زمان مطالعه: 1 دقیقه
لجبازی نوجوان

لجبازی نوجوان

لجبازی چیست؟ و چرا لجبازی صورت میگیرد؟

به نام یگانه عالم

لجبازی یک واکنشی است که همراه با داد و فریاد و گاهی الفاظ نامناسب و همچنین کوبیدن مشت بر در و دیوار و میز و یا پرت کردن اشیا خودش را نشان میدهد. لجبازی بیشتر بخاطر عدم خودباوری و اعتماد بنفس پایین صورت می گیرد.

بسیاری از والدین در دوران نوجوانی با فرزند خود نمی دانند که چگونه رفتار کنند زیرا دائما نوجوان با انها لجبازی میکند.

اگر می خواهید علت لجبازی نوجوان خود را جویا شوید باید به او و دنیایش نزدیک شوید زیرا لجبازی نوجوان باعث فاصله گرفتن شما از او می گردد. پیدا کردن علت گامی بزرگی است برای از بین بردن لجبازی نوجوان.

از علل لجبازی میتوانیم به فشارهایی که بر روی دوش نوجوان است اشاره کرد.

مورد بعدی تغییرات فیزیکی و هورمونی بدن است. فکر آینده و مواجه شدن با تغییرات ناگهانی بلوغ و استقلال طلبی نوجوان. در این دوران انها نه بزرگ شده اند که بتوان به آنها بگوییم بالغ و نه بچه هستند پس نمیشود مثل یک کودک‌ با او رفتار کرد و نه میشود مثل یک انسان بالغ با او رفتار نمود.

پس باید از این دوران عبور کنند.

سعی کنید با نوجوان خود بیشتر وقت بگذرانید.

بیشتر شنونده حرف های او باشید و در مواقع لازم او را راهنمایی کنید و با دلایل منطقی با او صحبت کنید. ورزش به نوجوان بسیار کمک میکند.

صبوری در این دوران بسیار کمک کننده است.

سارافلاحی

نظر خود را درباره «لجبازی نوجوان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لجبازی نوجوان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.