زمان مطالعه: 3 دقیقه
كريم مطمور و خاطرات شیرین جام ملتهای آفریقا و جام جهانی

كريم مطمور و خاطرات شیرین جام ملتهای آفریقا و جام جهانی

برای تیمی که عنوانی بهتر از چهارمی قاره آفریقا کسب نکرده است، گرفتن جشن ملّي براي تساوي مقابل انگلستان در جام جهانی نمی تواند مساله عجیبی باشد.

به نظر مي‌رسد تمام باشگاههايي كه در سطح اول فوتبال اروپا بازي مي‌كنند، همگي به استعدادهاي آفريقايي وابسته هستند. تيم‌هاي آلماني هم از اين قاعده مستثني نيستند. از جمله تيم اينتراخت فرانكفورت. كريم مطمور درباره تيم سابق خود مي‌گويد:

 

در نيمه دوم فصل 12-2011 استوارتر بازي كرديم. وقتي از ليگ 2، بوندس‌ليگا صعود كرديم، بسياري گفتند آنها تازه‌واردند و نبايد آنها را جدي گرفت. ولي تيم ما بازيكنان ملي‌پوش زيادي داشت؛ فوتباليست‌هايي كه تجربيات باارزشي داشتند. در عين حال، بازيكنان جوان و توانمند زيادي در تركيب خود داشتيم. تيمي با كيفيت بوديم و موقعيتي كه در جدول داشتيم، كاملاً حقمان بود و تصادفي حاصل نشده بود.

 

اين فوتباليست در 28 سالگی مثل هميشه سرحال بود و از بازی در فوتبال آلمان احساس رضايت مي‌كرد. احساس رضايت از حضور در كشوري كه مدت‌ها در آن حضور داشت و كاملاً جا افتاد.

 

من در آن جا حس خوبي داشتم. فرانكفورت باشگاه خوب و بزرگي بود با هواداراني فوق‌العاده. شهر زيبا بود و استاديوم نيز معركه،‌ در كايزرسلاترن هم شرايط عالي بود و هر آخر هفته، نوبت به بازي در بوندس‌ليگا مي‌رسید كه بسيار جذاب است. من از شركت در تمرينات با هم‌تيمي‌هايم لذت مي‌بردم و اميدوار بودم اين وضعيت همچنان ادامه بیابد. زيرا دوست دارم اين حس خوب من ادامه داشته باشد.

 

بعدها مطمور سر از العربی، هادرزفیلد تاون، مونیخ 1860 و آدلاید یونایتد در آورد و سرانجام در سال 2017 از فوتبال کناره گیری نمود. در حالی که در طول این سالها 30 بار برای الجزایر به میدان رفت و دو گل نیز به ثمر رساند.

Karim Matmour - 1860 Munich | Player Profile | Sky Sports Football

مطمور در سال 1985 در فرانسه به دنيا آمد ولي تصميم گرفت كه در تيم‌ملي كشور والدين خود به ميدان رود. مطمور در سال 2007 در اولين بازي ملي خود به ميدان رفت و پس از پيروزي پرهيجان در مسابقه play-off سال 2009 مقابل مصر به عنوان عضوي از تيم‌ملي الجزاير راهي جام‌جهاني آفريقاي جنوبي شد. او هنوز هم درباره جام‌جهاني 2010 احساسي مثبت دارد.

 

بازي‌كردن در جام‌جهاني 2010 فوق‌العاده بود. از يك طرف، روياي كودكي‌ام به واقعيت تبديل شده بود و از طرف ديگر، در الجزاير هميشه يك هدف اصلي داشتيم: صعود به جام‌جهاني. هدفي كه سرانجام موفق شديم تا به آن دست يابيم. اميدوار بودیم اين بار در جام‌جهاني درخشان ظاهر شويم.

 

اما همه چيز مطابق برنامه پيش نرفت و نتيجه اولين بازي الجزاير در برابر اسلووني با يك اشتباه از طرف دروازه‌بان‌ الجزاير تعيين شد و اين تيم (1ـ0) شكست خورد. پس از آن شكست، الجزاير به مصاف انگلستان رفت كه به روي كاغذ، بهترين تيم گروه محسوب مي‌شد. هرچند كه اكثر رسانه‌هاي دنيا، الجزاير را از پيش باخته مي‌دانستند، اما تيم ملي الجزاير در برابر حريف، حداكثر توان خود را به نمايش گذاشت.

 

تجربه كم نظيري بود. بازي كاملاً برابر پيش‌مي‌رفت و ماحتي مي‌توانستيم شگفتي خلق كنيم. البته چنين اتفاقي رخ نداد زيرا تجربه چنداني نداشتيم. اما در مقابل ما بازيكناني قرار داشتند كه تجربه فراواني از حضور در تورنمنت‌هاي مختلف كسب كرده بودند. اما در مجموع راضي بوديم. خوشحال از اين كه شكست نخورديم. در نهايت احترام مي‌گويم كه انگلستان، كشوري بزرگ در فوتبال دنياست اما ما پس از بازي به اين فكر مي‌كرديم كه مي‌توانستيم نتيجه‌اي بهتر كسب كنيم. خيلي حيف شد كه پيروز نشديم. اگر يك گل به ثمر رسانده بوديم، داستاني شگفت انگيز خلق و باعث افتخار ما مي‌شد. ولي متأسفانه اين اتفاق رخ نداد.

 

همان طور كه انتظار مي‌رفت، تساوي بدون گل در الجزاير به جشن و شادي و در انگلستان به تهمت‌زني‌هاي تلخ منجر شد. اين نتيجه پس از پيروزي معروف اين كشور مقابل آلمان غربي در جام جهاني 1982 و تا قبل از نتایج این تیم در جام جهانی 2014 بهترين نتيجه الجزاير در جام‌هاي جهاني محسوب مي‌شد.

World Cup 2010: England labour to goalless draw with Algeria | World Cup 2010  Group C | The Guardian

اما داستان الجزاير در جام‌جهاني 2010 تنها 90 دقيقه ديگر دوام آورد. پيروزي مقابل آمريكا مي‌توانست الجزاير را به مرحله دوم برساند ولي در يك مسابقه پرتنش، گل «لاندن داناوان» در وقت‌هاي تلف شده، برد(1 ـ0) آمريكا را رقم زد.

World Cup 2010: Landon Donovan secures top spot as USA beat Algeria | World  Cup 2010 Group C | The Guardian

یک سال پس از جام جهانی مطمور انرژي خود را بر بوندس‌ليگا متمركز كرد. او از مونشن گلادباخ راهی آینتراخت فرانکفورت شد و پس از دو فصل حضور در این تیم و در نهمين فصل حضور خود در آلمان به کایزرسلاترن پیوست.

هافبك تهاجمي 181 سانتي‌متري الجزایری در جام ملتهای 2010 آفریقا یکی از اعضای تیم کشور خود بود؛ جایی که الجزایر پس از باخت(3-0) مقابل مالاوی، مالی را (1-0) شکست داد و به دنبال تساوی بدون گل مقابل آنگولا راهی دور دوم شد.

Algeria trim coaching candidates - Africa - Sports - Ahram Online

در دور دوم مطمور در یکی از جذاب ترین دیدارهای تورنمنت برای الجزایر گلزنی کرد و سرانجام این تیم با برتری(3-2) در وقت اضافی، ساحل عاج را شکست داد تا سرانجام به مقام چهارمی تورنمنت دست پیدا کند. مطمور هم با گلزني در دو ديدار برابر مصر و ساحل‌عاج و ثبت دو گل ملی در سال 2011 به کار در تیم ملی پایان داد.  

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «كريم مطمور و خاطرات شیرین جام ملتهای آفریقا و جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره كريم مطمور و خاطرات شیرین جام ملتهای آفریقا و جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.