زمان مطالعه: 1 دقیقه
فینال لیگ قهرمانان اروپا( 81-80)؛ لیورپول- رئال مادرید

فینال لیگ قهرمانان اروپا( 81-80)؛ لیورپول- رئال مادرید

در فصل 81-80 لیگ قهرمانان اروپا، ناتینگهام فارست مدافع قهرمانی توفیقی نداشت و در همان دور نخست(2-0) مغلوب زسکاصوفیه بلغارستان شد.

با حضور 33 تیم در این رقابت ها، تنها یک باز در دور مقدماتی برگزار شد و تیم بوداپست هونود مجارستان(11-0) والتا مالت را شکست داد. در این مسابقات بایرن موفق شد انتقام یک مسابقه تاریخی را از رقیبی سنتی بگیرد. بایرن در اولین مسابقه خود (7-2) المپیاکوس یونان را در هم کوبید و حریف آژاکس شد که یک دهه قبل با یوهان کرویف، بایرن را در هم کوبیده بود. اما این بار بایرن با دبل دیتر هوینس و رومنیگه(5-1) آژاکس را در هم کوبید تا برد(2-1) هلندی ها در مسابقه برگشت تاثیری در صعود آلمانی ها نداشته باشد. بایرن در مرحله بعد هم (6-2) بانیک استراوا چکسلواکی را در هم کوبید تا در برابر لیورپول قرار گیرد.

به این ترتیب باز هم توفیق انگلیسی ها در فوتبال اروپا ادامه یافت. لیورپول این بار با برتری مقابل اولون پالوسئورا فنلاند(11-2) کار خود را شروع کرد. در مسابقه رفت دو تیم در آنفیلد که با برتری(10-1) لیورپول خاتمه یافت، گریم سونس و تری مک درموت هر دو هت تریک کردند تا در پایان رقابتها با 6 گل، بهترین گلزنان این مسابقات لقب گیرند.

لیورپول آن گاه آبردین اسکاتلند(5-0)و زسکا صوفیه(6-1) را در هم کوبید؛ با بایرن مونیخ به تساوی(1-1) رسید و به دلیل قانون گل زده در خانه حریف راهی فینال شد. لیورپول در خانه خود مقابل بایرن بدون گل متوقف شد. اما در ورزشگاه المپیک مونیخ، با گل دقیقه 83 ری کندی از میزبان پیش افتاد. رومنیگه در دقیقه 88 کار را به تساوی کشاند، اما این گل برای صعود بایرن کافی نبود.

 رئال مادرید هم پس از مدت ها ناکامی طعم فینال را چشید. این بار با برتری مقابل لیمریک ایرلند جنوبی(7-2)، بوداپست هونود(3-0)، اسپارتاک مسکو(2-0) و اینتر(2-1). رئالی ها در خانه با دو گل سانتیانا و خوانیتو اینتر را شکست دادند و هرچند در ایتالیا با گل گراتسیانو بینی شکست خوردند، اما خود را در یک قدمی هفتمین جام خود دیدند.

Great matches: Liverpool beat Real in Paris - LFChistory - Stats galore for  Liverpool FC!

 فینال در پارک دو پرنس پاریس برگزار شد و 48360 تماشاگر تنها یک بار شاهد عبور توپ از خط دروازه ها بودند. این گل توسط آلن کندی دفاع چپ لیورپول در دقیقه 82 کسب شد تا افتخاری دیگر نصیب شاگردان باب پیزلی شود. تنها انگلیسی ناکام این مسابقه هم لوری کانینگهام مهاجم رئال مادرید بود که در ترکیب تیم بازنده قرار داشت. از ویسنته دل بوسکه هافبک رئال مادرید در این مسابقه هم بعدها در لیگ قهرمانان بیشتر شنیده شد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فینال لیگ قهرمانان اروپا( 81-80)؛ لیورپول- رئال مادرید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا( 81-80)؛ لیورپول- رئال مادرید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.