتح کرد؟

لسترسیتی تنها جام حذفی خود را چگونه فتح کرد؟

تیم لستر که این روزها بدترین شرایط خود را در لیگ برتر تجربه می کند، دو سال قبل فاتح جام حذفی انگلیس شد!

در شرایطی که بعد از شیوع کووید 10 در هیچ یک از بازیهای فوتبال انگلیس بیشتر از 8 هزار تماشاگر در استادیوم حضور پیدا نکرده بودند، قرار شد که در فینال جام حذفی 2021 بیست هزار نفر وارد ومبلی شوند که حضور تک تک این نفرات بسته به منفی شدن آزمایش کووید 19 آنها داشت. در یک سوی میدان آبی پوشان چلسی قرار گرفته بودند. در حالی که  پانزدهمین فینال چلسی تبدیل به چهارمین مسابقه فینال این تیم در پنج فصل اخیر شده بود. چلسی در راه فینال مقابل مورکاب(4-0)، لوتون تاون( 3-1)، بارنزلی(1-0)، شفیلد یونایتد(2-0) به برتری دست یافت و در نیمه نهایی (1-0) مقابل منچسترسیتی به برتری دست یافت.  

لستر هم بعد از فینال جام اتحادیه 2000، نخستین فینال خود را تجربه می کرد. این در حالی بود که در تمامی هفت مسابقه قبلی خود در جام حذفی برابر چلسی هرگز به پیروزی نرسیده بود. در عوض، آخرین تقابل دو تیم در ژانویه همان سال در لیگ برتر با برد(2-0) لستر خاتمه پیدا کرده بود. بعد از فینال 2013، این اولین فینالی بود که قبل از پایان رقابتهای لیگ برتر و در فاصله دو هفته مانده به خاتمه دیدارها برگزار می شد. لستر در آن زمان در لیگ سوم بود؛ یک پله بالاتر از چلسی رده چهارمی. در حالی که همچنان لستر تنها تیم تاریخ رقابتهای لیگ انگلیس بود که با وجود داشتن سابقه قهرمانی در این رقابتها، هرگز در جام حذفی برنده نشده بود.

قبل از شروع فینال« بِکی هیل» سرود ملی بریتانیا( خداوند ملکه را حفظ کند) را خواند و پس از آن، سرود« با من بمان» توسط « بی پوزیتیو چویر» اجرا شد. در میان میهمانان ویژه علاوه بر پرنس ویلیام، دوک کیمبریج و همچنین رئیس اتحادیه فوتبال( پیتر مک کورمیک) دیده می شدند.

سرانجام مسابقه دو تیم در حالی از ساعت 17:15 با سوت مایکل اولیور داور منطقه دورهام آغاز شد که « شیان مِیسی الیس» با قرار گرفتن در تیم کمک داور ویدئویی به اولین داور زنی تبدیل شد که در فینال جام حذفی در تیم داوری قرار گرفته است. در میانه های نیمه نخست، بارانی شدید بارش گرفت و کمی بعد و در دقیقه 34 به دنبال مصدومیت جانی ایونز، اولین تعویض مسابقه برای عنابی پوشان لستر صورت گرفت و مارک آلبرایتون وارد میدان شد. این تعویض ها تا پایان مسابقه به 9 رسید که سهم لستر 4 تا بود. در دقیقه 63  و به دنبال پاس لوک تامس، یوری تیله مانس بلژیکی با زدن تنها گل این مسابقه، لستر را(1-0) به پیروزی رساند و این تیم با کسب ششمین برد متوالی خود، برنده جام شد. لستر تا پیش از فینال مقابل استوک سیتی(4-0)، برنتفورد(3-1)، برایتون(1-0)، منچستریونایتد(3-1) و ساوتهمپتون(1-0) به برتری دست یافته بود و با قهرمانی در این مسابقات، همچون دیگر فاتحان پیشین، آخرین تیمی شد که هم لیگ و هم جام حذفی را فتح کرده است.

نظر خود را درباره «لسترسیتی تنها جام حذفی خود را چگونه فتح کرد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لسترسیتی تنها جام حذفی خود را چگونه فتح کرد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.