زمان مطالعه: 1 دقیقه
فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 88-87)؛ آیندهوون- بنفیکا

فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 88-87)؛ آیندهوون- بنفیکا

فوتبال پرتغال باز هم یک فینالیست در جام باشگاه های اروپا داشت. اما این تیم پورتو مدافع عنوان قهرمانی نبود.

با تقابل رئال مادرید و ناپولی قهرمانان اسپانیا و ایتالیا در همان دور نخست مسابقات، رقابتهای جذاب این دوره آغاز شد. در حالی که رئال به دلیل آشوب هواداران خود در آخرین بازی خانگی فصل قبل مقابل بایرن، ناچار شد برد خانگی(2-0) مقابل ناپولی را بدون حضور تماشاگران تجربه کند؛ بازی برگشت هم(1-1) شد و یاران مارادونا از مسابقات کنار رفتند.

در همین دور در برد(4-0) بنفیکا مقابل پارتیزانی تیرانا نماینده آلبانی، 4 بازیکن تیم آلبانیایی از زمین اخراج شدند. امری که سبب شد بنفیکا در ده دقیقه پایانی سه بار به گل برسد. یوفا هم پارتیزانی را از حضور در بازی برگشت محروم کرد و بنفیکا راهی دور دوم شد. در دور دوم بایرن مونیخ چیزی نمانده بود در برابر نوشاتل ژاماژ سوییس حذف شود؛ اما دو گل دیرهنگام دقایق 87 و 90 باواریایی ها، برتری(2-0) این تیم در بازی برگشت را رقم زد و برد(3-2) در مجموع دو مسابقه.

 تیم پورتو در دور دوم(4-2) از رئال مادرید شکست خورد. در حالی که هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت ابتدا یک گل به رئال زد اما سرانجام(2-1) مغلوب شد. در غیاب پورتو، بنفیکا با برتری مقابل پارتیزانی تیرانا آلبانی(4-0)، آرهوس دانمارک(1-0)، آندرلخت(2-1)و استوآبخارست(2-0) فینالیست شد.

در سوی دیگر آیندهوون با مربیگری گاس هیدینک تیم های گالاتاسرای(3-2)، راپید وین(4-1)، بوردو(1-1) و رئال مادرید(1-1) را شکست داد و به فینال نکاراشتادیون شهر اشتوتگارت رسید. آنچه در این فینال کاملا نمایان بود تعداد فراوان بازیکنان خارجی در ترکیب دو تیم بود. بنفیکا سه برزیلی( کارلوس موزر،الزو،چیکوینیو کارلوس) و یک سوئدی(متس مکنوسون) در ترکیب خود داشت و در خلال بازی هجری رضوانه مراکشی و واندوی برزیلی را به ترکیب افزود. آیندهوون هم علاوه بر اریک گرتس(بلژیکی) سه دانمارکی( یان هاینزه، ایوان نیلسن، سورن لربی) را در ترکیب خود می دید.

  64هزارتماشاگر در طول 120 دقیقه شاهد رد و بدل شدن هیچ گلی نبودند و آنچه سرنوشت بازی را مشخص کرد، ششمین ضربه پنالتی در ضربات پنالتی بود. جایی که آنتونیو ولوسو پنالتی خود را از دست داد و بنفیکا باز هم در رسیدن به یک جام اروپایی ناکام ماند. هفت سال از مرگ بلا گوتمن گذشته بود اما نفرین او همچنان بنفیکا را اسیر خود کرده بود.

آیندهوون هم در حالی قهرمان اروپا می شد که در 5 مسابقه آخر خود، دو تساوی(1-1) در خانه بوردو و رئال مادرید، دو تساوی(0-0) خانگی مقابل همین تیمها و یک تساوی بدون گل در فینال اروپا به دست آورده بود تا بدون کسب یک برد در این پنج مسابقه، جام قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 88-87)؛ آیندهوون- بنفیکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 88-87)؛ آیندهوون- بنفیکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.