زمان مطالعه: 2 دقیقه
46 پنالتی در دو فینال جام ملتهای آفریقا!

46 پنالتی در دو فینال جام ملتهای آفریقا!

وقتی فینال جام ملتهای آفریقا در سال 2015 به ضربات پنالتی کشید، تاریخ جام ملتهای آفریقا به شکل عجیبی تکرار شد.

رقابتهای جام ملتهای آفریقا در سال 2015 طی روزهای 17 ژانویه تا 8 فوریه به میزبانی گینه استوایی برگزار شد. یک سال از جام جهانی و درخشش تیمهایی چون الجزایر و نیجریه در جام جهانی می گذشت. اما هیچ یک از این تیمها در جام ملتهای آفریقا کار خاصی انجام ندادند. کامرون دیگر نماینده آفریقا در جام جهانی 2014 هم در مرحله گروهی حذف شد تا درخشش در جام ملتهای آفریقا منحصر به دو تیم ساحل عاج و غنا شود.

ساحل عاج در گروه چهارم مسابقات قرار داشت. گروهی عجیب که تمام مسابقات آن(1-1) شد و تنها دیدار ساحل عاج مقابل کامرون(1-0) به پایان رسید تا این تیم صدرنشین گروه شود. گینه و مالی هم با 3 تساوی، 3 گل زده و 3 گل خورده به کار خود خاتمه دادند تا کار صعود یکی از این دو تیم به قرعه کشی برسد و گینه به دور بعد صعود کند.

نتایج گروه دوم نیز همین گونه بود. 5 مساوی و یک برد(2-1) تونس در برابر زامبیا موجب صدرنشینی تونس شد. اما کنگو با 2 گل زده و 2 گل خورده بالاتر از کیپ ورد ایستاد که یک گل زده و یک گل خورده داشت و همچون کنگو 3 امتیاز کسب کرده بود.

در گروه نخست هم طی 6 مسابقه تنها 10 گل رد و بدل شد و دو تیم کنگو و گینه استوایی با 7 و 5 امتیاز بالاتر از گابن 3 امتیازی و بورکینافاسو یک امتیازی به دور بعد رسیدند.

غنا هم در گروه سوم در اولین مسابقه خود(2-1) از سنگال شکست خورد اما با برتری مقابل الجزایر(1-0) و آفریقای جنوبی(2-1) در صدر گروه سوم ایستاد.

در یک چهارم نهایی غنا(3-0) مقابل گینه و ساحل عاج با حساب(3-1) مقابل الجزایر پیروز شدند. ساحل عاج با همین نتیجه کنگو را در نیمه نهایی شکست داد و غنا هم برد(3-0) خود را در نیمه نهایی تکرار کرد؛ این بار مقابل میزبان.

سرانجام دو تیم ساحل عاج و غنا در حالی فینال را در روز 8 فوریه 2015 در برابر یکدیگر آغاز کردند که دو تیم در سال 1992 هم در فینال مقابل هم ایستادند. آن فینال بدون گل خاتمه یافت و در ضربات پنالتی دو تیم رقابتی پایاپای را برگزار کردند به گونه ای که هر تیم ناچار شد 12 پنالتی بزند! سرانجام ساحل عاج(11-10) به پیروزی رسید و اولین قهرمانی خود را در آفریقا جشن گرفت.

23 سال بعد هم مسابقه فینال دو تیم (0-0) خاتمه یافت. وقتی ویلفرد بونی و جونیور تالو دو پنالتی نخست ساحل عاج را از دست دادند، به نظر می رسید که این بار ضربات پنالتی بسیار زود تمام خواهد شد. اما آفریلی آکوآه و فرانک آچهئومپونگ هم پنالتی های سوم و چهارم غنا را از دست دادند تا همه چیز مساوی شود. پس از آن پنالتی ها ادامه یافت..

این بار هم دو تیم ناچار شدند هر کدام 11 پنالتی بزنند تا سرانجام ساحل عاج مسابقه را (9-8) به سود خود خاتمه دهد.

این تیم برای دومین بار قهرمان آفریقا می شد. در حالی که باز هم در فینال غنا را شکست داد، باز هم برای برتری 120 دقیقه را با تساوی بدون گل سپری کرد و باز هم برای قهرمان شدن بیشتر از 10 پنالتی در ضربات پنالتی زده شد!! 24 پنالتی در اولین فینال و 22 پنالتی در فینال دوم!

نظر خود را درباره «46 پنالتی در دو فینال جام ملتهای آفریقا!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 46 پنالتی در دو فینال جام ملتهای آفریقا! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.