زمان مطالعه: 1 دقیقه
فینال زنان آسیا

فینال زنان آسیا

تیم ملی زنان چین برای نهمین بار قهرمانی مسابقات فوتبال زنان آسیا را از آن خود کرد.

دو تیم ملی کره جنوبی و چین در حالی از ساعت 16:30 روز ششم فوریه در ورزشگاه دای پاتیل شهر ناوی مومبای مسابقه فینال رقابتهای زنان آسیا را آغاز کردند که هر دو شایسته ترین تیم برای حضور در فینال بودند. چینی ها برای رسیدن به فینال مقابل چین تایپه (4-0)، ژاپن (در ژاپن (1-1) کرد و آن گاه با برتری مقابل استرالیا (1-0) و فیلیپین (2-0) فینالیست این رقابت ها شد.

در مسابقه نهایی کره جنوبی نیمه اول را به شکلی رویایی به پایان برد؛ در حالی که دو بار توسط یو-ری چوئه (27) و سو-یون جی (3+45) دروازه چین را گشوده بود. اما چینی ها در نیمه نهایی ثابت کردند که هر لحظه آماده بازگشت هستند. آنها در برابر ژاپن تا دقیقه 119 از حریق عقب بودند. اما در این لحظه کار را به تساوی کشانده و سرانجام در ضربات پنالتی (4-3) پیروز شدند.

در نیمه دوم دیدار نهایی هم چین آماده کامبک بود. پنالتی جیالی تانگ (68) امیدهای چین را زنده کرد و لینیان ژانگ (72) همه چیز را به تساوی کشاند. به نظر می رسید سرنوشت دو تیم در وقت اضافی مشخص خواهد شد. اما یویی ژیائو در سومین دقیقه وقتهای تلف شده گل سوم چین را به ثمر رساند تا این تیم با برتری (3-2) بر ژاپن پس از 16 سال دوباره قهرمان مسابقات آسیا شود.

می توان حدس زد که با قهرمانی چین در این رقابتها، باز هم توجیه های ورزشکاران و مسوولان ایرانی آغاز شود و احتمالا کلیه مسوولان و بازیکنان تیم ملی مدعی شوند که لیاقت آنها بیشتر از این بود با خوردن 12 گل در دو بازی به کار خود خاتمه دهند و باخت (7-0) ایران مقابل چین، شکست از قهرمان رقابتها بوده است!

معلوم نیست چه زمانی چنین بهانه هایی دست از سر ورزش ما برخواهد داشت. هر بار دختران ایرانی در یک رقابت بزرگ شرکت می کنند، حضور آنها به مثابه یک پیروزی شمرده می شود و بارها و بارها تکرار می شود که آنها با وجود محدودیت ها عملکرد قابل قبولی داشته اند. راستی باید ایران با چند گل شکست بخورد تا کمی از ارزش های دختران ایرانی کم شود؟ مسلما اگر دختران ایران در دو بازی 20 گل هم می خوردند چیزی از ارزش های آنها از دید مسوولان و رسانه ها کاسته نمی شد!

همین توجیه هاست که سبب می شود هیچ گاه رشدی شتاب دار نداشته باشیم و تنها حسرت تیمهایی چون فیلیپین و ویتنام را بخوریم که امسال موفق شدند برای نخستین بار جواز حضور در رقابتها را از آن خود کنند. این دو تیم در کنار چین، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا نماینده های آسیا در رقابتهای جهانی 2023 خواهند بود. رقابتهایی که به میزبانی استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد.

نظر خود را درباره «فینال زنان آسیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فینال زنان آسیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.