زمان مطالعه: 2 دقیقه
فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 70-69)؛ فاینورد- سلتیک

فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 70-69)؛ فاینورد- سلتیک

در این دوره بایرن مونیخ آلمان به سنت اتین فرانسه(3-2) باخت و این تیم هم اسیر لژیاورشو لهستان شد تا چهار تیم نهایی، لیدز، لژیا ورشو، سلتیک و فاینورد باشند.

به دلیل حضور 33 تیم، قبل از آغاز مرحله اول یک رقابت مقدماتی بین نمایندگان فنلاند و دانمارک برگزار شد تا تعداد تیم ها به 32 کاهش یابد. به این ترتیب تیم تی پی اس فنلاند با دو شکست(1-0) و (4-0) مقابل کیوبنهاوس بولد کلوب دانمارک اولین حذف شده مسابقات لقب گرفت.

 میلان مدافع عنوان قهرمانی برخلاف ادوار گذشته، از همان دور نخست کار خود را آغاز کرد اما در دور دوم با نتیجه(2-1) مغلوب فاینورد هلند شد. میلان در بازی رفت با گل دقیقه 9 نستور کومبین فاینورد را شکست داد؛ دو هفته بعد و در 26 نوامبر فاینورد در فاینورد اشتادیون میزبان میلان بود و با دو گل ویم یانسن(6) و پیر فان هانگم(82) حریف خود را شکست داد و قهرمان دوره قبل را از جام حذف کرد.

نتایج دور اول پرجگل و یکطرفه بودند. لژیا ورشو در خانه آراد رومانی(8-0) پیروز شد، ستاره سرخ بلگرد در خانه 8 گل به لینفیلد ایرلند شمالی زد و میلان در دو بازی رفت و برگشت 8 بار دروازه آونیر بگن لوگزامبورگ را گشود. رئال مادرید در مجموع(14-1) در برابر المپیاکوس نیکوزیا( قبرس) برنده شد و لیدز یونایتد انگلیس هم (16-0) لین نروژ را در هم کوبید.  در ادامه اتفاقات عجیب همگی با هم رخ داد. رئال مادرید اسیر استاندارد لیژ بلژیک شد و همین تیم هم از لیدز انگلیس باخت.

فاینورد در دور اول(16-2) کاتسپیرنوفلاگ ایسلند را در هم کوبید؛ ابتدا با برتری(12-2) در خانه حریف و در مسابقه ای که رود گیلز در آن پوکر و اووه کیندوال هت تریک کرد. نماینده هلند بعد از برد مقابل میلان، در برابر فوروارتز آلمان شرقی(2-1) و لژیا ورشو لهستان(2-0) پیروز شد تا فینال را مقابل سلتیک گلاسکو برگزار شد.

 نماینده اسکاتلند برای رسیدن به دومین فینال خود در جام باشگاه ها مقابل بازل سوییس(2-0)، بنفیکا پرتغال و فیورنتینا(3-1) و لیدزیونایتد(3-1) پیروز شد. از مسابقات جذاب این دوره تساوی(3-3) سلتیک و بنفیکا بود. سلتیک ابتدا در سلتیک پارک و در حضور 74894 تماشاگر طی ربع نخست مسابقه دو گل به ثمر رساند و سرانجام(3-0) پیروز شد. دو هفته بعد و در روز 26 نوامبر بنفیکا در دقیقه 90 نتیجه را (3-0) کرد و وقتی دو تیم در وقتهای اضافی موفق به گلزنی نشدند، تساوی در مجموع دو مسابقه، کار را به پرتاب سکه کشاند! قانونی که موجب صعود نماینده اسکاتلند شد.

 مسابقه فینال در سن سیرو میلان برگزار شد و در حضور 53187 تماشاگر تامی جِمِل در دقیقه 29 گل اول را برای سلتیک به ثمر رساند. دو دقیقه بعد کاپیتان رینوس ایزرائیل نتیجه را مساوی کرد و کار به وقتهای اضافی کشیده شد. جایی که در دقیقه 117 اووه کیندوال گل برتری را برای فاینورد به ثمر رساند. به این ترتیب این تیم فاینورد بود که در وقت اضافی به برتری(2-1) دست یافت و برای نخستین بار قهرمان اروپا شد. مربی فاینورد در این دوره ارنست هاپل اتریشی بود و در پایان فصل سه گانه ای باارزش در لیگ، جام حذفی و جام قهرمانان را برای فاینورد به ارمغان آورد.

 

 

نظر خود را درباره «فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 70-69)؛ فاینورد- سلتیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا( فصل 70-69)؛ فاینورد- سلتیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.