زمان مطالعه: 2 دقیقه
فینال لیگ قهرمانان اروپا(1960)؛ رئال مادرید و فرانکفورت

فینال لیگ قهرمانان اروپا(1960)؛ رئال مادرید و فرانکفورت

در فصل 60- 59 رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم رئال مادرید و فرانکفورت پرگل ترین فینال بازیها را با یک نمایش سراسر نفوذی رقم زدند.

در پنجمین دوره رقابت های باشگاههای اروپا 26 تیم شرکت کردند. 52 بازی برگزار شد و با 218 گلی که به ثمر رسید میانگین گل بازی ها به 4.19 برای هر مسابقه رسید. رئال مدافع قهرمانی ادوار قبل در آغاز کار خود(12-2) ایونس اش لوگزامبورگ را در هم کوبید و آن گاه با برتری(6-3) مقابل نیس فرانسه، در نیمه نهایی(6-2) بارسلونا را از پیش رو برداشت. حریف این تیم در فینال آینتراخت فرانکفورت آلمان بود که پس از انصراف نماینده فنلاند، در برابر یانگ بویز سوییس(5-2)، وینر اشپورت کلوب(3-2) و گلاسکو رنجرز اسکاتلند به برتری دست یافت. گلاسکو رنجرز اسکاتلند دیگر شگفتی ساز این دوره بود که نمایندگان بلژیک، چکسلواکی و هلند را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. اما در این مرحله شکستی سنگین در انتظار نماینده اسکاتلند بود. تیم آینتراخت فرانکفورت آلمان در دو بازی رفت و برگشت با نتایج(6-1) و (6-3) آبی پوشان گلاسکو را در هم کوبید و با برتری (12-4) در مجموع، به ماجراجویی رنجرز خاتمه داد.

سرانجام در برابر 127621 تماشاگر در همپدن پارک گلاسکو پرشکوه ترین و غنی ترین فینال جام باشگاه های اروپا برگزار شدو رئال مادرید و اینتراخت فرانکفورت بهترین فینال را تقدیم جام باشگاه های اروپا کردند؛ نه تنها به خاطر تعداد گل ها و نتیجه (7-3) بلکه به خاطر یک بازی بیرون از حد تصور. میگوئل مونیوز رئال را با ترکیب دومینکه- مارلیتوس- سانتاماریا- یاشین- زاگارا- ویدال- کاناریو- دل سول- دی استفانو- پوشکاش و خنتو به میدان فرستاد. اسوالد مربی فرانکفورت هم از نفراتی چون لوی- لوتز- ایگن برودت- هوفر- بیل واشر- اشتاینکا- لیندتر- اشتاین- فاف- مایر در ترکیب سرخپوشان استفاده کرد.

سه سردار بزرگ تاریخ فوتبال دی استفانو، پوشکاش و خنتو آخرین کلمات فوتبال را روی صحنه گلاسکو نوشتند، اما نباید هنر ارزنده دلاوران آلمانی در پناه نمایش سرداران رئال ناچیز بماند، زیرا مردان آلمانی مسابقه بزرگی را آغاز نمودند و نخستین گل را بعد از 6 کرنر پیاپی در دقیقه 10 زدند. رئال مادرید مغلوب این فشار نخستین نگشت و دی استفانو سردار بزرگ رئال بازی را در دست گرفت. 2 گل او و سپس یک گل دیگر از پوشکاش نتیجه نیمه را 1-3 کرد. نتیجه 7 بر 3 در پایان مسابقه برای رئال پنجمین جام را همراه داشت. تا سوت پایان مسابقه فرانس پوشکاش 4 بار و آلفردو دی استفانو 3 بار به گل دست یافتند تا این زوج رویایی در این دوره مجموعا 20 گل برای رئال به ثمر برساندند.

دی استفانو و پوشکاش دو سردار بزرگ رئال در گلاسکو داستان پرشوری گفتند که تا نسل ها سینه به سینه مردمان گلاسکو چرخید. با این حال به جاست که یادی از آلفرد فاف سردار کهن فرانکفورت نیز شود که در جمع شکست خوردگان درخشان ظاهر شد.

 

فینال 1960 در یک نگاه

18 مه 1960 در کلاسکو: رئال مادرید اینتراخت فرانکفورت را 7-3 شکست داد( نتیجه نیمه نخست 3-1 به سود رئال)

داور: آقای مووات از اسکاتلند.

گل ها: دی استفانو در دقایق 27، 30، 75- پوشکاش دقایق 45، 56، 60، 71 برای رئال مادرید

کرس دقیقه 10، اشتاین دقایق 73 و 74 برای فرانکفورت

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فینال لیگ قهرمانان اروپا(1960)؛ رئال مادرید و فرانکفورت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا(1960)؛ رئال مادرید و فرانکفورت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.