زمان مطالعه: 3 دقیقه
قیمت خرید خانه در منطقه 5 تهران چقدر است؟

قیمت خرید خانه در منطقه 5 تهران چقدر است؟

اولین مسئله در خرید خانه در تهران، محله و متناسب باآن قیمت ملک است.در این گزارش قیمت معاملات انجام شده درطی یک ماه گذشته در محله جنت آباد و فردوس بررسی شده است

یکی از مواردی که در هنگام تصمیم به زندگی در شهری مثل تهران مورد توجه همگان قرار می‌گیرد انتخاب محله ای برای زندگی است چرا که شرایط محل زندگی تاثیر مستقیم بر روی کیفیت زندگی دارد.
با توجه به رخداد‌های اقتصادی در سال‌های اخیر و عدم تعادل در قیمت ارز، قیمت مسکن هم در پی این نوسانات افزایش قابل توجهی داشته است.
منطقه 5 تهران یکی از مناطقی است که ماهانه تعداد معاملات ملکی بالایی در آن رخ می‌دهد و همانند دیگر مناطق تهران افزایش قیمت مسکن در این منطقه نیز مشاهده می‌شود.

قیمت خرید خانه در منطقه 5 تهران چقدر است؟
قیمت خرید خانه در منطقه 5 تهران چقدر است؟

قیمت خانه در محله جنت آباد


یکی از محله‌های غربی تهران محله جنت آباد است که در منطقه 5 شهرداری تهران واقع شده است. امروز می‌خواهیم قیمت معاملات آپارتمان‌ها در طی یک ماه گذشته را در این منطقه مورد بررسی قرار دهیم.
البته نکته قابل توجه این است که قیمت مسکن در قسمت‌های مختلف محله جنت آباد نیز متفاوت است چرا که این محله سه قسمت شمالی، مرکزی و جنوبی دارد و هرکدام از این محله‌ها ویژگی‌های خود و در نتیجه قیمت مسکن مختص خود را دارند.
بهتر است متذکر شویم قیمت‌هایی که خدمت شما ارائه می دهیم براساس معاملات انجام شده در طی یک ماه گذشته است و هیچ دخالتی در قیمت‌ها انجام نگرفته و طبیعی است که قیمت هر ملک متناسب با شرایط خاص خود آن ملک نیز خواهد بود.

متراژ خانه‌ها در مناطق غربی تهران نسبت به مناطق جنوبی و شرقی بزرگ تر است به همین دلیل متراژهایی که این جا ذکر می‌کنیم اغلب در دسته واحد‌های آپارتمانی بزرگ قرار می‌گیرند.
واحد 112 متری 7سال ساخت در کوچه شهید عباس کلانتری 41 میلیون و165 هزار تومان.
واحد 131 متری 6سال ساخت در خیابان جنت آباد متری 36 میلیون و 581 هزار تومان.
واحد 99 متری نوساز در خیابان 16متری اول شمالی متری 47 میلیون و 417 هزار تومان.
قیمت این املاک براساس نوع ساخت شان، متریال‌های به کار رفته، سبک طراحی و اجرای نما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال برخی از این ساختمان‌ها که اغلب کاربری‌هایی غیر مسکونی یا تجاری اداری دارند با نمای سرامیک و یا نمای کامپوزیت اجرا شده‌اند.


جدای از این که به طور کلی قیمت هر متر مربع ملک تجاری در مقایسه با مسکونی بیشتر است اما ویژگی‌های ساختمان خود در قیمت تاثیر مستقیم دارند. برای مثال اجرای نمای کامپوزیت در ساخت یک پاساژ شرایط متفاوتی در قیاس با یک ساختمان با نمای سنگی ایجاد می‌کند. 
نمای کامپوزیت، نمایی است که در دسته نما‌های مدرن قرار می‌گیرد و اجرای این نوع نما را امروزه در ساختمان‌های مختلف منطقه 5 شاهد هستیم.
در اجرای نمای کامپوزیت از ورق‌های آلومینیومی استفاده می‌شود که پرکاربرد ترین نوع آن ورق‌های کامپوزیت ضد حریق هستند.
این سبک نما حس صنعتی بودن و زندگی مدرن را القا می‌کند و مورد پسند خیلی از سازندگان ساختمان‌های تجاری است.

قیمت خانه در بلوار فردوس


این محله نیز یکی از محله‌های پرجمعیت منطقه 5 است که تعداد معاملات ملکی در آن بالاست.
این محله نیز به دو قسمت فردوس غرب و فردوس شرق تقسیم می‌شود که در واقع جداکننده این دو قسمت بزرگراه شهید ستاری می‌باشد.

قیمت-خرید-خانه-در-منطقه-5-تهران-چقدر-است
قیمت-خرید-خانه-در-منطقه-5-تهران-چقدر-است


حال مبالغ چند نمونه از معاملات اخیر در این محله را مشاهده می‌کنیم.

واحد آپارتمانی 49 متری 11 سال ساخت در محله فروس غرب متری 42 میلیون تومان.

واحد 100 متری با کاربری اداری 1 سال ساخت در خیابان رامین جنوبی متری 53 میلیون تومان.
همانطور که مشاهد می‌کنید قیمت واحد‌های اداری و یا تجاری به مراتب بالاتر است.
یک نمای منحصر به فرد می‌تواند قیمت فروش یک ساختمان را تغییر دهد و آن ساختمان را به عنوان یک سازه شاخص در آن محله جا بیاندازد.
نوع متداول نما برای ساختمان‌های  بزرگ، نما‌های خشک است که در این بین اجرای نمای سرامیک خشک یک انتخاب معقول و مناسب است زیرا قیمتی مناسب دارد و سرعت اجرای آن بالاست.
در اجرای نمای سرامیک خشک از تایل‌های سرامیکی 60*120 سانتیمتری استفاده می‌شود که روی زیر سازی هایی فلزی قرار نصب می‌شوند و سطحی بسیار یکنواخت و زیبا را می‌سازند.

استفاده از نماهای خشک در ساختمان های مسکونی بزرگ نیز متداول است. انتخاب این نوع مصالح برای نما در ساختمان‌های مسکونی به دلیل مقاومت و سرعت در اجراست.
بدون شک قیمت مصالح تعیین کننده قیمت نهایی ملک خواهد بود که در این میان مصالح مصرفی در نما بسیار اهمیت دارد چرا که اولین موردی است که به چشم خریداران املاک می‌آید.
اگر قصد خرید ملک در تهران و یا منطقه 5 تهران را دارید پس از استعلام قیمت حتما به شرایط خاص هر ملک مثل نوع سازه و ساخت، عمر ساختمان و نمای ساختمان و مصالح مصرفی در آن توجه کنید چرا که تمامی این موارد نشان دهنده ارزش واقعی ملک مورد نظر شما هستند و آینده شرایط ملک شما را از لحاظ اقتصادی تحت تاثیر قرار می‌دهند.

نظر خود را درباره «قیمت خرید خانه در منطقه 5 تهران چقدر است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قیمت خرید خانه در منطقه 5 تهران چقدر است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.