زمان مطالعه: 1 دقیقه
فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 87-86)؛ پورتو- بایرن مونیخ

فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 87-86)؛ پورتو- بایرن مونیخ

با حضور31 تیم در این دوره از رقابت ها، در دور اول به قهرمان دوره قبل استراحت خورد اما استوآ پس از آن در برابر اندرلخت(3-1) شکست خورد.

در این مسابقات ادو لاتک یک بار دیگر فینال جام باشگاه ها را تجربه کرد. این بار با بایرن مونیخ و پس از برد مقابل آیندهوون(2-0)، آستریا وین(3-1)، اندرلخت(7-2) و رئال مادرید(4-2).  رئال خود در مرحله یک هشتم نهایی مقابل یوونتوس پیروز شده بود. رئال در بازی رفت با یک گل برد و در بازی برگشت با همین نتیجه باخت تا کار دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شود و نماینده اسپانیا در حالی با برتری(3-1) در پنالتی ها راهی دور بعد شود که بازیکنان یووه سه پنالتی از چهار ضربه خود را از دست دادند. رئال قبل از مصاف با بایرن هم در برابر ستاره سرخ بلگراد قرار گرفت و بعد از باخت(4-2) در خانه حریف، با برتری(2-0) در خانه، این تیم را هم حذف کرد. اما در برابر بایرن چنین بازگشتی در کار نبود و بایرن ابتدا در حضور 75 هزار تماشاگر المپیااشتادیون حریف خود را (4-1) در هم کوبید تا باخت(1-0) در خانه رئال، تاثیری در صعود بایرن به فینال نداشته باشد.

 از سوی دیگر تیم پورتو که توسط آرتور ژرژ رهبری می شد با برد در برابر رابات آژاکس مالت(10-0)، ویتکوویچ چکسلواکی(3-1)، بروندبی دانمارک(2-1) و  دینامو کیف شوروی(4-2) فینالیست شد. وقتی پورتو در نیمه نهایی و در حضور 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه داش آنتاش(2-1) دینامو کیف را شکست داد، به نظر می رسید در بازی برگشت کار دشواری پیش روی نماینده پرتغال باشد، اما در ورزشگاه رسپوبلیکانسکی شهر کیف، پورتو تا دقیقه 11 با دو گل از میزبان خود پیش افتاد تا عملا کار دینامو را یکسره کند؛ این بازی هم سرانجام(2-1) به سود پورتو خاتمه یافت.

فینال در پراتراشتادیون وین برگزار شد و 57500 تماشاگر از آن دیدن کردند. پورتو بدون فرناندو گومش مهاجم مصدوم خود به این مسابقه پا گذاشت. در حالی که بایرن هم رونالد ولفارت بازیکن خط حمله و هانس دورفنر هافبک خود را به دلیل مصدومیت در ترکیب خود نمی دید. علاوه بر این نفرات کلاو اوگن تالر کاپیتان بایرن هم به خاطر محرومیتف فینال را از دست داد.

با این حال بایرن در نیمه اول یک گل زد؛ لودویک کوگل در دقیقه 25 این گل را به ثمر رساند. اما پورتو به لطف ستاره الجزایری خود( رباح ماجر) در دقیقه 77 کار را به تساوی کشاند و اندکی بعد با گل ژواری، بایرن قهرمانی را به پورتو واگذار کرد. لوتهار ماتئوس هافبک بایرن 12 سال بعد هم شاهد از دست رفتن برد بایرن در آخرین دقایق فینال می شد؛ در فینال 1999 مقابل منچستر یونایتد. اما شرایط برای هانس دیتر فلیک هافبک راست بایرن به گونه ای متفاوت رقم می خورد و او بعدها سه گانه ای تاریخی را با بایرن به عنوان مربی تجربه می کرد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 87-86)؛ پورتو- بایرن مونیخ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 87-86)؛ پورتو- بایرن مونیخ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.