زمان مطالعه: 2 دقیقه
قهرمانی با قلبی در سمت راست سینه

قهرمانی با قلبی در سمت راست سینه

ورزشکاری 160 سانتی متری با وزن 55 کیلوگرم و قلبی که در سمت چپ سینه اش قرار نگرفته بود! این ها ساده ترین خصوصیات ژوزف گیله مو فرانسوی است.

ژوزف گیله مو در اول اکتبر 1899 در« لو دورا» فرانسه متولد شد. دوران ورزشی گیله مو زمانی که در جنگ جهانی اول خدمت می کرد آغاز شد. در طول جنگ او برنده دوی صحرانوردی ملی ارتش فرانسه شد. او پس از آن به جبهه جنگ بازگشت و تا یازدهم نوامبر 1918 جنگید.

در طول جنگ جهانی اول، گیله مو قربانی یک سانحه شد که طی آن ریه سمت راستش به خاطر گاز خردل آسیب دید. به اضافه، قلبش در قسمت راست قفسه سینه اش قرار داده شد. با تمام این شرایط او در دوران ورزشی اش بسیار موفق بود.

در سال 1920 گیله مو برنده مسابقات قهرمانی ملی فرانسه در 5 هزار متر شد و تونست بعد از آن به المپیک آنتورپ راه پیدا کند. دونده ای که شانس اول موفقیت در دوی 5 هزار متر آنتورپ بود، پاوو نورمی بود. دوندگان حاضر در این مسابقه 38 نفر از 16 کشور بودند که در چهار دسته مرحله نیمه نهایی را برگزار کردند و سرانجام از هر دسته 16 نفر به نیمه نهایی رسیدند.

در فینال 5 هزار متر، نورمی در نیمه اول مسابقه با سرعت بالایی دوید. استراتژی او این بود که اریک بکمن سوئدی و رودولف فالک را پشت سر بگذارد. تنها گیله مو توانست به سرعت نورمی بدود. او حتی نورمی را پشت سر گذاشت و به قهرمانی رسید. رکورد 14:55:6  دقیقه گیله مو در فینال آن بازیها، بهترین رکورد زندگی او در مسافت 5 هزار متر بود و او هرگز موفق به تکرار آن نشد.

بعد از آن گیله مو مدال نقره 10 هزار متر را گرفت و پشت سر نورمی قرار گرفت. این رقابت با حضور 34 دونده از 17 کشور برگزار گردید. فینال 10 هزار متر 3 ساعت زودتر برگزار شد و دلیلش هم درخواست پادشاه بلژیک، آلبرت بود. گیله مو هم بعد از خوردن ناهاری مفصل متوجه آن شده بود. او دچار گرفتگی عضلات شکم شد. همچنین کفش هایی پوشیده بود که سایزشان خیلی بزرگ بود و دلیلش این بود که کفش خودش دزدیده شده بود. با این حال او 1.4 ثانیه بعد از نورمی قرار گرفت و دوم شد. در این مسابقه هم زمان 31:47:2 دقیقه را بر جای نهاد که این رکورد نیز هرگز توسط او تکرار نشد. در 1500 متر هم بهترین رکورد شخصی او در همان سال کسب شد؛ زمان 4:024 دقیقه.

بعد از المپیک 1920 گیله مو در مسابقات بین المللی صحرانوردی 3 عنوان قهرمانی کسب کرد. یک عنوان فردی در سال 1922 و دو عنوان با تیم فرانسه در سال 1922 و 1926. او همچنین 3 بار قهرمان دوی 5 هزار متر فرانسه شد.

در طول این سالها، گیله مو دو بار رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد که هر دو در مسافت هایی غیر از مسافت های المپیکی بود. در 2 هزار متر رکورد 5:34:8 دقیقه را بر جای نهاد و در 3 هزار متر، موفق شد زمان 8:42:2 دقیقه را از آن خود سازد.

 اما او در سال 1924 المپیک را به خاطر مخالفت با اتحادیه ورزشکاران فرانسه از دست داد. این آخرین شانس حضور اسطوره دوومیدانی فرانسه در المپیک بود.

پس از دوومیدانی، گیله مو در برابر تنها نقطه ضعف زندگی خود هرگز موفق نبود و هیچ گاه نتوانست در برابر آن مقاومت کند؛ سیگار. او روزی یک پاکت سیگار می کشید. سرانجام هم اسیر سرطان ریه شد و در 9 مارچ 1975 در پاریس از دنیا رفت.

 

نظر خود را درباره «قهرمانی با قلبی در سمت راست سینه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قهرمانی با قلبی در سمت راست سینه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.