در فصل فصل 77-76 جام قهرمانان اروپا، بایرن پس از سه دوره قهرمانی پیاپی در یک چهارم نهایی(2-1) از دینامو کیف شوروی باخت و حذف شد. بایرن در دیدار رفت با تک گل کونکل( دقیقه 43) حریف خود را شکست داد، اما دو هقته بعد و در روز 16 مارچ در ده دقیقه پایانی همه چیز را از دست رفته دید. در این مسابقه پنالتی لئونید بوریاک(83) نتیجه را به سود دیناموکیف کرد و پنج دقیقه بعد، پیوتر اسلوبودیان نتیجه را (2-0) کرد تا قهرمان سه گانه اروپا از گردونه رقابتها کنار رود. اما آلمان همچنان در فینال رقابتها نماینده داشت. این بار تیم مونشن گلادباخ به مربیگری ادو لاتک با برتری در برابر آستریا وین(3-1)، تورینو(2-1)، کلوب بروخه(3-2) و دینامو کیف( 2-1) فینالیست شد. گلادباخ کار خود را با باخت(1-0) در اتریش مقابل آستریا وین شروع کرد اما در بازی برگشت با گلهای اشتیلیکه، بونهوف و یوپ هاینکس حریف در در همان یک ساعت نخست مسابقه از پیش رو برداشت. در 20 اکتبر این تیم در خانه تورینو با گلهای برتی فوگتس و کلین هامر(2-1) پیروز شد تا با یک تساوی خانگی (0-0) راهی مرحله بعد شود. این تیم در مرحله بعد رو در روی بروخه قرار گرفت که با حذف رئال مادرید به این مرحله رسیده بود. مسابقه رفت دو تیم در روز 2 مارچ 1977 به میزبانی گلادباخت برگزار شد و بروخه تا دقیقه 38، دو گل به میزبان خود زد. اما مسابقه سرانجام(2-2) به پایان رسید. در دیدار برگشت تا دقیقه 84 مسابقه بدون گل بود و این نتیجه حکم به صعود بروخه می داد، اما تک گل ویلفرد هانس مسابقه را به سود گلادباخ خاتمه داد و این تیم حریف دیناموکیف شد. در حضور 102 هزار تماشاگر سنترال استادیوم، دینامو با تک گل اونیاشنکو به پیروزی دست پیدا کرد. اما گلادباخ در مسابقه برگشت با گلهای بونهوف و ویتکمپ(2-0) پیروز و به فینال رسید.

در سوی دیگر، تیم لیورپول هم با پیروزی در برابر کراسِیدرز ایرلند شمالی(7-0)، ترابوزان اسپور ترکیه(3-1)، سن اتین(3-2) و زوریخ سوییس( 6-1) دیگر تیمی بود که پای به فینال استادیو الیمپیکو رم گذاشت. کار لیورپول با برد خانگی(2-0) مقابل کراسیدرز آغاز شد. دیدار برگشت دو تیم هم تا ده دقیقه پایانی با همین نتیجه به سود لیورپول ادامه داشت تا این که این تیم در ده دقیقه پایانی حریف را گلباران کرد و سه بار دیگر دروازه رقیب را گشود. لیورپول در مرحله بعد در ترکیه(1-0) به ترابزون اسپور باخت؛ اما در مسابقه برگشت کار را در بیست دقیقه نخست تمام کرد و با سه گلی که توسط استیو های وی، دیوید جانسون و کوین کیگان وارد دروازه رقیب کرد(3-0) پیروز شد. باخت(1-0) در خانه سن اتین و برد(2-1) در آنفیلد مقابل همین تیم، حکم به صعود تیم فرانسوی می داد اما در دقیقه 84دیوید فیر کلاف گل سوم لیورپول را به ثمر رساند و همین گل، لیورپول را به نیمه نهایی رساند تا در نبردی آسان، (3-0) و (3-1) زوریخ را از پیش رو برداشته و راهی فینال شود. 52078 تماشاگر این فینال را در استادیو المپیکو رم از نزدیک دیدند و با وجود حملات گلادباخ، این لیورپول بود که در نیمه اول با گل تری مک درموت پیش افتاد. در نیمه دوم هم حملات گلادباخ بیشتر بود اما لیورپول با گل های تامی اسمیت و فیل نیل برتری(3-1) را از آن خود کرد و شاگردان باب پیزلی به بزرگ ترین افتخار تاریخ باشگاه دست یافتند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 77-76)؛ لیورپول- مونشن گلادباخ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 77-76)؛ لیورپول- مونشن گلادباخ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.