زمان مطالعه: 2 دقیقه
فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 86-85)؛ استوآ بخارست - بارسلونا

فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 86-85)؛ استوآ بخارست - بارسلونا

 استوآ بخارست فینالیست مسابقات که توسط امریش ینی رهبری می شد  در یکی از آسان ترین مسیرهای تاریخ جام باشگاه های اروپا راهی دیدار نهایی شد.

تیم یوونتوس مدافع عنوان قهرمانی در دور یک چهارم نهایی(2-1) از بارسلونا باخت و از مسابقات کنار رفت. بارسلونا به جز این برد موفق شد مقابل تیم های اسپارتاپراگ چکسلواکی(2-2)، پورتو(3-3) و گوته بورگ(3-3) به برتری یابد که برد این تیم مقابل نماینده سوئد در ضربات پنالتی کسب شد و دیگر بردها به لطف قانون گل زده در خانه حریف.

بارسلونا ابتدا در پراگ(2-1) پیروز شد تا باخت(1-0) در حضور 90 هزار تماشاگر حاضر در نیوکمپ تاثیری در صعود این تیم نداشته باشد. در برابر پورتو، برند شوستر آخرین گل خود در اروپا را به ثمر رساند تا بارسلونا(2-0) پیروز شود و به لطف تک گل استیو آرچیبالد در بازی برگشت، شکست(1-3) موجب صعود بارسلونا شد. بارسا در نیمه نهایی با 3 گل از گوته بورگ باخت اما در بازی برگشت با هت تریک پیچی آلونسو با 3 گل برنده شد. در ضربات پنالتی هم فرانسیسکو کاراسکو پنالتی سوم بارسا را از دست داد تا سنوشت صعود به ضربه آخر گوته بورگ کشیده شود اما این بازیکن ضربه خود را از دست داد و بارسا سرانجام(5-4) برد و به فینال رسید.

 استوآ بخارست دیگر فینالیست مسابقات که توسط امریش ینی رهبری می شد  در یکی از آسان ترین مسیرهای تاریخ جام باشگاه های اروپا مقابل ویله بولدکلوب دانمارک(5-2)، بوداپست هونود(4-2)، کوسیسی فنلاند(1-0) و اندرلخت بلژیک(3-1) به برتری دست یافت.

 فینال در استادیو رامون سانچز پیزخوان شهر سویا برگزار شد و در حضور 70 هزار تماشاگر دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند تا ماجرایی عجیب در ضربات پنالتی رخ دهد. هیچ یک از چهار پنالتی اول به گل بدل نشد و خوزه رامون آلکسانکو و آنخل پدرازا( بارسلونا) و میهاییل ماییرو و لاژلو بولونی( استوآ) پنالتی های خود را از دست دادند. پس از آن هم این ماجرای دراماتیک برای بارسلونا ادامه پیدا کرد. پیچی آلونسو و مارکوس آلونسو دو پنالتی بعدی بارسا را از دست دادند تا استوآ تنها با دو ضربه ماریوس لاکاتوش و گاوریل بالینت به پیروزی دست یابد. شاگردان تری ونبلز هم به مقام دوم بسنده کردند.

دروازه بانی به خدمت بگیرید که عاشق پنالتی باشد

هلموت دوکادام دروازه بان استوا بخارست در فینال 1986 درباره چهار پنالتی که در فینال مهار کرد، می گوید:

 

اگر یک فوتبالیست نمی شدم، حتما روانپزشک می شدم. اگر استراتژی یک بازیکن را بدانید، اطلاعات خود را از بازی های قبلی او می گیرید. برگ برنده در دستان اوست، زیرا می تواند روش بازی خود را مقابل شما تغییر دهد و جایی شوت کند که توقع آن را ندارید. اگر اولین ضربه پنالتی را بگیرید، گرفتن ضربه بعدی ساده تر خواهد شد. در فینال دومین پنالتی زن بارسلونا فکر می کرد من به چپ می پرم، زیرا دفعه اول به سمت راست رفته بودم. در این مورد او تنها نبود، ذهنیت همه بازیکنان این بود که او باید به همان سمت بزند، زیرا من جهت مخالف می پرم. سومین ضربه از همه ساده تر بود. فکر می کردم زننده پنالتی این بار به سمت چپ بزند زیرا من دو ضربه قبلی را به سمت راست پریده بودم. در ضربه چهارم یک حقه زدم، متوجه شدم بازیکنی که پشت توپ ایستاده هیچ ایده ای نداشت که چکار کند. اول وانمود کردم که به چپ می روم، بعد به سمت راست رفتم و ناگهان دوباره به چپ پریدم.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 86-85)؛ استوآ بخارست - بارسلونا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 86-85)؛ استوآ بخارست - بارسلونا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.