زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و معرفی فیلم یک مکان ساکت

نقد و معرفی فیلم یک مکان ساکت

یک خانواده باید در سکوت و دور از چشم افرادی زندگی کنند که درصورت شنیدن هرصدایی شروع به شکار آنها می کنند..

نقد روانشناختی دو بخش فیلم های سینمایی (یک مکان ساکت)

بالغ بر میلیونها گونه جانوری و ارگانیسم زنده بر روی کره زمین زندگی می‌کنند. اما کنجاوترین این موجودات را می توان انسان دانست. او با وجود تمام امکانات و طبیعت بی بدیلی که خداوند در اختیار او قرارداده است، همچنان تمایل به برقراری ارتباط با موجودات فرازمینی دارد. در سال 2010 «استیون هاوکینگ » دانشمند پرآوازه و مشهور فیزیک نجومی با استفاده از علم ریاضی وجود موجودات فرازمینی را به طور رسمی اثبات نمود. هم چنین بدترین ایده خلاقانه را نیز ارتباط گرفتن با این موجودات دانست.

شاید بتوان علت آن را شناختن زمین توسط آنها و انقراض انسان به عنوان نخستین و مهمترین ضربه مهلک آنها به انسان زمینی دانست. اما علیرغم تمام این موارد این موضوع همچنان مورد توجه انسانها بوده و می باشد. تا جایی که بسیاری از کارگردانان و نویسندگان نیز با ساختن شخصیت هایی خاص و ساختن فیلم هایی با ژانر علمی تخیلی و وحشتناک مخاطبان بسیاری را به سمت سینما و دیگر رسانه های تصویری کشانده اند.فیلم سینمایی دو بخشی "یک مکان ساکت" نیز به همین موضوع پرداخته است . این فیلم محصول سال 2018 امریکابه کارگردانی و نویسندگی "جان کرازینسکی" می باشد. فیلم یک «مکان ثابت » در ژانر وحشت علمی و تخیلی است.

فیلم مکان ثابت
فیلم مکان ثابت

بخش اول این فیلم سینمایی در سکوت مطلق تمام می شود. سکانس شروع بخش اول این فیلم یک شهر مخروبه را نشان می دهد که توسط موجوداتی فرازمینی با تنها قابلیت شنوایی شان که در حد فراصوت می باشد، احاطه شده است. هم چنین پنج عضو خانواده ای که با کوله ای در پشتشان و بدون هیچ گونه وسیله ارتباطی مدرن از قبیل موبایل و.... و تنها با یک رادیو و پاهایی برهنه از یک فروشگاه لوازم خانگی خارج می شوند. اما در میانه راه فرزند کوچک خانواده به وسیله قراردادن باتری در یک هلی کوپتر اسباب بازی و روشن کردن آن و شنیده شدن صدای آن توسط این موجودات بیگانه به دست آنها کشته می شود.اما از سوگواری در سکوت مادر باردار او "اولین" با بازی درخشان "امیلی برانت" باید دانست که برای برای نجات دیگر فرزندانش از او قهرمانی ستودنی می سازد.

شخصیت کلیدی دیگر این دو فیلم سینمایی را "ریگن"دختر ناشنوا ی این خانواده با بازی "میلیسنت سیموندز" دانست. در اواسط بخش اول این فیلم سینمایی می بینیم که ریگن دختری ناشنوا است که به تحقیقات محرمانه پدرش در مورد این موجودات فضایی پی برده و خود او نیز بدون اطلاع پدر تحقیقات او را در مورد این موجودات فرازمینی  را با استفاده سمعک خود و یک  رادیو دنبال می‌کند. سمعکی که باعث نجات خانواده او از شر این فرازمینی ها می شود. ارتباطات و دلبستگی عمیق عاطفی بین اعضای این خانواده که حتی کلامی بین آنها رد و بدل نمی شود را می توان از نکات مثبت این دو فیلم سینمایی دانست.از دیگر بازیگران و شخصیت های این فیلم می توان به "نوآ جوپ" در نقش مارکوس پسر نوجوان خانواده و "لیون راشام" در نقش مردی که در جنگل همسر خود را از دست داده است، اشاره نمود. مجموعه فیلم سینمایی "یک مکان ساکت" را می توانید از شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا کنید.

مرجان دلپسند

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و معرفی فیلم یک مکان ساکت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفی فیلم یک مکان ساکت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.