زمان مطالعه: 1 دقیقه
لحظه ای با یغما گلرویی

لحظه ای با یغما گلرویی

    لحظاتی به بهانه جدیدترین عکس یغما گلرویی در کنار همسرش :     «یغماگلرویی» شاعر، ترانه‌سرا،...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

   

لحظاتی به بهانه جدیدترین عکس یغما گلرویی در کنار همسرش :

   

«یغماگلرویی» شاعر، ترانه‌سرا، نویسنده، عکاس ایرانی در ساعت پنج بامداد روز ششمِ مرداد 1354 در بیمارستان «مهر» «شهرستانِ ارومیه» متولد شد.

مادرش «نسرین آقاخانی»، پدرش «هوشنگ گلرویی» و خواهری بزرگتر از خود به نامِ «یلدا» داشت.

       

در یک سالگی‌اش خانواده به «تهران» نقل مکان کرد و در خیابان «گیشا» ساکن شد. در دوران ابتدایی سیاهی جنگ و مرگِ دوستانِ همکلاسش در بمباران را تجربه کرد.

سال دوم دبیرستان بود که به خاطرِ درگیری فیزیکی با ناظم دبیرستان که در مراسم صبح‌گاه به گوش او سیلی زده بود برای دو سال از تحصیل در مدارس روزانه محروم شد و به دبیرستانِ شبانه رفت. در همان سال‌ها به جرمِ «دیوارنویسی» برای چند روز بازداشت و به مدتِ شش ماه مجبور به خارج نشدن از «تهران» شد.

       

شروع کار یغما در زمینهٔ شعر، با شعر سپید بود و کتاب‌های اولش در قالب شعر سپید منتشر گشت.

اولین کسی که شعرهای یغما را اجرا کرد، امیر کریمی بود که در «آلبوم تا همیشه» چهار شعر از ترانه‌های او را ضبط نمود. اما اولین آلبومی که انتشار یافت، کاری از ناصر عبداللهی بود در «آلبوم دوستت دارم» که 2 ترانه از یغما در آن بود.

 

رویا من رؤیایی دارم، رؤیای آزادی رؤیای یک رقصِ بی‌وقفه از شادی من رؤیایی دارم، از جنس بیداری رؤیای تسکینِ این درد تکراری درد جهانی که از عشق تهی می‌شه درد درختی که می‌خشکه از ریشه درد یه کودک که تو چرخه‌ی کاره یا درد اون زن که محکومِ آزاره تعبیرِ این رؤیا درمونِ دردامه درمونِ این دردا تعبیرِ رؤیامه رؤیای من اینه: دنیای بی‌کینه دنیای بی‌کینه... رؤیای من اینه من رؤیایی دارم، رؤیای رنگارنگ رؤیای دنیایی سبز و بدونِ جنگ من رؤیایی دارم که غیرممکن نیست دنیایی که پاکه از تابلوهای ایست دنیایی که بمب و موشک نمی‌سازه موشک روی خواب کودک نمی‌ندازه دنیایی که تو اون زندونا تعطیلن آدم‌ها به جرمِ پرسش نمی‌میرن. تعبیرِ این رؤیا درمونِ دردامه درمونِ این دردا تعبیرِ رؤیامه رؤیای من اینه: دنیای بی‌کینه دنیای بی‌کینه... رؤیای من اینه من رؤیایی دارم، رؤیای آرامش رؤیای دنیای بی‌مرز و بی‌ارتش من رؤیایی دارم، رؤیای خوشبختی رؤیای دنیایی بی‌نفرت و سختی بی‌ترس سرنیزه، بی‌وحشتِ باطوم هر آدمی شاد و هر ظالمی محکوم دنیایی که توش پول ارباب مردم نیست قحطیِ لبخند و ایمان و گندم نیست تعبیرِ این رؤیا درمونِ دردامه درمونِ این دردا تعبیرِ رؤیامه رؤیای من اینه: دنیای بی‌کینه دنیای بی‌کینه... رؤیای من اینه

               

"  لحظه ای با مریم حیدرزاده  "

         

                 

نظر خود را درباره «لحظه ای با یغما گلرویی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه ای با یغما گلرویی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.