زمان مطالعه: 2 دقیقه
بچه مدرسه هایی که قهرمان جام حذفی انگلیس شدند

بچه مدرسه هایی که قهرمان جام حذفی انگلیس شدند

جام حذفی انگلستان زمانی مملو از تیمهایی بود که توسط فارغ التحصیلان دبیرستانها و مدارس شکل گرفته بودند.

هرگاه در رقابتهای انگلیس کلمه old را در برابر نام یک تیم مشاهده کردیم باید به دنبال مدرسه ای باشیم که اعضای آن تیم از آن فارغ التحصیل شده و تشکیل تیم فوتبال داده اند. سال 1881 اوج فعالیت تیمهای مدارس بود و دو تیمی فینالیست جام حذفی شدند که توسط فارغ التحصیلان همین مدارس و به صورت آماتوری فعالیت می کردند.

در فصل 81-1880 تعداد تیمها به 62 افزایش یافت و از این میان تنها چهار تیم فارغ التحصیلان فیدربی، دانشگاه کایوس، کوئینز پارک و واندررز پس از ثبت نام، از حضور در رقابتها کنار کشیدند تا به جای 31 مسابقه، 27 بازی در دور نخست برگزار شود. مطابق معمول هر سال، در دور دوم به 5 تیم استراحت خورد و 13 مسابقه انجام شد. دور سوم تعداد مسابقات به 6 کاهش یافت و 6 تیم هم با استراحت راهی دور چهارم شدند. از نکات جالب دور پنجم، برد (15-0) داروِن در برابر رامفورد بود. هرچند در دور نخست مسابقات، تیم کلاپهام راورز موفق شده بود با همین نتیجه تیم فینچلی را در هم بکوبد. اما زدن 15 گل در دور پنجم، شگفت انگیز می نمود. تیم دارون در دور ماقبل نهایی (4-1) در برابر تیم اولد کارتوزیانز شکست خورد؛ تیمی که در سال 1876 و توسط اعضای مدرسه کارترهوس در منطقه گولمینگ واقع در جنوب انگلیس تاسیس شده بود.

در مقابل تیم فارغ التحصیلان ایتون که در نیمه نهایی استراحت کرد، حریف این تیم در فینال روز 9 آوریل 1881 بود. لرد کاینارد اسکاتلندی باز هم در ترکیب این تیم، یک فینال دیگر را تجربه می کرد و در سوی دیگر، سِر ویلیام ژوزف وینسنت جونیور (پسر) در حالی در ترکیب کارتوزیانز حضور داشت که در سرزمین کُلُنی نشین کِیپ (در جنوب آفریقا) زندگی و کار می کرد. تیم کارتوزیانز دیدار نهایی را (3-0) برنده شد تا اولین و آخرین افتخار خود را در جام حذفی به دست آورد. روزنامه تایمز دو روز بعد از مسابقه فینال نوشت: «مسابقه از ابتدا تا انتها، رقابتی فوق العاده سریع بود. تیم پیروز، کیفیت بالایی داشت و مشخص بود که اعضای این تیم، در صحیحی از شرایط تیم خود و تیم مقابل دارند. باشگاه کارتوزیانز در سالهای اخیر رشد قابل قبولی داشته است؛ حتی با این که سالانه برخی از بازیکنان خوب کارتوزیانز، این باشگاه را ترک می کنند.»

تیم «اولد كارتوزیانز» در مسابقات خود، 24 گل زد و 3 گل خورد  که سه گل از 24 گل این تیم در دیدارنهایی و در برابر «اولد اتونیانز» به ثمررسید. با این حال، كارتوزیانز هرگز از حالت آماتوری خارج نشد و با حرفه ای شدن فوتبال، نتوانست همپای بزرگان به فعالیت خود ادامه دهد. این تیم تنها در سالهای 1894 و 1897 قهرمان رقابتهای جام حذفی تیمهای آماتور شد و پس از آن حتی از رسیدن به چنین افتخاری نیز بازماند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بچه مدرسه هایی که قهرمان جام حذفی انگلیس شدند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بچه مدرسه هایی که قهرمان جام حذفی انگلیس شدند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.