زمان مطالعه: 3 دقیقه
قوانین حضور در کنسرت

قوانین حضور در کنسرت

حضور در سالن کنسرت هم مانند حضور در هر مکان دیگری از قوانین و آداب مخصوص خود برخوردار است. آیا تابحال به این نکته توجه کرده بودید؟

قوانین حضور در کنسرت را شاید کمتر کسی شنیده باشد. اما اگر تابحال به بلیت کنسرت خود توجه کرده باشید چند قانون در رابطه با حضور در سالن کنسرت در آن درج شده است. این قوانین را تا حدی اکثر افراد رعایت می کنند اما هنوز هم موارد دیگری وجود دارد که همچنان کمتر به آنها توجه می شود. در ادامه مطلب آسمونی درباره آداب حضور در یک کنسرت موسیقی و قوانین حضور در سالن کنسرت می پردازیم.

قوانین حضور در سالن کنسرت

  • بهتر است کودکان خردسال را با خود همراه نبرید!

احتمالاً شما هم تجربه گریه ها و سر و صدای نوزادان و خردسالان در سالن کنسرت و یا سینما را دارید. بردن کودکان در چنین مکان هایی هم باعث آزار دیگران و هم باعث رنجش خود کودکان خواهد شد. پس بهتر است تا به سن مناسبی نرسیده اند آنها را همراه خود به چنین مکان هایی نبرید.

  • به سمت سن یا روی سن نروید!

هنگام اجرا، به سمت سن نروید. اگر دسته گلی برای خواننده مورد علاقه تان آورده اید بهتر است پس از اتمام کنسرت، به سمت سن رفته و آن را به خواننده تقدیم کنید. اما هیچ یک از تماشاگران چه هنگام کنسرت چه پس از اتمام کنسرت، مجاز به رفتن روی سن نیستند. این جایگاه فقط مخصوص نوازندگان و خواننده است.

  • قبل از شروع کنسرت در سالن انتظار حضور داشته باشید!

سعی کنید قبل از شروع کنسرت خود را به سالن انتظار برسانید. اگر کنسرت شروع شده باشد و شما تازه به سالن کنسرت برسید، رفت و آمد شما و پیدا کردن صندلی برای سایر افراد ایجاد مزاحمت خواهد کرد.

  • جای خود را عوض نکنید!

طبق بلیت کنسرت خود روی صندلی بنشینید. از تعویض صندلی خود و رفتن به ردیف های جلوتر خودداری کنید. هر فرد باید طبق شماره صندلیِ درج شده در بلیت خود بنشیند.

  • موبایل خود را سایلنت کنید!

در سالن کنسرت توصیه می شود موبایل خود را به حالت بی صدا بگذارید. یا اگر امکان دارد آن را خاموش کنید. در صورت تماس، از سالن کنسرت خارج شوید. حرف زدن در سالن کنسرت آن هم با صدای بلند کار ناشایستی است.

  • حین اجرا، از جای خود بلند نشوید!

در سالن کنسرت فاصله صندلی ها بسیار به هم نزدیک است. بنابراین اگر قصد بیرون رفتن از سالن را دارید، بهتر است زمانی که قطعه موسیقی تمام شد از جای خود بلند شوید و به بیرون بروید. همچنین حین اجرای موسیقی نباید بی دلیل از جای خود بلند شوید تا با خواننده هم صدا بخوانید. به فکر افراد پشت سر خود هم باشید.

  • از خوردن و آشامیدن خوراکی های پر سروصدا بپرهیزید!

بهتر است وسط اجرا چیزی نخورید اما اگر خواستید این کار را کنید از خوراکی هایی استفاده کنید که سر و صدا ندارند یا باز کردن آنها باعث ایجاد سر و صدا نشود.

قوانین درج شده بر روی بلیت کنسرت در ایران

  1. برای تندرستی شما، بهره از ماسک از لحظه ورود تا پایان اجرا الزامی‌است.
  2. در خرید خود دقت و توجه لازم را داشته باشید زیرا امکان جابجایی یا لغو آن وجود ندارد.
  3. تنها رسید نشانه نهایی شدن خرید شماست و رسید بانکی معیار خرید موفق نیست.
  4. با آغاز روند خرید، 15 دقیقه فرصت پرداخت برای نهایی‌سازی رزرو موقت وجود دارد.
  5. داشتن پوشش کامل و رعایت حجاب کامل اسلامی جهت ورود به سالن برگزاري الزامیست.
  6. داشتن بلیط براي افراد بالای 4 سال الزامیست.
  7. لطفا یک ساعت قبل از ساعت شروع اجرا، در محل برگزاری تشریف داشته ‌باشید.
  8. استعمال دخانیات و همراه داشتن هرنوع خوراکی در سالن اصلی برنامه ممنوع و از ورود آن ها جلوگیری می شود.
  9. براي جلوگیري از بی نظمی، هنگام اجرا از ورود افراد به داخل سالن جلوگیری خواهد شد و تا اتمام قطعه یا بخش درحال اجرا، درب هاي سالن بسته می ماند.
  10. در صورت وجود هرگونه مشکل در زمان خرید بلیط و ورود به سالن، با پشتبانی تماس بگیرید.
  11. سایت های فروش بلیت تنها در روند خرید بلیط و ورود به سالن متعهد خواهد بود و برگزاری برنامه بر عهده سایت فروشنده نمی باشد.

آیا شما به غیر از موارد بالا، "قوانین کنسرت" دیگری را می شناسید که در این پست قید نشده باشد؟

نظر خود را درباره «قوانین حضور در کنسرت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قوانین حضور در کنسرت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.