زمان مطالعه: 2 دقیقه
منطق بی منطق؛ نگاهی به فیلم مرد بدون سایه

منطق بی منطق؛ نگاهی به فیلم مرد بدون سایه

مرد بدون سایه به کارگردانی علیرضا رئیسیان نگاه ویژه ای به مشکلات و مسائل عاطفی انسان معاصر دارد.

فیلم مرد بدون سایه

فیلم خنده دار خوبی بود. واقعا یک استعداد است که بتوانیم از یک درام اجتماعی فیلمی‌ کمدی بسازیم. البته منظورم  فیلم کمدی واقعی نیست، چون بسیاری از آنها در عین خنده دار بودن کاملا منطقی و پیرو قصه هستند. اما در اینجا منظور از کمدی فیلمی است که از فرط بی منطقی و بی در و پیکری همه ی حالات و رفتارها و دیالوگ های فیلم خنده آور بود.

خشونت مهوع ابتدای فیلم خبر از یک فیلم جنجالی می داد. که نه تنها این گونه نبود بلکه از یک جایی به بعد کلا فراموش کردند که راجع بهش حرفی بزنند. فقط در دو صحنه مردی می آمد و فیلم ساز را تهدید می کرد که آبروی خواهرش را برده!! در حالی که منتظر یک کنش و واکنش واقعی و منطقی بودیم که نشد. از نظر زمان بندی فیلم سر سوزنی از هیچ قانونی تبعیت نکرده بود. همه چیز ناگهان اتفاق می افتاد. زن ( با بازی لیلا حاتمی ) دو یا سه روز بود که استخدام شده بود ولی با او طوری رفتار می کردند که انگار سال ها سابقه دارد .این عدم رعایت قوانین زمان بندی در همه جای فیلم به چشم می خورد. حالا نقطه ی اوج خنده ها، مرد (با بازی علی مصفا ) طوری بی دلیل به زنش‌ شک می کند. یک شیشه عطر در کیف همسرش می بیند.

مردی بدون سایه
مردی بدون سایه

هنوز مشخص نشده که چرا کیف همسرش همینطوری روی میز افتاده و زن چرا تا حالا عطر را از کیفش بیرون نیاورده که حالا سندی بر خیانتش بشود. مرد به فرودگاه می رود و خیال می کند همسرش سوار ماشین رییسش شده، اولا که آنهایی که دم به دقیقه با موبایل از اسپانیا به ایران تماس می گیرند، چرا وقت رسیدن یک تک زنگ به هم نزدند؟!! بلکه همدیگر را پیدا کنند و زن با همکارش برنگردد و مرد هم دچار شک نشود. زن به خانه می رسد با مرد کتک کاری می کنند و زن بر اثر ضربه می میرد. فردای آن روز مرد یادش نیست که همسرش را کشته!!!!! و دنبال زنش می گردد.

بعد از ایجاد شک و دعوا و یک قتل تازه فیلمی به دستش می رسد که او را دچار شبهه می کند. حداقل اجازه می دادید فیلم قبل از کشته شدن زن به دست مرد برسد شاید توجیهی برای این شک احمقانه پیدا می شد. فیلم‌ علاوه بر اینها پر از صحنه های اضافی بود. مثلا مهمانی رفتن مرد و گفتگویش با دختری در مهمانی. و بعد معلوم‌ می شود دختر در فیلمی که مرد ساخته بازی می کرده و آقای کارگردان او را نشناخته!!!!! 

این همه بی دقتی، این همه ....توهین مستقیم به شعور مخاطب است و  هیچ تلاشی برای رفع اشکالات فیلم نشده است.

اختصاصی آسمونی - نقد از چکاوک شیرازی

نظر خود را درباره «منطق بی منطق؛ نگاهی به فیلم مرد بدون سایه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره منطق بی منطق؛ نگاهی به فیلم مرد بدون سایه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.