زمان مطالعه: 1 دقیقه
لحظات ماندگار سری آ؛ روزهای باشکوه انتهای قرن بیستم

لحظات ماندگار سری آ؛ روزهای باشکوه انتهای قرن بیستم

از اواخر دهه 80 تا ابتدای قرن بیستم، لیگ فوتبال ایتالیا جذاب ترین لحظات خود را تجربه کرد.

عصر طلایی میلان برلوسكونی

از اواخر دهه 80 تا اواسط دهه 90 تیم میلان درخشان‌ترین دوران باشگاه خود را سپری كرد. كسب چهار قهرمانی در جام قهرمان اروپا و فتح لیگ در سال‌های 92، 93 و 94 از جمله افتخارات تیمی بود كه توسط فابیوكاپلو و آریگو ساكی هدایت می‌شد.

1992/93 Scudetto: all details | AC Milan

میلانی‌ حتی این افتخار را كسب كردند كه در سال 92 بدون حتی یك شكست به قهرمانی ایتالیا دست یابند. آنها از سال 91 تا 96 تنها دو لیگ را به رقبای خود واگذار كردند. سامپدوریا (91) و یوونتوس(95) این افتخار را از میلان ربودند. طی این سال‌ها هم ستارگان جدیدی جذب فوتبال ایتالیا شدند و هم جوانان ایتالیایی فراوانی در سری A درخشیدند. گابریل باتیستوتا آرژانتینی (كه با 26 گلی كه برای فیورنتینا به ثمر رساند، برترین گلزن سال 95 شد) از گروه اول بود و «جیان لوكا ویالی» (سامپدوریاـ گلزن برتر سال 91)، جوزپه سینیوری (لاتزیوـ آقای گل سال‌های 93 و 94 و 96) از گروه دوم به شمار می‌آمدند. آتزوری به لطف این ستارگان عنوان سوم جام 90 و نایب قهرمانی مسابقات 1994 را به خود اختصاص داد.

JUVENTUS 1995/96

هفت خواهران در اوج

سری A در دهه آخر قرن بیستم، لیگی دست‌نیافتنی شده بود. تیم‌هایی چون یوونتوس، اینتر، میلان، رم، لاتزیو، پارما و فیورنتینا در شرایطی ایده‌آل به سر می‌بردند و جام‌ها و عناوین به تناوب در بین آنها تقسیم می‌شد. مثلاً وقتی میلان 96 با مربیگری «اسكارتابارز» اروگوئه‌ای، دچار شرایطی نابسامان شد، یوونتوس، پارما و اینتر عناوین برتر لیگ را به خود اختصاص دادند و یوونتوس برای دومین بار پیاپی به فینال قهرمانان اروپا صعود كرد. در سال 1997 اینتر دست به گران‌ترین خرید تاریخ خود زد و رونالدی برزیلی را به خدمت گرفت. اینتری‌ها در سال 1998 قهرمان لیگ را به یوونتوس واگذار كردند. اما فاتح جام یوفا شدند. آن هم با پیروزی (3-0) در برابر لاتزیو، دیگر بزرگ فوتبال ایتالیا!

Inter Milan in 1997/98: The Story of the Serie A Season! - ULTRA UTD

سال 1999 سال افول یووه و اینتر بود و اوج‌گیری شاگردان و آلبرتو زاكه رونی (میلان). لاتزیو و فیورنتینا هم دوم و سوم شدند و جایزه بهترین گلزن ایتالیا برای دومین سال پیاپی به باشگاه اودنیزه رسید. آقای گل اودنیزه در سال 1998 «اولیور بیرهوف» بود كه 27 گل زد و یك سال بعد «مارسیو آموروسو» برزیلی با 22 گل زده!

 

نظر خود را درباره «لحظات ماندگار سری آ؛ روزهای باشکوه انتهای قرن بیستم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظات ماندگار سری آ؛ روزهای باشکوه انتهای قرن بیستم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.