زمان مطالعه: 2 دقیقه
فیلم برادران لیلا

فیلم برادران لیلا

فیلم برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی می‌باشد که در جشنواره کن 2022 به نمایش درآمد اما در ایران توقیف شد. این فیلم فروردین 1402 بدون مجوز منتشر شد.

فیلم برادران لیلا که در جشنواره کن 2022 موفق به دریافت جایزه فیپرشی شده بود توسط سازمان سینمایی در ایران اجازه اکران داده نشد. فیلم برادران لیلا اما در تاریخ 24 آگوست 2022 در سینماهای فرانسه اکران شد و فروردین 1402 هم بدون دریافت مجوز نمایش منتشر شد. در ادامه با آسمونی باشید تا به معرفی فیلم برادران لیلا بپردازیم.

پوستر فیلم برادران لیلا در سینماهای فرانسه

فیلم برادران لیلا (Leila's Brothers) در تاریخ 25 می 2022 (4 خرداد 1401) در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن، فرانسه به نمایش درآمد و امتیاز خوبی را به دست آورد. 

ژانر

درام/ خانوادگی

زبان اصلی

فارسی

سال تولید

1400

سال انتشار

4 خرداد 1401

مدت زمان

165 دقیقه

عنوان اصلی فیلم

برادران لیلا

 

پوستر فیلم برادران لیلا در فستیوال کن

داستان فیلم برادران لیلا

داستان فیلم برادران لیلا درباره دختری است به نام لیلا با بازی (ترانه علیدوستی) که در سن چهل سالگی، تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و 4 برادرش کرده است. خانواده‌ ای که در شرایط تحریم ایران مدام در حال بحث و زیر فشار قرض‌ های متعدد است. در حالی که برادران او به سختی تلاش می‌ کنند که خرج زندگی خود را دربیاورند، لیلا نقشه‌ ای می‌چیند و... 

حواشی فیلم برادران لیلا

  • نشست خبری فیلم برادران لیلا در کن

نشست خبری فیلم برادران لیلا در جشنواره کن با حواشی همراه بود. سعید روستایی از اوضاع فعلی مردم ایران بخاطر تحریم و وضعیت اقتصادی ضعیف آنها سخنانی گفت. سعید روستایی درباره طبقه متوسط در ایران گفت: در 15 سال اخیر طبقه متوسط به خاطر شرایط اقتصادی ضعیف‌ تر و باریک‌ تر شده. ما حتی داریم می‌ بینیم که خانه‌ ها هر روز کوچک‌ تر و نوع غذا خوردن هم عوض می‌شود. همه این‌ ها در سرنوشت آدم‌ ها تاثیر می‌ گذارد.

خبرنگاری هم درباره زمان طولانی فیلم پرسیده بود که سعید روستایی جواب داد: نسخه اولیه فیلم بیش از 3 ساعت بود و سعی کردیم در تدوین‌ ها آن را کوتاه کنیم. امیدوارم بتوانم فیلم را در زمان مناسب در سینماهای ایران اکران کنم. 

  • توقیف فیلم برادران لیلا در ایران

فیلم برادران لیلا در تاریخ 30 خرداد 1401 توسط سازمان سینمایی توقیف شد و مجوز اکران داده نشد. اداره کل نظارت با انتشار بیانیه‌ای گفت پروانه نمایش فیلم برادران لیلا بدلیل تخلفات و سرپیچی از مقررات صادر نمی‌شود. یکی از دلایل ندادن اجازه اکران، طی نکردن روند قانونی این فیلم در ایران و نگرفتن پروانه نمایش و حضور در جشنواره کن می‌باشد.

  • انتشار فیلم برادران لیلا بدون دریافت مجوز

فیلم سینمایی برادران لیلا در فروردین ماه 1402 بدون دریافت مجوز نمایش منتشر شد و برای دانلود در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

عوامل و بازیگران برادران لیلا

بازیگران

 نوید محمدزاده، پیمان معادی، ترانه علیدوستی، فرهاد اصلانی، محمدعلی محمدی و سعید پورصمیمی

کارگردان

سعید روستایی

تهیه کننده

سعید روستایی، جواد نوروزبیگی

نویسنده

سعید روستایی

موسیقی

-

توزیع کننده وایلد بانچ
  • ترانه علیدوستی در نقش لیلا
  • نوید محمدزاده در نقش علیرضا
  • پیمان معادی در نقش منوچهر
  • فرهاد اصلانی در نقش پرویز
  • سعید پورصمیمی در نقش اسماعیل
  • محمدعلی محمدی در نقش فرهاد

جوایز فیلم برادران لیلا

  • جایزه فیپرشی جشنواره کن 2022

گالری تصاویر فیلم برادران لیلا

بازیگران فیلم برادران لیلا
ترانه علیدوستی در فیلم برادران لیلا
نشست خبری فیلم برادران لیلا
سعید پورصمیمی، پیمان معادی و ترانه علیدوستی بر روی فرش قرمز فستیوال کن

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فیلم برادران لیلا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فیلم برادران لیلا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.