زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت قبر

قیمت قبر

بر اساس اعلام معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) قیمت و تعرفه قبر در سال 1402 مشخص شده است.

به گزارش آسمونی و به نقل از ایسنا، روح الله محسنی، معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا(س) در یک مصاحبه علت تفاوت قیمت در بخش های مختلف این آرامستان و تعرفه رسمی قیمت قبر در سال 1402 را اعلام کرد.

حداقل قیمت قبر در سال 1402

در ناحیه یک 38 میلیون
در ناحیه دوم 23 میلیون
در ناحیه سوم 15 میلیون

وی با اشاره به این امر که قیمت قبر و تعرفه خدمات در بهشت زهرا تهران در شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مصوب می شود، گفت: در سال 1402 در قطعات جدید که قبور به صورت سه طبقه واگذار می شود، قبر طبقه پایین رایگان است و از بازماندگان پول قبر گرفته نمی شود و تنها هزینه خدمات که نزدیک یک تا یک میلیون و دویست هزار تومان است محاسبه می شود.

وی افزود: ‌دو طبقه بالایی هم امسال طبقه ای 2 میلیون و 500 هزار تومان است، یعنی هر دو طبقه پنج میلیون تومان و این کف قیمت قبوری هست که در سازمان بهشت زهرا (س) وجود دارد.

معاون عروجیان ادامه داد: ‌ناحیه دو که از قطعه 200  تا 258 است، طبقه ای 14 میلیون و 100 هزار تومان است؛ یعنی سه طبقه اش 42 میلیون و 300 هزار تومان می شود.ناحیه یک که از قطعه 1 تا 112 است، طبقه ای 25 میلیون تومان است؛ یعنی اگر یک قبر سه طبقه واگذار شود 75 میلیون تومان می شود. این کف و سقف قیمت قبور در سازمان بهشت زهرا (س) است.

علت تفاوت قیمت در بخش های مختلف بهشت زهرا

محسنی درخصوص اختلاف قیمت قبور این چنین توضیح داد: ‌بر اساس تکمیل بودن قطعات نرخ قبور تغییر می کند، در ناحیه یک همه قطعات تکمیل شده اند و حجم فضای سبز ازاف آن نیز زیاد است و به همین دلیل موضوع خدمات شهری سخت تر از قطعات دیگر خواهد بود و لذا باید هزینه های دریافتی قبور نیز به مراتب بیشتر باشد.

نیاز به اخذ مجوز برای قطعات خاص(شهدا، هنرمندان و نام آوران) بهشت زهرا

وی در خصوص این که مجوز دفن در قطعه هنرمندان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد، گفت:‌ در این وزارت خانه واحدی است که مربوط به اموات هنرمند است و باید نامه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت دفن در قطعه 88 یا همان قطعه هنرمندان بیاورند. در قطعه نام آوران هم باید نامه از شهردار تهران یا رئیس شورای اسلامی شهر تهران و نهادهایی مثل کمیته ملی المپیک آورده شود.

در پایان و بر اساس گفته های محسنی، خاک سپاری در قطعات شهدا هم نیاز به مجوز دارد و حتما باید نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران بیاورند. قطعات صالحین که مربوط به جانبازان و خانواده جانبازان و پدر و مادر و همسر و فرزندان شهدا است نیز باید نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران اخذ شود.

نظر خود را درباره «قیمت قبر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قیمت قبر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.