زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است؟

آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است؟

یکی از معروف ترین قرص های ضد لک قرص پیگمنتا است. این قرص خوراکی ضد لک فواید بسیاری برای پیشگیری و درمان عارضه های پوستی دارد.

اغلب ما حتی برای یکبار هم که شده به دنبال این بوده ایم که چگونه لکه های قهوه ای صورت را از بین ببریم. راهی که اکثر ما برای برطرف کردن لک های پوستی و روشن سازی آن بکار می گیریم استفاده از کرم و لوسیون های ضد لک است؛ اما بهتر است بدانید که برای رفع چنین مشکلاتی انواع قرص های روشن کننده پوست صورت و بدن نیز تولید شده اند.

یکی از معروف ترین قرص های ضد لک قرص پیگمنتا است. این قرص خوراکی ضد لک فواید بسیاری برای پیشگیری و درمان عارضه های پوستی دارد. از جمله این که پوست را از درون بدن بازسازی کرده و لک های قهوه ای صورت و بدن را از بین می برد. هم چنین باعث پیشگیری از چین و چروک پوست می‌شود و به حفظ درخشندگی و طراوت پوست کمک می‌کند.

از سوالات بسیاری که برای مصرف این قرص ضد لک پیش می آید این است که آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است؟ در ادامه این مقاله ابتدا به برررسی ترکیبات و خواص این قرص پرداخته ایم و به این سوال پاسخ داده شده است. با ما همراه باشید.

ترکیبات قرص پیگمنتا

نگرانی که اغلب افراد بخصوص خانم ها قبل از مصرف هر گونه قرص تقویتی پوست و مو دارند بابت چاق کنندگی آنهاست. قرص پیگمنتا هم از این قاعده مستثنی نیست. برای پاسخ به این سوال که قرص پیگمنتا چاق کننده است یا خیر باید کارکرد این قرص را بیشتر بشناسیم و برای اینکه با کارکرد این قرص بهتر آشنا شویم بهتر است ترکیبات آن را به طور مفصل بررسی کنیم.

این مکمل حاوی مقدار قابل توجه ای ال گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید (ALA)، عصاره دانه انگور و ویتامین C و ویتامین E است که با مکانیسم های مختلف منجر به کاهش تولید ملانین شده و سلامت و زیبایی پوست را به ارمغان می آورد. در ادامه مهم ترین ترکیبات موجود در این قرص را به تفصیل شرح می دهیم.

  • گلوتاتیون

گلوتاتیون یک تری پپتید است که از سه آمینو اسید گلیسین، سیستئین و اسید گلوتامیک ساخته می شود. این ماده به طور طبیعی در کبد تولید می شود و در بسیاری از فرآیندهای بدن نقش حیاتی دارد. گلوتاتیون در ساخت و ترمیم بافت، تولید مواد شیمیایی و پروتئین های مورد نیاز بدن و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. ساخت این ماده پر خاصیت در بدن با افزایش سن و به دنبال آن افزایش استرس رو به کندی گذاشته و مقدار آن در بافت ها کم می شود.

گلوتاتیون در دو فرم مختلف وجود دارد؛ فرم اول گلوتاتیون کاهش یافته که به نام ال-گلوتاتیون یا GSH معروف می باشد که شکل فعال است و فرم دوم  گلوتاتیون اکسید شده (GSSG) که حالت غیر فعال است. گلوتاتیون نقش های حیاتی بسیاری در سلامت و تندرستی دارد. چهار مورد از مهم ترین آنها عبارتند از مبارزه با پیری، محافظت آنتی اکسیدانی، سم زدایی و تولید انرژی. گلوتاتیون که اغلب آنتی اکسیدان اصلی نامیده می شود، استفاده و بازیافت آنتی اکسیدان های دیگر مانند ویتامین های C و E و آلفا لیپوئیک اسید و CoQ10.1 را نیز افزایش می دهد.

  • آلفا لیپوئیک اسید

آلفا لیپوئیک اسید دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی و یک ماده روشن کننده عالی برای پوست است. محققان دریافتند که آلفا لیپوئیک اسید قادر به کاهش رنگدانه های پوستی ناشی از افزایش سن است. ALA با کاهش سنتز ملانین، هیپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد و رنگ پوست را یکنواخت می کند. همچنین آلفا لیپوئیک اسید از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند و از علائم پیری جلوگیری می کند.

مصرف ALA به صورت ترکیبی و در قالب قرص ضد لک پیگمنتا احتمالاً انتخاب بهتری نسبت به مصرف آن به تنهایی است، زیرا می‌توانید از سایر ترکیباتی که اثربخشی آن را دو  چندان می کند، بهره مند شوید.

  • ویتامین C

قرص ضد لک صورت پیگمنتا حاوی ویتامین C است که اثر آن در روشن سازی لک ها و نقاط تیره پوست که به آن هایپرپیگمانتاسیون می‌گویند اثبات شده است. در یک مطالعه، مصرف ویتامین C روی پوست به مدت 16 هفته به طور قابل توجهی تیرگی پوست را کاهش می دهد. استفاده روزانه از ویتامین C برای حداقل سه ماه باعث بهبود ظاهر چین و چروک های ریز و درشت صورت و گردن و همچنین بهبود بافت و ظاهر کلی پوست می شود.

ویتامین C همچنین به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش در هنگام استفاده در ترکیب با یک ضد آفتاب با طیف گسترده کمک می کند. مطالعات بالینی نشان داده است که ترکیب ویتامین C با سایر مواد یعنی گلوتاتیون و ویتامین E، می تواند قرمزی پوست را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد و به محافظت از پوست در برابر آسیب های طولانی مدت ناشی از اشعه های مضر خورشید کمک کند.

برای مشاهده انواع قرص ویتامین c کلیک کنید.

  • ویتامین E

ویتامین E به طور ویژه ای برای درمان جای زخم و جوش و روشن شدن لک های تیره و قهوه ای کمک می کند. ویتامین E یک ضد التهاب است، به این معنی که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و بازسازی سلول ها کمک کند.

قرص پیگمنتا
قرص پیگمنتا

خواص قرص پیگمنتا

مصرف قرص پیگمنتا در یک دوره سه ماه خواص زیر را در بر خواهد داشت.

  • از بین بردن جای جوش و لک های پوستی
  • محافظت از سلول های پوست
  • از بین بردن خطوط ریز پوست
  • روشن کننده پوست
  • جوانسازی صورت

آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است؟

با نگاهی کلی به ترکیبات قرص پیگمنتا مشاهده می شود که هیچ کدام از مواد تشکیل دهنده پیگمنتا خاصیت چاق کنندگی ندارد و حتی به طور غیر مستقیم هم باعث افزایش وزن نمی شود. پیگمنتا دارای ترکیباتی است که به حفظ سلامت سلول‌های پوست، از بین بردن رادیکال‌های آزاد، پاکسازی بدن و ... کمک می‌کند. همه ترکیبات این مکمل ایمن است و باعث افزایش وزن یا عوارض جانبی خاصی نمی‌شوند.

طریقه مصرف قرص پیگمنتا

قرص پیگمنتا درمکس در بسته بندی های 30 عددی و توسط شرکت داروسازی پارس حیان طب تولید و عرضه می شود. طریقه مصرف قرص پیگمنتا Pigmenta روزی یک الی دو عدد همراه با آب کافی می باشد. معمولا بعد از یک دوره مصرف سه ماهه نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود. همچنین بعد از قطع مصرف اثربخشی آن از بین نمی رود اما به مرور کاهش می یابد.

سخن پایانی

شاید به جرئت بتوان گفت مصرف قرص های ضد لک همچون پیگمنتا سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت و سفید کنندگی پوست است. ترکیبات فوق العاده مفید قرص پیگمنتا نه تنها عوارضی همچون چاق کنندگی ندارد بلکه برخی از آنها به طور خاص ویتامین سی باعث افزایش متابولیسم بدن هم می گردد که در کاهش وزن موثر می باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.